Strona 1 z 3

czy pompa paliwa ma być słyszalna?

: wt maja 13, 2008 16:15
autor: kapalek
pytanko jak w temacie, przy przekreceniu w stan "zapłon" na zimnym silniku słychac takie wuu od strony baku, później cisza. czy tak ma sie zachowywać pompa paliwa? na ciepłym silniku jak właczem zapłon już nic nie słychać. aha w baku jest ponad 1/4 baku paliwa czyli jak zaleca instrukcja.

: wt maja 13, 2008 16:48
autor: pelsonpnk
u mnie też tak jest, więc chyba tak powinno być...
pompę wymienialem 2 tyg. temu:)

: wt maja 13, 2008 16:58
autor: prezesik25
kapalek pisze:czy tak ma sie zachowywać pompa paliwa?
tak

: wt maja 13, 2008 17:51
autor: JKMK20
ja też tak mam i to jest normalne

: wt maja 13, 2008 17:53
autor: Konrado8526
JKMK20 pisze:ja też tak mam i to jest normalne

a jak nieslychac pompy po przekreceniu na zaplon na zimnym silniku to od czego tak jest?? czyzby pompa sie konczyla juz??

: śr maja 14, 2008 10:45
autor: JKMK20
nie jestem specjalistą ale po mojemu to albo masz już sachare w zbiorniku, ale wcześniej pomka daje znać że jest pusto brzęcząc nawet podczas jazdy, dzwięk jest wyrażny i nie ustający, puki sie nie dotankuje do odpowiedniego poziomu, u mnie wystarcza za dyche, albo pomka wydaje swoje ostatnie tchnienie- tak jest przeważnie...ale najprawdopodobniejsza jest ta pirwsza możliwość :)

: śr maja 14, 2008 11:20
autor: herflik95
Konrado8526 pisze:
JKMK20 pisze:ja też tak mam i to jest normalne

a jak nieslychac pompy po przekreceniu na zaplon na zimnym silniku to od czego tak jest?? czyzby pompa sie konczyla juz??
Pompe słychać po przekręceniu na zapłon przez jakieś 3 sek. do momentu wytworzenia ciśnienia w układzie paliwowy. Po odpaleniu auta pompa zaczyna dalej pracować i jest ją słychać do momentu zgaszenia auta.

: śr maja 14, 2008 11:30
autor: guti
przepraszam ,ze sie tak wcinam miedzy wódke , a zakaske, ale mam pytanie.
Ile razy Wam nabija cisnienie pompka przy zapłonie ? po przekreceniu kluczyka słysze takie buczenie , bardziej jakby burczenie w brzuchu , sekunda przerwy i znowu buczenie. Przekaznik pod kierownica ok, wymienialem na inny i to samo. Dawniej nabijalo tylko raz , byc moze pompa nie wyrabia juz ? podczas jazdy jest ok , zadnych niedomagan.
i kolejne pytanko , czy ta pompka w baku chodzi non stop podczas pracy silnika ? bo przy zabawie z plywakiem zauwazylem ze przy wyciagnietej pompie z baku silnik nadal pracuje, byc moze w przewodach jescze bylo paliwo, ale pompka z baku nawet drgnęła.
Czy tak powinno byc ? podejrzewam ze ona ma dostarczyc tylko paliwo do tej pod podłoga, a ta nabija wieksze cisnienie. Takie moje przypuszczenia sa, nie wiem jak to powinno wygladac.

