Strona 1 z 1

Falujące obroty w 1.3

: wt maja 06, 2008 22:16
autor: storm2k4
Cześć. Posiadam Golf'a II 1.3 rocznik 91 na wielopunktowym wtrysku, nie gazowany. Mam 2 problemy:
1. Jak Uruchomię silnik to zawsze zaraz gaśnie za pierwszym razem nie ważne czy dodaje gazu. Dopiero za drugim razem jak odpale to nie zgaśnie sam z siebie.
2. Problem z falującymi obrotami. Kiedy jest ssanie wszystko jest ok ale kiedy sie wyłacza obroty bardzo faluja i czesto prowadza do zgaśniecia silnika. Są momenty też, gdy chce ruszyć gwałtownie i dodaje gazu to on tak jakby sie dławił, czy nie miał siły ruszyć i rusza strasznie wolno a po jakiś 2-3 sekundach gwałtownie rusza..
Wymieniane były przewody wysokiego napięcia wraz z kopułką, oraz czujnik temperatury wody.
Prosze o pomoc i dziękuje z góry.

: wt maja 06, 2008 23:25
autor: lukeros
Witam mam ten sam problem i nie moge sie z tym uporac. Pisałem na forum i nik mi na to pytanie nie odpowiedział.

: śr maja 07, 2008 11:44
autor: storm2k4
Odświeżam.

: śr maja 07, 2008 11:51
autor: rafal85rtc
a rozrzad byl wymieniany?????

: śr maja 07, 2008 12:04
autor: oldstaszek
Za ubogi skład mieszanki na biegu jałowym - za mało paliwa a za dużo powietrza.
Regulacja to juz diagnosta + system sprawdzenia.
nic innego na podstawie opisu nie wynika. :pub:

: śr maja 07, 2008 12:56
autor: storm2k4
jblpower pisze:a rozrzad byl wymieniany?????
Rozrząd był wymieniany pół roku temu i przejechane na nim jest 5 000km.

Jakiś tam mechanik mówił żebym wymienił przewody podciśnienia, wyczyścił przepustnice, oraz silniczek krokowy. Co zamierzam zrobić w poniedziałek.
oldstaszek Skoro tak mówisz to tak zrobię, mam nadzieje że pomoże :)

: śr maja 07, 2008 13:01
autor: oldstaszek
Myślę że pomoże.Sterownik działając na silniczek krokowy usiłuje utrzymać optymalny skład mieszanki biegu jałowego.Sonda lambda daje info - nadmiar tlenu i kółko się zamyka. :pub:

: śr maja 07, 2008 13:27
autor: krzys
storm2k4 pisze:1. Jak Uruchomię silnik to zawsze zaraz gaśnie za pierwszym razem nie ważne czy dodaje gazu. Dopiero za drugim razem jak odpale to nie zgaśnie sam z siebie.
Spróbuj przepompować przed zapaleniem tzn. bez rozruchu silnika a tylko zaczekaj aż pompka paliwa chwilkę podziała. Jeśli będziee palił ok tzn że masz paliwko gdzieś zwiewa dlatego zawsze gaśnie za pierwszym razem.
Co do drugiego problemu to niech kolega najpierw sprawdzi czy silnik nie dostaje jakiegoś lewego powietrza (odma, pękniety wężyk od podcisnienia, niesprawny zawór od dodatkowego powietrza dla pracy na ssaniu - i to jest chyba najbardziej prawdopodobne. Zawór jest po listwą wtryskową ale nad rozrusznikiem. sprawdź czy na rozgrzanym silniku jest zamknięty.