adaptacja przepustnicy polskim vagiem 4.9

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

iKonrado
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn maja 05, 2008 14:53
Lokalizacja: Wojkowice

adaptacja przepustnicy polskim vagiem 4.9

Post autor: iKonrado » pt maja 09, 2008 17:06

Witam wszystkich!

Przeszukałem forum i owszem, jest tam opis adaptacji przepustnicy lecz wskazówki nie pasują do programu Polski vag 4.9, miałem pare programow 311 ale zawsze krzyczał, ze nie pełna wersja i tez nie udało mi sie tego zrobić. Prosze o jakiekolwiek wskazówki dotyczące wersji 4.9 .

z góry dzięki! :grin:



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pt maja 09, 2008 20:10

Wykasuj błedy. Najlepiej VWtool.Sprawdź czy za mocno linka od gazu nie jest naciągnięta.
To jest instrukcja z VAGA osbiście do "użytku domowego"poleca Vw Tool
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
> Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
> Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
> Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
> Przepustnica czysta!
> Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
> Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół KWP-2000)
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]
[Nastawy podst. - 04]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:
[ON/OFF/Dalej]

Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.

Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:

[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF
[Gotowe, powrót]
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.



Awatar użytkownika
BRZOZA
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: pt sie 20, 2004 16:30
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: BRZOZA » sob maja 10, 2008 11:22

a powiedzcie mi czy po wlaczeniu zaplonu u was tez w mk4 takdlugo ustawia sobie przepustnice?? taki dzwiek piszczacy i po minucie ustaje??



iKonrado
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn maja 05, 2008 14:53
Lokalizacja: Wojkowice

Post autor: iKonrado » sob maja 10, 2008 15:12

Niwstwty ale ten opis widziałem, i on równiez nie rozwiązuje sprawy w tym vagu, ponieważ polski vag 4.9 ma dziwne menu, zupełnie inne niz reszta i nie potrafie się w tym połapać:/
jest ktoś kto się na nim juz bawił? a obroty na przepustnicy dzisiaj się trzymały na 4000:|



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » ndz maja 11, 2008 19:13

Uważam ze polski vag 4.9 jest delikatnie mówiąc ... gorszy od vag-coma i nawet jeżeli ten jest po angielsku to jest bardziej zrozumiały. Dlatego proponuje poszukaj vag-coma 409-1 (jeżeli używasz viaken'a) w wersji "zarejestrowanej", lub z możliwością "zarejestrowania". Próbuje właśnie taką zdobyć i zapomnieć o polskim vagu 4.9 in tobie tez to polecam.


JaroW

Awatar użytkownika
Kolec
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: pn cze 19, 2006 16:08
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: VW Golf 7.5 150KM

Post autor: Kolec » ndz maja 11, 2008 20:31

BRZOZA pisze:a powiedzcie mi czy po wlaczeniu zaplonu u was tez w mk4 takdlugo ustawia sobie przepustnice?? taki dzwiek piszczacy i po minucie ustaje??
U mnie tak chwilke szumi - ale myślałem,że to pompa paliwa wytwarza cisnienie i podaje paliwo do wtrysku.


Pozdrawiam
>KOLEC<
"Lepiej w Życiu stracić Chwilkę, niz w Chwilce stracić Życie"

Obrazek

marekx2710
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
Lokalizacja: roztocze
Kontakt:

Post autor: marekx2710 » pn maja 12, 2008 21:49

Witam
Moje auto to golf IV 1.6 akl. wyczyściłem przepustnicę i próbowałem zrobić adaptację VWtool -em według wskazówek kolegi Pszczyna. VWtool odczytuje sterownik 1.6l 2v/r4 simos hs 3018. Moje pytanie czy wpisujemy po przejściu na nastawy podstawowe "001" czy "098".
Próbowałem obu opcji i w okienku gdze powinno być adap. ok nic się nie dzieje, więc coś jest nie tak. Przed adaptacją wykasowałem błędy był jeden o nr. 668.
Prosze o pomoc bo te obroty mnie wykończą



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 156 gości