Strona 1 z 2

SWAP MK1/2 - problem z półosiami

: wt cze 14, 2005 00:12
autor: hubertsk
Witam,
jestem nowy na tym forum, ale mam dość pilne pytanko, mianowicie:

Stałem się posiadaczem Golfa MK1 z silnikiem od MK2 - 1.8 na gaźniku, w aucie jest też skrzynia biegów od MK2 -> 5-gear od GTI.

Problem polega na tym że dość szybko poleciały mi przeguby - a co najdziwniejsze poleciał przegub od strony skrzyni. Teraz stukają mi zew. przeguby - zwłaszcza lewy [stuka jak auto jedzie prosto, na skręconych jest OK].

Podczas wymiany przegubu wew. w lewej strony zauważyłem że nie mogę włożyć półosi do piasty - była chyba za długa.
Wymieniony przezemnie przegub wew. był bardzo mocno służyty od strony skrzyni - tak jak by go wpychała za długa półoś. Potem sie dowiedziałem że w na początku była tam skrzynia 4ka, a dopiero później została zainstalowana 5-ka. :kac:

Moje pytanie jest takie czy jest możliwe że te skrzynie różnią sie długością półosi?
Wydaje mi sie że obecne półosie są za długie - i dlatego lecą mi przeguby.

Czy może ktoś podać mi długość półosi w MK2 z skrzynią 4 i 5 biegową?

Bardzo prosze o pomoc, dzięki z góry!

: wt cze 14, 2005 09:20
autor: TAZ
Nie było różnic w długościach półosi przy 4 biegowych i 5 biegowych skrzyniach. Może masz założoną półoś od passata z lat `80 bo ona jest dłuższa o 1cm.

: wt cze 14, 2005 10:59
autor: hubertsk
No własnie - gdzieś słyszałem że są ponoć jakieś różnice :kac:

Co do passata - mozliwe - ale czy ma ktoś może wymiary tych półosi - chce je porównać z moimi...

No i jeszcze jest kwestia czy półosie w MK1 i MK2 się różniły długością :)
Bo jeżeli tak to które załorzyć?

: wt cze 14, 2005 15:04
autor: cyarnz
taz pisze:Nie było różnic w długościach półosi przy 4 biegowych i 5 biegowych skrzyniach. Może masz założoną półoś od passata z lat `80 bo ona jest dłuższa o 1cm.
Bezzdura:)))), roznica jest IMo, tak samo jak w mk2(o ile jest tak samo jak w mk2) :hmm: :hmm: :hmm:

: wt cze 14, 2005 15:10
autor: marek29
Niewiem jak w MK1 ,ale w Mk2 są 4 rodzaje długości półosiek.
Mam książkę w której są wyszczególnione różnice co prawda niewielkie rzędu do 8mm ,ale są na 100%.
Jak odbiorę knigę od kumpla (bo opisy były tylko do benzyn) to zeskanuję tą kartkę.

: wt cze 14, 2005 15:12
autor: hubertsk
Bezzdura:)))), roznica jest IMo, tak samo jak w mk2(o ile jest tak samo jak w mk2) :hmm: :hmm: :hmm:
Generalnie tam jest skrzynia od MK2 (5-tka) a była (4-ka) więc z tego co mówisz to różnica jest, pytanie o ile?
Ale jako że samochód jest troszke bardziej skomplikwany potrzebuję wymiarów [długości] bo inaczej to za chiny nie dojde co jest grane? :bajer:
Więc - czy ktoś wie o ile różnią sie półosie od MK1 i od MK2, no i jaka jest różnica w długości pomiędzy skrzyniami 4 i 5 bieg.? :kac:
A może jest jakiś pewniejszy sposób na dobranie długości półosi niż kombinowanie z czego tu powinny być? - tylko od kąd do kąd to mierzyć?

@marek29
co prawda niewielkie rzędu do 8mm ,ale są na 100%.
no i właśnie - ja podejrzewam że są za długię o ok 8 - max 18 mm - bo o tyle za daleko jest wywalony przegub wewnętrzny.
Postaram sie dziś zrobić fotke tego co z przegubu zostało - lookniecie.

Cheers,
Hubert :grin:

: wt cze 14, 2005 16:21
autor: cyarnz
trzeba dac polosie z mk1 5S - biegow w sensie i bedzie dobrze, z mk2 nie nadadza sie bo mk1, mk2 maja rozne rozstawy kol

: wt cze 14, 2005 21:38
autor: hubertsk
cyarnz pisze:trzeba dac polosie z mk1 5S - biegow w sensie i bedzie dobrze, z mk2 nie nadadza sie bo mk1, mk2 maja rozne rozstawy kol
ok - a skrzynia [a właściwie dyfer] jest w tym samym miejscu ?
Zeby nie różniło sie to długościa?
Wiesz może jakie długie są te półosie - chciałbym porównać z tym co mam zanim wydam kolejną kase.

: czw cze 16, 2005 01:02
autor: malolat
skrzynia dowolna, a polosie z mk1 musza byc. w mk2 jest ok 15mm dluzsza. probowalem wsadzic w swojego, ale nie dalo rady, nawet sila:)

: czw cze 16, 2005 08:16
autor: hubertsk
ok - rozumiem, ale niestety nie wiem od czego ja mam te półosie - nie ja to składałem :-(

Więc ponownie apeluje o wymiary :)

Co do autka, to ostatnio byłem u mechanika i doszlismy do wniosku ze to wcale nie muszą być za długie półosie, ale silnik jest chyba przesunięty za bardzo do przodu, tzn łapy są chyba źle zrobione, bo półosie po wyjsiciu ze skrzyni są przesunięte skośnie do tyłu - nie sa prostoladłe do długości auta, tak jak powinny.

Teraz tylko pytanie które łapy musze przerobić - i czy gdzieś widzieliscie może jakieś wymiary i ew. fotki, bo te z tematu o SWAPie dużo mi nie pomagają.

Pozdro

: czw cze 16, 2005 08:31
autor: TAZ
No to z doświadczenia wiem, że w mk1 nie było różnic w długości półosiek bo mój pierwszy motor pod maską to był 1,3 ze skrzynią 4 biegową, a teraz jest 1,8 ze skrzynią 5 biegową i półośki te same co były.

: pt cze 17, 2005 23:17
autor: bert_01
e stary nie gadaj bo mk1 z motorm 1,3 ma dłuzszą os lewą patrz w kierunku jazdy a motor 1,6 i 1,8 ma krutszą.wiem o tym bo jak wymieniłem silniora to i oske zmieniałem bo rozpinało ja na zakrętach.sprawdz doładnie taz:)szcuneczek. co do klegi hubertsk jezeli nie zmieniany był uchwyt silnika to wszycho jest ok.załurz oski od mk1 1,6lub1,8 i bendzie gitara sam ma krzyrzówke mk1 ze zmienianym motorem i znam te ata jak swą kieszeń a jak chcesz doladne wymiary to ci je napisze jutro:)

: pt cze 17, 2005 23:29
autor: hubertsk
Noo, super.
W takim razie czekam jutro na informacje.

Dzięki z gory :pub:


Cheers
H

: sob cze 18, 2005 09:42
autor: TAZ
To z czym ja jeździłem skoro miałem 1,3 i teraz mam 1,8 i nie zmieniałem półosiek??