Strona 1 z 2

Kontrolka oleju, duze spalanie?

: ndz maja 11, 2008 16:43
autor: bsq
Witam,

wiem ze pytanie ktore zadam padalo juz nie raz na forum (uzywalem opcji szukaj), ale wlasnie przez to natrafilem sie na tak gruba ilosc roznorodnych informacji ze jakies 3 tygodnie zajeloby mi czytanie tego wszystkiego by znalezc tak naprawde problem ktory dotyczy takze mojego samochodu.

Silnik 1.6 benzynka, po przejechaniu ... 10-20 kilometrow zaczyna mi migac kontrolka oleju, najczesciej na wysokich obrotach ~3000. Czasami wystarczy zdjac noge z gazu i sie troche pokulac aby wszystko ucichlo, a czasami trzeba po prostu zgasic silnik :/ Problem pojawia sie tylko latem wiec myslalem ze to moze cos z chlodzeniem, ale dopiero co wymienilem plyn, a wiatrak chodzi bez zarzutow. Sprawdzalem poziom oleju ktory jest dopiero po wymianie i takze jest wszystko ok (castrol magnatec 15w40), filtr zalozony nowy oryginalny vw.

Co moze byc przyczyna takiego zjawiska? czy ktos moze mi podac konkretna porade? czy wystarczy tylko wymienic czujnik cisnienia oleju? Czy to wlasnie cos z cisnieniem jest nie tak? ile ew. moze mnie wyniesc naprawa/wymiana takiej usterki?

i ostatnie pytanie - w jaki sposob sprawdzic czy do oleju nie bierze paliwa? Zauwazylem ze moje spalanie oscyluje w granicach 10l/100km (srednio), a mysle ze nie jest to malo jak na taki silnik.

Za wszystkie porady bede bardzo wdzieczny (jak i rowniez za nie zbywanie postem - bylo na forum poszukaj - SZUKALEM). Za ewentualne polecenie mechanika w poznaniu lub okolicach takze :)

pozdravwiam.

: ndz maja 11, 2008 22:33
autor: makeć
bsq pisze:czy wystarczy tylko wymienic czujnik cisnienia oleju? Czy to wlasnie cos z cisnieniem jest nie tak? ile ew. moze mnie wyniesc naprawa/wymiana takiej usterki?
czujnik kosztuje coś koło 100 pln a może mniej, na 98 % to on jest przyczyną zapalającej się kontrolki, jednak czasem sama wymiana nie pomaga, trzeba jeszcze coś zrobić ;)
Napisz jeszcze jaki olej masz zalany, bo podejrzewam, że czas na minerala ;)
Pozdrawiam
ps. tylko nie pisz, proszę, że masz 100 tys przebiegu :D

: pn maja 12, 2008 00:05
autor: Maro_GT
bsq, podstawa to sprawdzenie ciśnienia na mocno rozgrzanym silniku. Podjedź do jakiegoś warsztatu, żeby zmierzyli. Jeżeli się okaże że ciśnienie jest ok to trzeba szukać przyczyny w elektryce albo czujnikach.

: pn maja 12, 2008 00:12
autor: kapalek
a jak kontrolka cisinienia zapala sie na ułamek sekundy przy odpalaniu to co to oznacza?

: pn maja 12, 2008 00:22
autor: Biolyvyoob
Napisz jeszcze jaki olej masz zalany, bo podejrzewam, że czas na minerala
Czytaj dokładnie posty :) jest napisane jaki olej ma zalany.

Zacznij od sprawdzenia ciśnienia oleju manometrem, prawdopodobnie padł ci czujnik wysokiego ciśnienia, kosztuje ok 15zł

Choć w tych silnikach zdażały mi się już uszkodzenia pompy oleju.

