Strona 1 z 2

Auto mi sie przegrzewa :/

: wt maja 13, 2008 14:36
autor: Bartosz_J
Witam
Mam dziwny problem jak jade po autostradzie przy wiekszych predkościach (110 i w góre) auto mi sie przegrzewa i to ostro tzn temp podchodzi czasem nawet pod 110 stopni. Co moze byc powodem??

Dodam ze w mieście czy przy prędkościach do 110 wszystko jest ok, termostat był wymieniany, wentylator sie włącza, nawiew daje ciepło i gdy jest właczony temp płynu spada.
Auto to Golf III 1.4 Gaz

: wt maja 13, 2008 15:15
autor: herflik95
Podejrzewam ze masz walnięty czujnik temperatury. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#1932211 w tym temacie jest zdjęcie i jest tam pokazane gdzie tego czujnika szukać

: wt maja 13, 2008 15:29
autor: Maćkooo
Załóżmy że czujnik jest jednak dobry- w mieści auto kolegi zachowuje sie normalnie.
Wynikałoby stąd że olej nie nadąrza nasmarować silnika. A jak wiemy olej także przekazuje ciepło do ukladu chłodzenia. Może to jednak zły stan oleju bądź sama pompa oleju jesy wadliwa. Ewentualnie może być takze wadliwa pompa wody a dokladniej pasek sie przy duzych prędkościach ślizga, albo wystepuje inny defekt pompy wody. :D
Najlepiej stan swojego silnika zna kolega.Wiec kolego jak wyglądają paski i stan oleju. ?? :D

: wt maja 13, 2008 15:36
autor: jhosef
Bartosz_J pisze:Dodam ze w mieście czy przy prędkościach do 110 wszystko jest ok
?!?!


Sprawdź czy chłodnica nagrzewa sie na całej powierzchni. Miałem taki przypadek w Fordzie. grzał mi sie i nic nie pomagało. Dopiero jak dotknąłem dołu chłodnicy okazało się ze jest zamulony i tylko 2/3 chłodnicy oddawało ciepło.

: wt maja 13, 2008 17:30
autor: Bartosz_J
Maćkooo pisze:Najlepiej stan swojego silnika zna kolega.Wiec kolego jak wyglądają paski i stan oleju. ??
Czujnik na wydaje mi sie ze jest sprawny wentylator sie włacza przy 90stopniach.

Co do pasków to rozrząd był wymieniany 40 kkm temu, od alteratora ok 15 kkm temu a stan oleju jest pośrodku min a max wiec dobrze wszystko dobrze z nim jest.

: wt maja 13, 2008 17:36
autor: Maćkooo
Ok sprawdz jaki masz luz na pasku tym który nie jest od alternatora - tym drugim. Powinien wynosic 5-10m . Nacisnij palcem na pasek po środku najdłuższej odleglosci miedzy 2 kołami pasowymi.

: wt maja 13, 2008 20:04
autor: Bartosz_J
Ten pasek podnosi sie ok 2-3 cm

: wt maja 13, 2008 21:42
autor: Maćkooo
Bartosz_J pisze:Ten pasek podnosi sie ok 2-3 cm
Strasznie duzo , nie piszczy przypadkiem, kto ci go zakładał. ??

: wt maja 13, 2008 21:48
autor: jhosef
Ale przecież w 1,4 pompa wody jest na pasku rozrządu.

: sob maja 17, 2008 22:32
autor: Bartosz_J
Maćkooo pisze:
Bartosz_J pisze:Ten pasek podnosi sie ok 2-3 cm
Strasznie duzo , nie piszczy przypadkiem, kto ci go zakładał. ??
Nie piszcz. Już tak był od czasu kiedy kupiłem auto a auto brałem od znajomego który mówił kiedy robił rozrząd. Btw mówiłeś o pasku rozrządu ? (bo mam tylko dwa paski 1 od aku a drugi rozrządu).

: sob maja 17, 2008 22:43
autor: Baracus86
a ja wam powiem coś lepszego :) przelutuj sobie piny w liczniku tam gdzie wpinasz kostkę :) Ja tez miałem prawie 110 stopni po nagrzaniu i okazało sie ze to licznik był walnięty.wymieniłem licznik i problem ustał.ale warto przelutować licznik i wtedy patrzeć. :bigok:

: sob maja 17, 2008 22:48
autor: jhosef
Wskazywanie możesz sobie porównać mniej więcej z załączaniem się wentylatora.

: czw sie 14, 2008 17:14
autor: Bartosz_J
Witam ponownie.
Wymieniłem cały rozrząd i pompe wody i problem dalej sie pojawia. Temperatura osiąga czasem nawet ponad 110 stopni jak włączam ogrzewanie na maxa temperatura sie zmniejsza. Czujnik temp i termostat są ok.
Byłem ostatnio w niemczech zamochodem i zauwążyłem że przy wjazdach pod duże górki (7 %) prędkość spada i nie moge jechać szybciej niż 90 km/h oraz auto sie grzeje. Czy ma ktoś jakieś pomysły ??

: czw sie 14, 2008 18:15
autor: Paweł Marek
to juz chyba poprzedni właściciel lał wodę zamiast płynu i zrobił sie kamień w chłodnicy. A może na przykład zagiety jest metalowy przwód płynu przy silniku