Strona 1 z 1
Słaby i szarpiący na benzynie
: wt maja 06, 2008 18:41
autor: KoguT
mam taki problem ze p[odczas jazdy na benzynie podczas ruszania auto prawie gasnie (takie jest słabe) jak juz sie ruszy to jedzie dobrze przez jakies 2 sekundy po czym sie muli tak na 2 sekundy i dostaje z powrotem normalnego kopa...
na wolnych obrotach faluje strasznie i nierowno chodzi...
podejzewam pompe paliwowa ale niejestem pewien do konca...
filtr paliwa wymieniony...
dzisiaj dla ciekawosci scisnalem wezyk zwrotny od benzyny i tak jakby wszystko ustalo...
obroty sie poprawily... itp... ale po puszczeniu wezyka strasznie spady i raz mi zgasł...
jak sprawdzic cisnienie jakie robi pompa??
i czy jest mozliwosc zeby pompa przerywala? bo znajomi mowia ze ona poprostu sie zatrzymuje i amen a ze przerywac niemoze...
pomocy
Re: Słaby i szarpiący na benzynie
: wt maja 06, 2008 19:55
autor: paulox
KoguTek pisze:mam taki problem ze p[odczas jazdy na benzynie podczas ruszania auto prawie gasnie (takie jest słabe) jak juz sie ruszy to jedzie dobrze przez jakies 2 sekundy po czym sie muli tak na 2 sekundy i dostaje z powrotem normalnego kopa...
na wolnych obrotach faluje strasznie i nierowno chodzi...
podejzewam pompe paliwowa ale niejestem pewien do konca...
filtr paliwa wymieniony...
dzisiaj dla ciekawosci scisnalem wezyk zwrotny od benzyny i tak jakby wszystko ustalo...
obroty sie poprawily... itp... ale po puszczeniu wezyka strasznie spady i raz mi zgasł...
jak sprawdzic cisnienie jakie robi pompa??
i czy jest mozliwosc zeby pompa przerywala? bo znajomi mowia ze ona poprostu sie zatrzymuje i amen a ze przerywac niemoze...
pomocy
Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale może coś z regulatorem ciśnienia paliwa być nie tak.
: wt maja 06, 2008 20:32
autor: Paweł Marek
też tak myślę, chyba nie wystepuje jako osobna część, nie wiem czy nie trzeba znaleźć używanego wtrysku
: wt maja 06, 2008 21:49
autor: KoguT
jesli podepne sie pod vaga to wykaze mi ten blad??
: wt maja 06, 2008 22:03
autor: Paweł Marek
wprost nie wykaże bo ten regulator to element , mechaniczny. Ale wykaże ubogą mieszankę, czyli niskie napięcia sondy. Każ lepiej po prostu mechanikowi sprawdzić ciśnienie paliwa we wtrysku, bedzie pewniejsza diagnoza tego elementu (około 1 bar po włączeniu zapłonu i uruchomieniu pompy na chwilkę, a ok. 0,8 bara po włączeniu silnika ma być).
: śr maja 07, 2008 18:25
autor: KoguT
a jak dojsc do tego czy siada pompa czy regulator??
: śr maja 07, 2008 18:51
autor: Paweł Marek
za niskie ciśnienie mierzone na wychodzącym z niej wężu (przed wtryskiem) czyli poniżej 1 bar oznacza padakę pompy lub zatkany filtr. Potem złe na wtryskiwaczu (szczegółów w ktorym miejscu nie znam bo mam wielopunkt) oznacza zepsuty reulator, albo benzyna w wężyku podciśnieniowym regulatora to samo.
: czw maja 08, 2008 16:04
autor: KoguT
a co by bylo gdybym zatamowal zezyk zwrotny??
bo z tego co wiem to jak go zcisne to wszystko wraca do normy...
: czw maja 08, 2008 20:23
autor: Paweł Marek
bo wtedy w sztuczny sposób wzrasta ciśnienie w ukladzie do takiego jak podaje pompa, a jest ono zawsze wyższe niż potrzeba (przy założeniu że pompa jest sprawna). Nie rób tego, wykończysz pompę całkiem. Musisz to naprawić, wywiedz się o tym regulatorze od kogoś kto się zna na wtryskach jednopunktowych. Zresztą to nie są pieniądze teraz żeby się wygłupiać. 100-150 zeta powinno starczyć na cały używany zespół wtryskowy.
: czw maja 08, 2008 21:26
autor: KoguT
ale czego dolkadnie mam sie dowiedziec?
akurat te elementy sa dla mnie magią...