skąd wziąć prąd
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
tez mam takie zegary, ale nie wiem jak je dokladnie podlaczyc, dlatego mam do Ciebie prośbe czy mogl bys mi dac ten schemat ich podlaczenia??
[url=http://img142.imageshack.us/my.php?image=new1wj9vr2.gif][img]http://img142.imageshack.us/img142/4662/new1wj9vr2.gif[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img142/new1wj9vr2.gif/1/][img]http://img142.imageshack.us/img142/new1wj9vr2.gif/1/w400.png[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img142/new1wj9vr2.gif/1/][img]http://img142.imageshack.us/img142/new1wj9vr2.gif/1/w400.png[/img][/url]
- gOOzOl
- Gadatliwa bestia
- Posty: 519
- Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
- Lokalizacja: tarnowskie góry
- Kontakt:
Re: skąd wziąć prąd
mase masz wszedzie ta sama wiec spoko. zostaje kwestia zlapania plusa. jak chcesz zeby sie wlanczaly razem z silnikiem no to ze stacyjki. mozesz tez np zrobic swoj obwodzik pod bezpiecznikiem. dolozysz jakis wlacznik ladny i gitarajarzy pisze:Witam,
chciałbym poprosić o pomoc, bo z elektryki to ja tak nie za bardzo...
Przymierzam się do montażu tych dodatkowych zegarków (ciśnienie oleju, temp. oleju, woltomierz).
Do podłączenia jest oświetlenie - tu rozumiem, że mogę wciąć się w oświetlenie np. panelu sterowania ogrzewania?
Ale druga kwestia. Wg schematów potrzebuję prąd ze stacyjki, wtedy gdy jest przekręcony kluczyk. Wiadomo - żeby działały tylko wtedy gdy silnik pracuje. Nie chciałbym bardzo grzebać w tych kablach żeby przy okazji czegoś nie zepsuć, stąd moje pytanie - gdzie bezproblemowo się podłączyć?
No i czy masa od oświetlenia może być zmostkowana z masą zegara?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jak nie potrzebujesz obrzydliwie dużo prądu (tak do 2...3A) to może weź plus z radia? Tam masz i po stacyjce i na stałe - prosto z baterii. Zaleta - masz gotowe obwody z bezpiecznikami, możesz dosyć łatwo przepiąć zasilanie - stale/z zapłonem, niedaleko do prowadzenia przewodów. Jak się nie mylę, to znajdziesz tam również +12V z oświetlenia, ale ręki nie dam sobie obciąć - może mi się tylko wydaje. Na złączu ISO ten sygnał na bank jest przewidziany, ale w MK2 to nie pamiętam dokładnie. Jest jedna wada - niewielka obciążalność z uwagi na przekroje przewodów.
pzdr
pzdr
Muszą się chyba włączać z zapłonem bo inaczej aku będzie przysiadał tak więc z zasilania radia nie radzę. Musisz brać PLUS jak koledzy piszą po zapłonie.
To Wam powinno pomóc
http://rapidshare.com/files/114137858/vdo.zip.html
To Wam powinno pomóc
http://rapidshare.com/files/114137858/vdo.zip.html
Koło radia kolego jhosef ZAWSZE znajdziesz plus po stacyjce, czyli " (...) PLUS jak koledzy piszą po zapłonie". Jak przyjżysz się kostce ISO ze sklepu to masz żółty i czerwony przewód - oba to zasilanie. Na jednym +12V jest po stacyjce, na drugim zawsze (nie pamiętam który jest który
). To, czy radio zgaśnie po wyłączeniu zapłony zależy od klienta, lub "widzimisię" montującego radio. ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Dokładnie tak jak pisze jhosef, w niektórych kostkach stacyjki nie było tego pinu (choć cała instalacja była podciągnięta). Poza tym taki bajer był montowany w golfach od sierpnia 1990r.
Ale do rzeczy - ten sygnał raczej kiepsko się nadaje, ponieważ pojawia się on po włożeniu kluczyka do stacyjki, a nie po przekręceniu zapłonu.
Bez problemu weźmiesz sobie +12V po zapłonie np. z przełącznika od ogrzewania tylnej szyby, choć ja jestem zwolennikiem bardziej eleganckich rozwiązań - czyli schemat do łapy i szukamy złączki na panelu z bazpiecznikami, gdzie pojawia się +12V po stacyjce i tam się podłączamy.
Masę możesz wziąć z blaszki, która się znajduje nad panelem bezpieczników - dorabiasz sobie ładną wsuweczkę i jest git.
Ale do rzeczy - ten sygnał raczej kiepsko się nadaje, ponieważ pojawia się on po włożeniu kluczyka do stacyjki, a nie po przekręceniu zapłonu.
Bez problemu weźmiesz sobie +12V po zapłonie np. z przełącznika od ogrzewania tylnej szyby, choć ja jestem zwolennikiem bardziej eleganckich rozwiązań - czyli schemat do łapy i szukamy złączki na panelu z bazpiecznikami, gdzie pojawia się +12V po stacyjce i tam się podłączamy.
Masę możesz wziąć z blaszki, która się znajduje nad panelem bezpieczników - dorabiasz sobie ładną wsuweczkę i jest git.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
po jedno :
jarzy
Nowicjusz
Auto: MK II '90
Silnik: 1.3 NZ
po drugie:
jeszcze w okolicach jest sterowanie nawiewem. Tam prąd pojawia się dopiero razem zapłonem - we wcześniejszych wersjach zdaje się też? U mnie na pewno nie daje się załączyć dmuchawy ani jak nie ma kluczyka, ani jak włożę do stacyjki. Dopiero jak zaświecą się kontrolki to nawiew się kręci.![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
pzdr
jarzy
Nowicjusz
Auto: MK II '90
Silnik: 1.3 NZ
po drugie:
jeszcze w okolicach jest sterowanie nawiewem. Tam prąd pojawia się dopiero razem zapłonem - we wcześniejszych wersjach zdaje się też? U mnie na pewno nie daje się załączyć dmuchawy ani jak nie ma kluczyka, ani jak włożę do stacyjki. Dopiero jak zaświecą się kontrolki to nawiew się kręci.
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
pzdr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 270 gości