Strona 1 z 2

: ndz maja 11, 2008 10:15
autor: barek321
tez mam takie zegary, ale nie wiem jak je dokladnie podlaczyc, dlatego mam do Ciebie prośbe czy mogl bys mi dac ten schemat ich podlaczenia??

: ndz maja 11, 2008 10:44
autor: FIRERS
plus znajdziesz w kostce stacyki bedzie tam piec przewodow prawdopodobnie to bedzie czarny z zoltym paskiem dla pwenosci zmierz miernikiem. i mase wez z ramy obojetnie gdzie przewaznie brazowe przewody ale tez dla pewnosci zmierz miernikiem pozdro:)

Re: skąd wziąć prąd

: ndz maja 11, 2008 11:55
autor: gOOzOl
jarzy pisze:Witam,
chciałbym poprosić o pomoc, bo z elektryki to ja tak nie za bardzo...
Przymierzam się do montażu tych dodatkowych zegarków (ciśnienie oleju, temp. oleju, woltomierz).
Do podłączenia jest oświetlenie - tu rozumiem, że mogę wciąć się w oświetlenie np. panelu sterowania ogrzewania?
Ale druga kwestia. Wg schematów potrzebuję prąd ze stacyjki, wtedy gdy jest przekręcony kluczyk. Wiadomo - żeby działały tylko wtedy gdy silnik pracuje. Nie chciałbym bardzo grzebać w tych kablach żeby przy okazji czegoś nie zepsuć, stąd moje pytanie - gdzie bezproblemowo się podłączyć?
No i czy masa od oświetlenia może być zmostkowana z masą zegara?
mase masz wszedzie ta sama wiec spoko. zostaje kwestia zlapania plusa. jak chcesz zeby sie wlanczaly razem z silnikiem no to ze stacyjki. mozesz tez np zrobic swoj obwodzik pod bezpiecznikiem. dolozysz jakis wlacznik ladny i gitara :)

: ndz maja 11, 2008 15:01
autor: kleki
Jak nie potrzebujesz obrzydliwie dużo prądu (tak do 2...3A) to może weź plus z radia? Tam masz i po stacyjce i na stałe - prosto z baterii. Zaleta - masz gotowe obwody z bezpiecznikami, możesz dosyć łatwo przepiąć zasilanie - stale/z zapłonem, niedaleko do prowadzenia przewodów. Jak się nie mylę, to znajdziesz tam również +12V z oświetlenia, ale ręki nie dam sobie obciąć - może mi się tylko wydaje. Na złączu ISO ten sygnał na bank jest przewidziany, ale w MK2 to nie pamiętam dokładnie. Jest jedna wada - niewielka obciążalność z uwagi na przekroje przewodów.

pzdr

: ndz maja 11, 2008 15:53
autor: jhosef
Muszą się chyba włączać z zapłonem bo inaczej aku będzie przysiadał tak więc z zasilania radia nie radzę. Musisz brać PLUS jak koledzy piszą po zapłonie.

To Wam powinno pomóc
http://rapidshare.com/files/114137858/vdo.zip.html

: ndz maja 11, 2008 20:17
autor: kleki
Koło radia kolego jhosef ZAWSZE znajdziesz plus po stacyjce, czyli " (...) PLUS jak koledzy piszą po zapłonie". Jak przyjżysz się kostce ISO ze sklepu to masz żółty i czerwony przewód - oba to zasilanie. Na jednym +12V jest po stacyjce, na drugim zawsze (nie pamiętam który jest który ;-) ). To, czy radio zgaśnie po wyłączeniu zapłony zależy od klienta, lub "widzimisię" montującego radio. ;-)

: ndz maja 11, 2008 20:18
autor: jhosef
No nie zawsze bo u mnie nie ma. Nie było nawet tego pinu w stacyjce. Dodatkowo ten plus załącza się także w poz 1 stacyjki

: ndz maja 11, 2008 21:53
autor: kleki
U mnie jest, a u ciebie nia ma? Tak różni się wiązka? Cosik mi się nie widzi, ale OK - wkońcu nie widziałem twojego autka. W innych samochodach znajdowałem bez kłopotu. ;-)

: ndz maja 11, 2008 21:57
autor: jhosef
Dopiero pop wymianie kostki stacyjki mam odpowiedni pin w niej. w starej go nie było.

: pn maja 12, 2008 18:33
autor: Lipek81
Dokładnie tak jak pisze jhosef, w niektórych kostkach stacyjki nie było tego pinu (choć cała instalacja była podciągnięta). Poza tym taki bajer był montowany w golfach od sierpnia 1990r.
Ale do rzeczy - ten sygnał raczej kiepsko się nadaje, ponieważ pojawia się on po włożeniu kluczyka do stacyjki, a nie po przekręceniu zapłonu.
Bez problemu weźmiesz sobie +12V po zapłonie np. z przełącznika od ogrzewania tylnej szyby, choć ja jestem zwolennikiem bardziej eleganckich rozwiązań - czyli schemat do łapy i szukamy złączki na panelu z bazpiecznikami, gdzie pojawia się +12V po stacyjce i tam się podłączamy.
Masę możesz wziąć z blaszki, która się znajduje nad panelem bezpieczników - dorabiasz sobie ładną wsuweczkę i jest git.

: pn maja 12, 2008 21:34
autor: kleki
po jedno :
jarzy
Nowicjusz
Auto: MK II '90
Silnik: 1.3 NZ

po drugie:
jeszcze w okolicach jest sterowanie nawiewem. Tam prąd pojawia się dopiero razem zapłonem - we wcześniejszych wersjach zdaje się też? U mnie na pewno nie daje się załączyć dmuchawy ani jak nie ma kluczyka, ani jak włożę do stacyjki. Dopiero jak zaświecą się kontrolki to nawiew się kręci. ;-)

pzdr