Strona 1 z 1

[MK III] 1,9 TD. Czy to moze byc galka?

: śr cze 15, 2005 15:47
autor: Thor
Witam

Objawy sa nastepujace

1) Przy wolnej jezdzie (1-2bieg) oraz ruszaniu i jednoczesnym mocnym przekreceniem kierownicy slychac pojedyncze chrupniecie (stukniecia)... zaazwyczaj jedno przy skrecie i jedno przy odbiciu. Przy wiekszych predkosciach raczej nie zanotowalem podobnych dzwiekow. Podczas jazdy "na wprost" nie wystepuje.

2) Podczas szybszej jazdy i przy wchodzeniu w ostrzejszy zakret w prawo, gdy samochod zaczyna sie juz klasc nagle czuc krotka gwaltowna utrate sterownosci i wrazenie "uciekania" kola. Nie mozna np. zjechac slimakiem z autostrady z predkoscia wieksza niz 50-60km/h

Pytania

1) Czy Wasze typy to galka, przegub, cos innego?
2) Jesli galka to ile ew. moze kosztowac naprawa u sprawdzonego mechanika?

Pozdrawiam
Thorand

P.S.
Wieczorem wybieram sie na ogledziny do znajomego warsztatu i jestem juz umowiony na naprawe w razie czego.

: śr cze 15, 2005 17:14
autor: yaroz
Jezeli stuka przy mocnym skrecie to ja bym obstawial przegub.

: czw cze 16, 2005 08:28
autor: Thor
Sprawa rozwiazana.

Ani przegub ani galka. Przyczyna byly odkrecajace sie sruby mocowania kola do wahacza. Sa tam 3 sruby i wszystkie byly niezle poluzowane. Na jedno szczescie gniazda sie nie wyrobily a kolo mi nie odpadlo w trakcie jazdy.

Koszt = 0 zl. Zloty mechanik !

Pozdrawiam
T.