kompletny remont silnika ADY w gti

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jorgus7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pn gru 04, 2006 08:37
Lokalizacja: Kraków

kompletny remont silnika ADY w gti

Post autor: jorgus7 » czw maja 08, 2008 10:20

witam,

od pewngo czasu zauwazyłem ze z rana jak odpale samochod cos klekocze przez ok 10 sek pozniej przestaje, przypuszczalnie to popychacze, dodam ze ok 3 litry oleju na 10 tys musze dolac. :/ Co należało by wymienić planując już taki dość poważny remont silnika? zmieszcze sie w kwocie 1000 zł z robocizna? (moj mechanik jest dobry ale za to nie bardzo drogi)

do wymiany pewnie uszczelka pod glowica, uszczelniacze popychacze i co jeszcze? bo jak juz rozbirac to zrobic raz a dobrze...

silniczek ADY 280 tys z czego 80 na LPG
Ostatnio zmieniony czw maja 08, 2008 10:22 przez jorgus7, łącznie zmieniany 1 raz.



zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Post autor: zoso8894 » czw maja 08, 2008 10:40

wiesz remont to raczej sie robi jak cos padnie no chyba ze ma sie za duzo kasy
do wydania a tak apropo powiem ci ze u siebie w 2E - a więc ten sam motor -
palił mi prawie 8 L oleju na 10 00 km . Wymieniłem uszczelniacze zaworowe
( bez zdjecia głowicy ) i pali teraz max 1,5 litra na 10 000 km .
a co do luzów na prowadnicach to były są i będą jak w każdym VW.
ale 1000 to coś przymało na kpl. remont
Ostatnio zmieniony czw maja 08, 2008 10:41 przez zoso8894, łącznie zmieniany 1 raz.



jorgus7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pn gru 04, 2006 08:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jorgus7 » czw maja 08, 2008 10:45

a czy silnik jak juz zaczyna brac mocno oleju jak np u mnie te 3 litry nie jest przypadkiem słabszy?



suselek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pn kwie 16, 2007 23:33
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: suselek82 » czw maja 08, 2008 12:15

zoso8894 pisze: ale 1000 to coś przymało na kpl. remont

zgadzam sie w 1 tyś sie raczej nie wyrobisz, ja w swoim wymieniałem tłoki, były strasznie przepalone i silniczek brał olej, przy okazji pierscienie , uszczelke i jak nic masz 1,5 tys a gdzie robocizna, za free nikt nie zrobi...



Awatar użytkownika
gtibodek
szybki i wściekły
szybki i wściekły
Posty: 409
Rejestracja: sob lut 24, 2007 19:07
Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki
Kontakt:

Post autor: gtibodek » czw maja 08, 2008 12:43

kolego nie ma sensu remontować bo jeszcze mozesz gorzej sobie narobić , wymień uszczelniacze zaworów i moze uszczelke glowicy, mogę ci ceny podać jak chcesz, i polecam olej liqui moly z molekułą mos2 bardzo wycisza silnik i nie ma tego przy zapalaniu auta, używam i polecam


Nisko,szeroko na bogato wiec zjedź mi z drogi szmato

jorgus7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pn gru 04, 2006 08:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jorgus7 » czw maja 08, 2008 14:09

gtibodek, napisz jesli mozesz koszt uszczelniaczy i uszczelki głowcy, a co do oleju, jak kupiłem auto było na minerlanym lotosie ale zminiłem na mobil1 bo ponoc lotos to chłam... a ten oloej o kotym piszesz to co to za wynalazek jest w ogole? to jakis uszczelniacz tak? widziałem test czegos takiego na tvn turbo i raczej odradzali niz polecali:/
Ostatnio zmieniony czw maja 08, 2008 14:15 przez jorgus7, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
gtibodek
szybki i wściekły
szybki i wściekły
Posty: 409
Rejestracja: sob lut 24, 2007 19:07
Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki
Kontakt:

Post autor: gtibodek » czw maja 08, 2008 14:22

jorgus7 pisze:zminiłem na mobil1
jak na mobil 1 jak to jest pelny syntetyk , chyba mobil M ???
uszczelniacze zaworow po okolo 1zł max brutto a uszczelka głowice firmy Erling (super) 70zł ceny jak dla zioma z forum


