Strona 1 z 1

Passat vr6 - jak wymienić nagrzewnicę ??

: sob maja 10, 2008 16:49
autor: stempel72
Posiadam auto z klimatronic. Wserwisie mi mówią, że trza wywalać cały zespół (tam gdzie klima, nagrzewnica, wentylator), a Ci od nagrzewnic że wystarczy zwalić dechę i nagrzewnica wyłazi do góry, sama bez całej reszty. Jak to jest naprawdę ? Serwis sobie zażyczył 850 netto + części :rotfl: Nagrzewnicę już kupiłem na Allegro - niestety zamiennik, ale nowy z gwarancją. Drugi problem to taki, że w mieszalniku są klapki sterowane podciśnieniem, a u mnie żadna z nich się nie otwiera. Silniki są ok, tylko coś z podciśnieniem. Od czego zaczać walkę ?

: sob maja 10, 2008 16:56
autor: sas_gti
oba źródłą mają rację bo to dwie różne metody.
Żeby odkręcić deskę i ją wyjac to jest mniej śrub do odręcenia i robota jest szybsza. Niestety, króćce nagrzewnicy przechodzą przez śćianę grodziową i po prostu nie dasz rady wyjąc nagrzewnicy do góry , bo króćce to uniemożliwią.
POdcisnienia jak nie działają to najlepiej sprawdzać jak juz porobzbierasz...

: sob maja 10, 2008 17:10
autor: stempel72
No tak nagrzewnica wychodzi do góry, ale można popuścić sruby na scianie grodziowej i lekko odsunać cały zespół tak, żeby nagrzewnica wylazła ? Bo w innym wypadku będę musiał rozwalać też węże od klimy, a to następne koszty.

: sob maja 10, 2008 17:20
autor: sas_gti
wlasnie tak jak mowisz, trzeba od strony silnika poodkrecac sruby i lekko wsunac calą obudowe do srodka, wtedy nagrzewnica wyjdzie do góry.
zaopatrz sie w schemat deski zanim przystapisz do dziela , to sporo pomoze

: sob maja 10, 2008 17:24
autor: stempel72
No właśnie, jak z deską, tam siedzi masa wtyczek itd. Czy do wywalenia deski musze wykręcać pierw zegary, radio ? Jak z przewodami do głośników i do czujnika klimy. Może robić fotki przy demontażu, albo jakoś to znaczyć.

: sob maja 10, 2008 17:37
autor: sas_gti
wtyczek nie pomylisz bo są różne a jesli sie powtarzaja to dosc daleko od siebie. Oczywiscie jesli wybierasz opcje z wyjeciem deski to musisz sie liczyc z problemami przy rozlączaniu kanałów powietrznych pod nią.
Co do reszty to nie wiem jak to jest w mk4 wiec sie nie wypowiadam, sadze ze zegary wychodzą z deksą i trzeba je odpiąc

: pn maja 12, 2008 16:17
autor: stempel72
A jak wygląda sprawa z odłączeniem poduszki pasażera ? I póżniejszym jej podłączeniem ?

: pn maja 12, 2008 16:25
autor: cezarek
CZEŚĆ tu masz link mysle ze sie przyda w mały bo mały stopniu bo wydaje mi sie ze deska rozdzielcza jest tak samo zakładana co w passatach 89 do 9.... http://www.vwgolf.pl/?page_id=71

: pn maja 12, 2008 17:44
autor: stempel72
cezarek, załamka. Czyli bez rozwalenia przewodów od klimy nie ma szans :( Może wobec tego polecicie mi jakiś dobry i tani warsztat w wawie lub okolicy.

: pn maja 12, 2008 19:17
autor: cezarek
dzieki za punkcik ja mieszkam w malborku i koles co mi to robił pare lat temu uporał sie w jeden dzionek i co mnie zdziwiło jak to potem bedzie bo przeraziła mnie wizja sciagania deski wiadomo skrzypienie brzeczenie pastików w konsoli bedzie nie uniknione ale koles tak to poskładał ze naprawde smigałem pare lat jeszcze passaciorem (89r) i kokpit jak fabrycznie zamontowany no ale z warszawki to daleko aby robic taka robote czaso chłonna (ale wspólczuje mnie to spotkało zima na obwodnicy 3miejskiej kupa pary w kabinie i w srodku mała powódz i ten tłusty syf na dywanikach z płynu chłodniczego ale odkurzacz ze STATOIL zrobił kawał dobrej roboty heheh i potem była tylko kosmetyka dywanu