Strona 1 z 1

Wycieki z silnika

: pt maja 09, 2008 21:45
autor: subwoofer
Cześć

Golfa kupiłem prawie rok temu i od tamtej pory mam problem z wyciekami płynu chłodniczego. Wymieniłem termostat, to zaczęło cieknąć z obudowy termostatu. Uszczelniłem wszystko silikonem. to zaczęło cieknąć przy bloku, też zrobiłem na silikon. teraz cieknie mi z węza przy chłodnicy. Wygląda tak jakby w układzie było za duże ciśnienie.

Dodam, że nie mam problemu z przegrzewaniem się silnika. Silnik troszkę długo się nagrzewa. Ale po nagrzaniu ładnie trzyma 90 stopni. Nagrzewnica słabo grzeje. Napisałem wszystkie dolegliwości związane z układem chłodzenia. Może ktoś to z czymś skojarzy. Nie wiem co w przeszłości było robione z tym silnikiem. wiem że poprzedni właściciel sam przy nim grzebał. Sam silnik jest w dobrym stanie tylko te wycieki są bardzo kłopotliwe.

Pozdrawiam

: ndz maja 11, 2008 11:16
autor: gOOzOl
abu + lpg to chyba nie diesel :bajer: na rozgrzanym silniku zobacz jakie sa weze, jak beda twarde jak kamien to niedobrze. moze po prostu korek ci padl. napisz o tym w dobrym dziale bo ci admin temat wywali :P

: ndz maja 11, 2008 11:27
autor: ordy
Hej.
po pierwsze : sprawdz wszystkie połączenia gumowych przewodów, mogą być popękane (sparciałe), jeśli plyn się tamtędy wydobywa to będziesz miał białe plamy na końcach węży.
po drugie : sprawdz czy nie cieknie spod uszczelki termostatu - bo może być np. źle założona, lub może być nieodpowiednia. ( np. jak kupowałem teromstat to były tam dwie uszczelki - jedna dobra a druga za cienka).
po trzecie: sprawdz czy nie cieknie gdzieś spod chłodnicy.
po czwarte: może cieknąc spod simmeringu na pompie wodnej- miałem to u siebie w 1.8 AAM, musiałem wymienić pompe wodną - jest nierozbieralna...
po piąte: może cieknąć spod oringów na czujnikach temp. płynu - na górze krućca przy głowicy.

Jesli nie zlokalizujesz wycieku to możesz dolać barwnika fluoroscencyjnego do płynu i wnocy na pewno zobaczysz.

Ja usiebie mam wlane Petrygo - shit , i w sumie nie mam wycieków - ale muszę co jakiś czas robić dolewki...

Pozdrawiam 8)

: ndz maja 11, 2008 11:36
autor: gOOzOl
ordy pisze:Hej.
po pierwsze : sprawdz wszystkie połączenia gumowych przewodów, mogą być popękane (sparciałe), jeśli plyn się tamtędy wydobywa to będziesz miał białe plamy na końcach węży.
po drugie : sprawdz czy nie cieknie spod uszczelki termostatu - bo może być np. źle założona, lub może być nieodpowiednia. ( np. jak kupowałem teromstat to były tam dwie uszczelki - jedna dobra a druga za cienka).
po trzecie: sprawdz czy nie cieknie gdzieś spod chłodnicy.
po czwarte: może cieknąc spod simmeringu na pompie wodnej- miałem to u siebie w 1.8 AAM, musiałem wymienić pompe wodną - jest nierozbieralna...
po piąte: może cieknąć spod oringów na czujnikach temp. płynu - na górze krućca przy głowicy.

Jesli nie zlokalizujesz wycieku to możesz dolać barwnika fluoroscencyjnego do płynu i wnocy na pewno zobaczysz.

Ja usiebie mam wlane Petrygo - shit , i w sumie nie mam wycieków - ale muszę co jakiś czas robić dolewki...

Pozdrawiam 8)
ale przeciez on wie skad leci :) jedno uszczelni drugie pada:P to nei jest normalne. niech sprawdzi te cisnienie, najprosciej przez scisniecie weza na goracym silniku. korek powinien cisnienie upuszczac a jak tego nie robi to bedzie taki wlasnie efekt

: ndz maja 11, 2008 13:05
autor: szopek87
w ukaldzie powinno byc cos kolo 1 atmosfery

: ndz maja 11, 2008 18:25
autor: Kisiel
raczej rzadki przypadek zeby od zbyt duzego cisnienia w ukladzie robily sie wycieki, no ale tez moze byc tak ze korek nie puszcza cisnienia, mozesz wymienic korek (ale tylko na orginalny) i musisz uporac sie z tymi wyciekami, gdzie trzeba wymienic kóciec, oring czy nawet wąż az przestanie wyciekac
po wymianie temostatu odpowietrzony układ??
ordy pisze:Ja usiebie mam wlane Petrygo - shit , i w sumie nie mam wycieków - ale muszę co jakiś czas robić dolewki...
jelsi nie ma wyciekow to wtedy pozostaje uszczelka pod glowica