: śr maja 14, 2008 11:34
autor: herflik95
guti pisze:przepraszam ,ze sie tak wcinam miedzy wódke , a zakaske, ale mam pytanie.
Ile razy Wam nabija cisnienie pompka przy zapłonie ? po przekreceniu kluczyka słysze takie buczenie , bardziej jakby burczenie w brzuchu , sekunda przerwy i znowu buczenie. Przekaznik pod kierownica ok, wymienialem na inny i to samo. Dawniej nabijalo tylko raz , byc moze pompa nie wyrabia juz ? podczas jazdy jest ok , zadnych niedomagan.
i kolejne pytanko , czy ta pompka w baku chodzi non stop podczas pracy silnika ? bo przy zabawie z plywakiem zauwazylem ze przy wyciagnietej pompie z baku silnik nadal pracuje, byc moze w przewodach jescze bylo paliwo, ale pompka z baku nawet drgnęła.
Czy tak powinno byc ? podejrzewam ze ona ma dostarczyc tylko paliwo do tej pod podłoga, a ta nabija wieksze cisnienie. Takie moje przypuszczenia sa, nie wiem jak to powinno wygladac.
Pompka cały czas ci pracuje jak silnik pracuje, na samym zapłonie bedzie działać pare sekund i koniec. dopiero jak motor zacznie pracować to i pompka pracuje, a pod podłoga nie ma pompki tylko filtr paliwa. Co do tego buczenia to dziwny objaw masz powinna raz zabuczeć i napompować paliwo do przewodów, być moze jest to oznak kończącego się jej żywota :-k

: śr maja 14, 2008 11:35
autor: Konrado8526
herflik95 pisze:
Konrado8526 pisze:
JKMK20 pisze:ja też tak mam i to jest normalne

a jak nieslychac pompy po przekreceniu na zaplon na zimnym silniku to od czego tak jest?? czyzby pompa sie konczyla juz??
Pompe słychać po przekręceniu na zapłon przez jakieś 3 sek. do momentu wytworzenia ciśnienia w układzie paliwowy. Po odpaleniu auta pompa zaczyna dalej pracować i jest ją słychać do momentu zgaszenia auta.
No tak ale u mnie po przekreceniu na zaplon jej nie slychac:) ani na zimnym ani na cieplym silnku dopieor po odpaleniu jak przyslucham sie to slysze ta co jest pod spodem obok prawego tylnego kola:/ a ktora to ma byc slychac a jezeli juz to co moze byc przyczyna ze jej nie slychac??:)

: śr maja 14, 2008 11:37
autor: JKMK20
jeżeli nie słyszysz pompki po przekręceniu na zaplon i masz problem z odpaleniem silnika możesz sprawdzić czujnik odpowiadający za ssanie na kolektorze......propozycja,to na przykład nie wyjdzie na badaniu komputerowym,

- może byc rownież przerwa w obwodzie, niekoniecznie w skrzynce bezpiecznikowej tylko przekażnik, poszukaj przekażnika i sprawdż :)

: śr maja 14, 2008 11:38
autor: guti
herflik95 pisze:a pod podłoga nie ma pompki tylko filtr paliwa.
a zagladales pod spód ? jest pompa i filtr :)
herflik95 pisze:Pompka cały czas ci pracuje jak silnik pracuje, na samym zapłonie bedzie działać pare sekund i koniec.
no to wiem :)

: śr maja 14, 2008 11:38
autor: Konrado8526
JKMK20 pisze:jeżeli nie słyszysz pompki po przekręceniu na zaplon i masz problem z odpaleniem silnika możesz sprawdzić czujnik odpowiadający za ssanie na kolektorze......propozycja,to na przykład nie wyjdzie na badaniu komputerowym,

- może byc rownież przerwa w obwodzie, niekoniecznie w skrzynce bezpiecznikowej tylko przekażnik, poszukaj przekażnika i sprawdż :)
no ale jakby byl przekaznik wlaniety to chyba pompa wogole by nie chodzila bo jak odpale to chodzi normalnie:)

: śr maja 14, 2008 11:40
autor: herflik95
Konrado8526, jak chodzi normalnie to w czym problem??? nie ma się co przejmować. Moze ze jej nie słyszysz bo bardzo cicho pracuje albo masz wade słuchu i niektórych dzwięków nie słyszysz.