Nisko,szeroko na bogato wiec zjedź mi z drogi szmato

jorgus7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pn gru 04, 2006 08:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jorgus7 » czw maja 08, 2008 15:27

nono mobil M ;) a co do oleju, mobil jest to mimo wszytsko firma dosc znana a ten liqiu moly srednio:/ czy moze mi ktos zawarantowac ze jak przy nastepnej wymianie za ok 5tys wleje ten moly nic mi sie nie stanie z silnikiem? bo to ze bierze olej to juz pal licho, wazne zeby cos sie dalej nie działo :/
w zakladzie gdzie wymieniam olej pracuje gosciu, znajomy ojca ktory poleca mi za kadym razem Valvoline... kolejny jakis wynalazek... ?
Ostatnio zmieniony czw maja 08, 2008 15:29 przez jorgus7, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
gtibodek
szybki i wściekły
szybki i wściekły
Posty: 409
Rejestracja: sob lut 24, 2007 19:07
Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki
Kontakt:

Post autor: gtibodek » czw maja 08, 2008 17:02

jorgus7 pisze:ten moly nic mi sie nie stanie z silnikiem?[/qpracuje przy tym spokojnie liqui moly jest niemiecki i rozlewany w niemczech a mobil to wiesz co ? ciut lepszy od lotosa, jak sie boisz to wlej castrol albo shell ja jeźdze na liqui moly i jest różnica dlatego polecam

[ Dodano: 08 Maj 2008 17:03 ]
jorgus7 pisze:ten moly nic mi sie nie stanie z silnikiem?


Nisko,szeroko na bogato wiec zjedź mi z drogi szmato

Awatar użytkownika
olafart
Corrado VR6 VSR
Corrado VR6 VSR
Posty: 586
Rejestracja: ndz sie 26, 2007 09:57
Lokalizacja: VWarszawa
Kontakt:

Post autor: olafart » pt maja 09, 2008 08:55

gtibodek pisze:polecam olej liqui moly z molekułą mos2 bardzo wycisza silnik i nie ma tego przy zapalaniu auta, używam i polecam
kupilem wlasnei ten olej i zaleje zamiast mojego syntetyka 5W50, zobaczymy jak to bedzie z ta glosnoscia dzialania :grin:



Awatar użytkownika
gtibodek
szybki i wściekły
szybki i wściekły
Posty: 409
Rejestracja: sob lut 24, 2007 19:07
Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki
Kontakt:

Post autor: gtibodek » sob maja 10, 2008 13:27

olafart pisze:kupilem wlasnei ten olej i zaleje zamiast mojego syntetyka 5W50, zobaczymy jak to bedzie z ta glosnoscia dzialania
do swojego lejesz pełnysyntetyk ???


Nisko,szeroko na bogato wiec zjedź mi z drogi szmato

Awatar użytkownika
olafart
Corrado VR6 VSR
Corrado VR6 VSR
Posty: 586
Rejestracja: ndz sie 26, 2007 09:57
Lokalizacja: VWarszawa
Kontakt:

Post autor: olafart » sob maja 10, 2008 14:13

gtibodek pisze:do swojego lejesz pełnysyntetyk ???
nie, jezdze teraz na 5W50 Mobilu 1, ale to jest cholernie droga przyjemnosc, a musze dolewac po 0,4/100km- silnik ma nabite 260k, bez remontu, wiec kupilem tego, co poleciles, zeby zobaczyc roznice :grin:



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » sob maja 10, 2008 14:55

niewiem czy w 1000zł się zmieścisz ale jak chcesz zrzucić głowicę to propunję: wymianę uszczelki pod głowicą (to wiadomo), nowe szpilki mocujące głowice (to wiadomo), uszczelniacze zaworowe, nowe popychacze, planowanie głowicy, jak już uszczelniacze będą zdjęte można oblukać jak tam zawory i ewentualnie zrobić docieranie, jak głowica będzie zrzucona to mechanik może również zrobić próbę olejową wtedy będzie wiadomo czy pierścienie na tłokach są w porządku. Wydaje mi się że 1000zł to będzie za mało ale jak masz zaprzyjaźnionego mechasa to może i starczy


Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 415 gości