Strona 1 z 1
					
				adaptacja przepustnicy polskim vagiem 4.9
				: pt maja 09, 2008 17:06
				autor: iKonrado
				Witam wszystkich!
Przeszukałem forum i owszem, jest tam opis adaptacji przepustnicy lecz wskazówki nie pasują do programu Polski vag 4.9,  miałem pare programow 311 ale zawsze krzyczał, ze nie pełna wersja i tez nie udało mi sie tego zrobić.  Prosze o jakiekolwiek wskazówki dotyczące wersji 4.9  .  
z góry dzięki! 

 
			 
			
					
				
				: pt maja 09, 2008 20:10
				autor: pszczyna
				Wykasuj błedy. Najlepiej VWtool.Sprawdź czy za mocno linka od gazu nie jest naciągnięta. 
To jest instrukcja z VAGA osbiście do "użytku domowego"poleca Vw Tool 
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki: 
> Brak błędów a pamięci sterownika silnika. 
> Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V 
> Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu). 
> Przepustnica czysta! 
> Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne) 
> Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC 
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU 
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego): 
Zapłon włączony, silnik nie pracuje! 
[Wybór] 
[01 - Silnik] 
[Bloki pomiarowe - 08] 
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS 
i Marelli np. silniki ADY i AEE). 
[Idź!] 
[Przełącz na Nastawy - 04] 
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja: 
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM. 
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na : 
[Bloki pomiarowe - 08] 
...i gotowe. 
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY. 
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW 
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T 
Zapłon włączony, silnik nie pracuje! 
[Wybór] 
[01 - Silnik] 
[Bloki pomiarowe - 08] 
Wybierz grupę "060". 
[Idź!] 
[Przełącz na Nastawy - 04] 
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja: 
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM. 
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na : 
[Bloki pomiarowe - 08] 
...i gotowe. 
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY. 
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół KWP-2000) 
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg. 
Zapłon włączony, silnik nie pracuje! 
[Wybór] 
[01 - Silnik] 
[Nastawy podst. - 04] 
Wybierz grupę "060". 
[Idź!] 
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk: 
[ON/OFF/Dalej] 
Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON. 
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja: 
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM. 
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć: 
[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe. 
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF 
[Gotowe, powrót] 
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
			 
			
					
				
				: sob maja 10, 2008 11:22
				autor: BRZOZA
				a powiedzcie mi czy po wlaczeniu zaplonu u was tez w mk4 takdlugo ustawia sobie przepustnice?? taki dzwiek piszczacy i po minucie ustaje??
			 
			
					
				
				: sob maja 10, 2008 15:12
				autor: iKonrado
				Niwstwty ale ten opis widziałem, i on równiez nie rozwiązuje sprawy w tym vagu, ponieważ polski vag 4.9 ma dziwne menu, zupełnie inne niz reszta i nie potrafie się w tym połapać:/
jest ktoś kto się na nim juz bawił?  a obroty na przepustnicy dzisiaj się trzymały na 4000:|
			 
			
					
				
				: ndz maja 11, 2008 19:13
				autor: Jarowo
				Uważam ze polski vag 4.9 jest delikatnie mówiąc ... gorszy od vag-coma i nawet jeżeli ten jest po angielsku to jest bardziej zrozumiały. Dlatego proponuje poszukaj vag-coma 409-1 (jeżeli używasz viaken'a)  w wersji "zarejestrowanej", lub z możliwością "zarejestrowania". Próbuje właśnie taką zdobyć i zapomnieć o polskim vagu 4.9 in tobie tez to polecam.
			 
			
					
				
				: ndz maja 11, 2008 20:31
				autor: Kolec
				BRZOZA pisze:a powiedzcie mi czy po wlaczeniu zaplonu u was tez w mk4 takdlugo ustawia sobie przepustnice?? taki dzwiek piszczacy i po minucie ustaje??
U mnie tak chwilke szumi - ale myślałem,że to pompa paliwa wytwarza cisnienie i podaje paliwo do wtrysku.
 
			 
			
					
				
				: pn maja 12, 2008 21:49
				autor: marekx2710
				Witam
Moje auto to golf IV 1.6 akl. wyczyściłem przepustnicę i próbowałem zrobić adaptację VWtool -em według wskazówek kolegi Pszczyna. VWtool odczytuje sterownik 1.6l 2v/r4 simos hs 3018. Moje pytanie czy wpisujemy po przejściu na nastawy podstawowe "001" czy "098".
Próbowałem obu opcji i w okienku gdze powinno być adap. ok nic się nie dzieje, więc coś jest nie tak. Przed adaptacją wykasowałem błędy był jeden o nr. 668. 
Prosze o pomoc bo te obroty mnie wykończą