spadaja obroty, duze spalanie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
spadaja obroty, duze spalanie
witam
po remoncie mego cuda (2.0 8v) mam problemy m.in spadaja mi obroty na luzie,przy redukcji biegow spadaja i silnik gasnie!
komputer wskazuje mi spalanie na poziomie 55 litrow! i faktycznie wciaga to paliwo w zastraszajacym tempie. silniczek krokowy,przepustnica i cala masa innych rzeczy przeczyszczona.
zalewa swiece czesto
i silnik chodzi na ssaniu prawie przez caly czas.
co moze byc przyczyna?
lambda czy cos takiego?
po remoncie mego cuda (2.0 8v) mam problemy m.in spadaja mi obroty na luzie,przy redukcji biegow spadaja i silnik gasnie!
komputer wskazuje mi spalanie na poziomie 55 litrow! i faktycznie wciaga to paliwo w zastraszajacym tempie. silniczek krokowy,przepustnica i cala masa innych rzeczy przeczyszczona.
zalewa swiece czesto
i silnik chodzi na ssaniu prawie przez caly czas.
co moze byc przyczyna?
lambda czy cos takiego?
Ostatnio zmieniony ndz maja 11, 2008 20:38 przez cocaine!, łącznie zmieniany 2 razy.
spox!
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
akurat w tym silniczku samo w sobie uszkodzenia lambdy takiego spalania nie spowoduje. Wiem to stąd bo zdarzyło mi się zrobić 500 km z urwanym kablem sondy i.....właściwie nic.
Więc po pierwsze jaka jest pewność że remont się udał (na czym polegał?). Po drugie zacząłbym od upewnienia się co do ustawienia rozrządu. uszkodzony silniczek krokowy nie wpłynie na spalanie, najwyżej na gaśnięcie. Do sprawdzenia czujnik temperatury i przepływomierz. Wystarczy mieć tani miernik uniwersalny.
A żeby nie było łatwo to przytoczę co się stało parę dni temu w gTI z 2E żonki. Otóż pojawiły się nierówne wolne obroty, jakby choidził na 3 cylindry i spadła moc. Myślałem że spalił się jeden z wtryskiwaczy. A tu guzik, nie spalił się tylko zawiesił i lał benzyną jak głupi.
Więc po pierwsze jaka jest pewność że remont się udał (na czym polegał?). Po drugie zacząłbym od upewnienia się co do ustawienia rozrządu. uszkodzony silniczek krokowy nie wpłynie na spalanie, najwyżej na gaśnięcie. Do sprawdzenia czujnik temperatury i przepływomierz. Wystarczy mieć tani miernik uniwersalny.
A żeby nie było łatwo to przytoczę co się stało parę dni temu w gTI z 2E żonki. Otóż pojawiły się nierówne wolne obroty, jakby choidził na 3 cylindry i spadła moc. Myślałem że spalił się jeden z wtryskiwaczy. A tu guzik, nie spalił się tylko zawiesił i lał benzyną jak głupi.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
A ja wręcz przeciwnie. Ponieważ to stary wtrysk i VAG wykaże niewiele więcej niż można się dowiedzieć używając miernika. Chyba że powiedzmy ma się za darmo dostęp.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
no kolego nie przesadzaj co ma wspólnego czujnik halla do spalania?zastanów sie...małe OT o halotronie
czujnik hallotronowy daje inpulsy dla ECU zeby wiedział w jakim polozeniu jest wal czyli ustala moment wtrysku to jest tylko informacja kiedy a nie ile lać we wtrysk...
nalegam sprawdz sonde jesli kabel cały wykrec ja i zobacz czy nie jest w oleju lub zakopcona sadzą
tu ktoś dobrze pisał z tym zawieszonym wtryskiwaczem
ja bym zdjął wtryskiwacz i zobaczył czy nie leja i jak rozpyla
jeśli auto ma gaz to moze byc zapieczony ktorys wtryskiwacz
czujnik hallotronowy daje inpulsy dla ECU zeby wiedział w jakim polozeniu jest wal czyli ustala moment wtrysku to jest tylko informacja kiedy a nie ile lać we wtrysk...
nalegam sprawdz sonde jesli kabel cały wykrec ja i zobacz czy nie jest w oleju lub zakopcona sadzą
tu ktoś dobrze pisał z tym zawieszonym wtryskiwaczem
ja bym zdjął wtryskiwacz i zobaczył czy nie leja i jak rozpyla
jeśli auto ma gaz to moze byc zapieczony ktorys wtryskiwacz
Ostatnio zmieniony pn maja 12, 2008 13:39 przez Fahoo, łącznie zmieniany 2 razy.
Tez od jakiegos czasu nie mogesie uporac z duzym spalaniem w moim 2E i mam pytanie po wykreceniu wtrysku jak go sprawdzic??? jak powinien rozpylac i jak rozpoznac jego ewentualne uszkodzenie????Paweł Marek pisze:A ja wręcz przeciwnie. Ponieważ to stary wtrysk i VAG wykaże niewiele więcej niż można się dowiedzieć używając miernika. Chyba że powiedzmy ma się za darmo dostęp.
Na początek sprawdź ten czujnik temperatury.
P.S
Uszkodzona sonda może zdecydowanie zwiększyć spalanie.
P.S
Paweł Marek pisze:akurat w tym silniczku samo w sobie uszkodzenia lambdy takiego spalania nie spowoduje.
Uszkodzona sonda może zdecydowanie zwiększyć spalanie.
Co innego "wypięta" sonda (gdzie komp sam sobie podstawi 0.45V) . Stąd te "właściwie nic".Paweł Marek pisze:
Wiem to stąd bo zdarzyło mi się zrobić 500 km z urwanym kablem sondy i.....właściwie nic.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
matti6060, można zmierzyć opór na wtyczce i z tego wywnioskować czy któryś nie spalony. Normalny opór to 3,7 do 5 omów. Opór powyżej 5 oznacza spalony jeden wtryskiwacz., powyżej 7,5 - spalne dwa wtryskiwacze.
U mnie doszedłem do tego że listwa zepsuta po wykluczeniu większości innych rzeczy czyli przepływki, obu czujników temperatury, filtra paliwa. Po wyjęciu końcówki wtryskiwaczy były z czarnym osadem, od oleju który ten silnik żarł w dużych ilościach póki mu gumek na zaworach nie wymieniłem, ibraku płukania wtryskiwaczy benzyną- jazda na LPG
U mnie doszedłem do tego że listwa zepsuta po wykluczeniu większości innych rzeczy czyli przepływki, obu czujników temperatury, filtra paliwa. Po wyjęciu końcówki wtryskiwaczy były z czarnym osadem, od oleju który ten silnik żarł w dużych ilościach póki mu gumek na zaworach nie wymieniłem, ibraku płukania wtryskiwaczy benzyną- jazda na LPG
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 228 gości