Strona 1 z 1
adaptacja przepustnicy polskim vagiem 4.9
: pt maja 09, 2008 17:06
autor: iKonrado
Witam wszystkich!
Przeszukałem forum i owszem, jest tam opis adaptacji przepustnicy lecz wskazówki nie pasują do programu Polski vag 4.9, miałem pare programow 311 ale zawsze krzyczał, ze nie pełna wersja i tez nie udało mi sie tego zrobić. Prosze o jakiekolwiek wskazówki dotyczące wersji 4.9 .
z góry dzięki!
: pt maja 09, 2008 20:10
autor: pszczyna
Wykasuj błedy. Najlepiej VWtool.Sprawdź czy za mocno linka od gazu nie jest naciągnięta.
To jest instrukcja z VAGA osbiście do "użytku domowego"poleca Vw Tool
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
> Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
> Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
> Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
> Przepustnica czysta!
> Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
> Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół KWP-2000)
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Nastawy podst. - 04]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:
[ON/OFF/Dalej]
Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:
[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF
[Gotowe, powrót]
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
: sob maja 10, 2008 11:22
autor: BRZOZA
a powiedzcie mi czy po wlaczeniu zaplonu u was tez w mk4 takdlugo ustawia sobie przepustnice?? taki dzwiek piszczacy i po minucie ustaje??
: sob maja 10, 2008 15:12
autor: iKonrado
Niwstwty ale ten opis widziałem, i on równiez nie rozwiązuje sprawy w tym vagu, ponieważ polski vag 4.9 ma dziwne menu, zupełnie inne niz reszta i nie potrafie się w tym połapać:/
jest ktoś kto się na nim juz bawił? a obroty na przepustnicy dzisiaj się trzymały na 4000:|
: ndz maja 11, 2008 19:13
autor: Jarowo
Uważam ze polski vag 4.9 jest delikatnie mówiąc ... gorszy od vag-coma i nawet jeżeli ten jest po angielsku to jest bardziej zrozumiały. Dlatego proponuje poszukaj vag-coma 409-1 (jeżeli używasz viaken'a) w wersji "zarejestrowanej", lub z możliwością "zarejestrowania". Próbuje właśnie taką zdobyć i zapomnieć o polskim vagu 4.9 in tobie tez to polecam.
: ndz maja 11, 2008 20:31
autor: Kolec
BRZOZA pisze:a powiedzcie mi czy po wlaczeniu zaplonu u was tez w mk4 takdlugo ustawia sobie przepustnice?? taki dzwiek piszczacy i po minucie ustaje??
U mnie tak chwilke szumi - ale myślałem,że to pompa paliwa wytwarza cisnienie i podaje paliwo do wtrysku.
: pn maja 12, 2008 21:49
autor: marekx2710
Witam
Moje auto to golf IV 1.6 akl. wyczyściłem przepustnicę i próbowałem zrobić adaptację VWtool -em według wskazówek kolegi Pszczyna. VWtool odczytuje sterownik 1.6l 2v/r4 simos hs 3018. Moje pytanie czy wpisujemy po przejściu na nastawy podstawowe "001" czy "098".
Próbowałem obu opcji i w okienku gdze powinno być adap. ok nic się nie dzieje, więc coś jest nie tak. Przed adaptacją wykasowałem błędy był jeden o nr. 668.
Prosze o pomoc bo te obroty mnie wykończą