Podstawa to sprawdznie ciśnienia żeby mieć spokojną głowę

: pn maja 12, 2008 15:03
autor: bsq
ok dzisiaj podjade aby sprawdzic, chociaz z tego co kojarze to czujnik byl wymieniany zaraz po sprowadzeniu auta (czyt. rok temu) czy mozliwe by tak szybko sie popsul?

jjacekkx, napisalem jaki jest olej - auto ma 214000

[ Dodano: 12 Maj 2008 16:30 ]
podjechalem do warsztatu i koles mi krzyknal 50zl :D

lekko sie usmiechnalem i stwierdzilem ze chyba mnei chce wyciulac, wiec szukam innego mechanika :D

: pn maja 12, 2008 17:40
autor: makeć
bsq pisze:jjacekkx, napisalem jaki jest olej
ok, ok ;) ,przeoczyłem :kac: .
czujnik raczej nie powinien się tak szybko zepsuć, byle to nie była pompka oleju :(
Pozdrawiam

: pn maja 12, 2008 23:11
autor: Biolyvyoob
jjacekkx pisze:czujnik raczej nie powinien się tak szybko zepsuć, byle to nie była pompka oleju
Jeśli czujnik był kupiony w zamienniku to niestety często się zdaże że za długo nie działa :(

: wt maja 13, 2008 01:01
autor: makeć
Biolyvyoob pisze:Jeśli czujnik był kupiony w zamienniku to niestety często się zdaże że za długo nie działa :(
ale bez przesady .... ;)
bsq pisze:byl wymieniany zaraz po sprowadzeniu auta (czyt. rok temu)
Pozdrawiam

: wt maja 13, 2008 17:33
autor: bsq
a moglby sie ktos wypowiedziec czy to faktycznie kosztuje ~50zl czy jest to usluga raczej tansza/darmowa?

: wt maja 13, 2008 20:07
autor: Maro_GT
bsq pisze:a moglby sie ktos wypowiedziec czy to faktycznie kosztuje ~50zl czy jest to usluga raczej tansza/darmowa?
To zależy, jeśli mechanik w porządku to powinien za darmo zmierzyć bo to żadna filozofia :grin: Jeśli brali kase to żeby więcej jak 20 plnów to nie słyszałem :bigok:

: śr maja 14, 2008 18:29
autor: bsq
bylem dzisiaj u kolejnego mechanika - powiedzial ze to 100% nie jest cisnienie oleju i ze nawet nie musi go mierzyc bo wie ze to taka przypadlosc w golfie.

Stwierdzil ze to na pewno cos z elektryka i ja mu chyba wieze... po wizycie u autoelektryka powiem jak sie sprawa zakonczyla....

: śr maja 14, 2008 19:45
autor: Maro_GT
bsq pisze:bylem dzisiaj u kolejnego mechanika - powiedzial ze to 100% nie jest cisnienie oleju i ze nawet nie musi go mierzyc bo wie ze to taka przypadlosc w golfie

:goof: jasnowidz :green_fuck: pewnie że może się okazać że to wina elektryki, ale zmierzenie ciśnienia to podstawa :bigok:

: śr maja 14, 2008 19:54
autor: Cefaloid
Maro_GT pisze: :goof: jasnowidz :green_fuck: pewnie że może się okazać że to wina elektryki, ale zmierzenie ciśnienia to podstawa :bigok:
Dokładnie tak. Bo znów się zacznie zabawa z czujnikami, kablami konsola itp..

Ale żeby dotarło: Co robimy jak się zapala rezerwa ? NAJPIERW tankujemy. Nie zaczynamy od rozbierania baku i wyciągania czujnika celem wymiany, nie sprawdzamy kabli, nie sprawdzamy lampki kontrolnej.

Tak samo czujnik oleju: NAJPIERW sprawdzamy ciśnienie oleju, później kombinujemy.

Dlaczego na tym forum jeśli chodzi o kontrolkę ciśnienia oleju panuje obsesja że zapala ona się z wszystkich możliwych powodów tylko nie z tego dla którego została ona zamontowana????