Strona 1 z 1

czy dobze ustawiłem rozrząd??

: pn maja 12, 2008 07:56
autor: daro46
mam takie pytanie :zmieniłem wałek w siilniku 1.6 pn na wałek z pg ,i co do ustawienia rozrządu to ustawiłem go na kole z pg i tak na który znak(jedna kropka,czy dwie)? mam ustawić wałek rozrządu ,chodzi mi o to ze są dwa znaki i którym mam się sugerować ,teraz ustawiłem na poziomo do głowicy (dwie kropki)na chłopski rozum jest dobrze bo tłok jest w GMP a zawory pozamykane jest ok czy coś spieprzyłem??

: pn maja 12, 2008 09:12
autor: Jessy
A silnik odpala?? Ten typ silnika jes bezkolizyjny :grin: wiec nic ci sie nie stanie, najwyżej nie odpali :crazy:

: pn maja 12, 2008 09:32
autor: Maćkooo
Ustaw na znakach na kole zębatym rozrządu. Na tylnej stronie tego koła jest nacięcie
(rowek szerokości 2mm.) Ten rowek musi sie znaleźc na wysokości głowicy, przy czym zaleca sie zdjęcie pokrywyw zaworów aby widziec gładz głowicy. Dodatkow w punkcie GMP zawory na 1 cylindrze powinny byc zamkniete i dodatkowo ustawione równolegle do glowicy. patrz rys.
>>
Obrazek
Dla pewności po ustawieniu przekrec ręcznie używajac klucza 19mm wał korbowy o 720 stopnii (czyli pełne dwa obroty ) wtedy zobaczymy czy silnik nie rozsypie sie. Krecisz wkładajac klucz w koło pasowe wału korbowego przy prawym kole największe koło.
Obrazek

: pn maja 12, 2008 12:44
autor: daro46
ja zrobiłem tak :ustawiłem wałek pośredni z wałem na znakach tzn :nacięcie na kole napędzającym alternator i znakiem na kole pośrednim (jedną kropką ) a wałek ustawiłem tak ze znak (jedna kropka patrząc od strony silnika poziomo do głowicy,patrzyłem na palec zapłonu jest ustawiony na 1 cylinder ,tłok w GMP i zawory zamknięte ,to znaczy że jest ok??

: pn maja 12, 2008 13:59
autor: Fahoo
Śmiem twierdzić ze PN to jednak silnik kolizyjny doczytaj przypis na tym foto z autodaty
Obrazek

: pn maja 12, 2008 14:30
autor: daro46
PN na pewno jest bezkolizyjny ,ja mam głowice splanowaną o 1 mm i wałek z PG który jest wyższy i się zawory nie spotykają NA100% bo kręciłem wałem jak zawory są na maxa otwarte i jest jeszcze z 1mm luzu :) ale jeszcze nie wiem jak dokładnie ma być z tym rozrządem ...

: pn maja 12, 2008 15:33
autor: Maćkooo
Kolizyjny czy bezkolizyjny lepiej nie spradzać. :D
Kolega wyzej pokazał na obroazu to co ja opisałem. Naciecie równo z poziomem głowicy. Tak ma byc. Zawory w tymże punkcie po spojrzeniu na 1 tłok (jego zawory) powinny tworzyc swoimi krzywkami płaska powierzchnie( jak to ujałem wczesnien powinny byc równolegle do głowicy).

: pn maja 12, 2008 16:11
autor: daro46
no tak zrobiłem a jak odpale to się zobaczy :) dam znać na weekendzie pozdro

: pn maja 12, 2008 18:49
autor: Jessy
Kolizyjny???? JA SMIEM W TO WĄTPIC!!!!! No chyba że mam dziury w tłokach :crazy: w co wątpie. Luz miedzy tłokiem a zaworem wynosi ok 2mm.
Kolizyjny bedzie jak splanujesz powyżej tej granicy. :bigok:

: pn maja 12, 2008 20:06
autor: daro46
luz jest chyba większy bo po wałku z pg i głowica splanowan 1 mm jest luz :)