Strona 1 z 2

Sworzeń wahacza.

: wt maja 06, 2008 18:25
autor: lukasz9564
Coś mi strzela w prawym kole - często przy skręcie, przy hamowaniu a przy puszczeniu pedału gazu i wciśnięciu na hamulec czuć delikatne luzy w kierownicy.
Myślę, że to sworzeń wahacza - mam rację ??;-)

Koledzy powiedzcie mi gdzie w Katowicach mi to wymienią w miarę dobrze i nie zedrą ze mnie jak za mokre zboże (wiadomo jak z kasą u studentów :P)

Ps: po wymianie sworznia nie trzeba robić geometrii?

: wt maja 06, 2008 18:35
autor: prezesik25
Tak, masz rację, to sworzeń

Sworzeń mógłbyś wymienić samemu, nie ma z tym aż tyle roboty, tylko trzeba mieć gdzie, np jakiś garaż.
Po wymianie sworznia (znajduje się na dole) trzeba ustawiać geometrię, ponieważ jest on regulowany na trzech śrubach od dołu

tu jest foto:

Obrazek

: wt maja 06, 2008 18:40
autor: lukasz9564
Wiem - wymieniałem sworznie w poprzednim Golfie ale tutaj nie mam ani narzędzi ani kanału - jedynie to co w bagażniku: podnośnik i klucz do kół :grin:

Nie orientujesz się ile biorą w mieście za wymianę sworznia?

: wt maja 06, 2008 18:47
autor: prezesik25
tego nie wiem, ale max 50 zł, więcej nie powinni ściągnąć.

: wt maja 06, 2008 19:22
autor: jaszczur
lukasz9564, tu masz poradę jak wymienić, http://www.vwgolf.pl/?page_id=70

: wt maja 06, 2008 19:26
autor: prezesik25
jaszczur pisze:tu masz poradę jak wymienić,
jakoś jej nie widzę :hmm:

: wt maja 06, 2008 22:47
autor: M_vw
Kanału akurat do tej roboty nie potrzebujesz, ale garaż przydałby sie... Chociaż teraz ciepło na dworze... Robota nie powinna zająć wiele czasu, tylko z geometrią trzeba uważać, żeby kąt koła się nie zmienił bo opony zjedziesz :(

: czw maja 08, 2008 20:08
autor: lukasz9564
Witam.

Wprawdzie punktami już nagrodziłem ale może jeszcze ktoś odpowie.

Wszedłem dzisiaj na kanale u znajomego pod golfa i okazało sie ze drążki, sworznie są ok natomiast półośka pasażera ma dość sporawy luz (przód -tył, góra - dół raczej nie albo jeśli to niewyczuwalny) tylko w poprzek - wzdłuż półosi.

Mam teraz pytanie bo nie rozbierałem tego bez potrzeby (i tak akurat części nie miałem) i nie wiem co mam kupić- czy półośkę czy przegub zewnętrzny . Doradźcie koledzy.

Jeśli przegub to doradźcie czy ta firma warta jest grzechu -
http://moto.allegro.pl/item356638745_pr ... letne.html

kilka tysięcy km temu wymieniłem przegub na tej samej firmy tylko, że po stronie pasażera. Płaciłem wtedy 130zł w sklepie a ten połowę tańszy i nie wiem co o tym myśleć :crazy:

: czw maja 08, 2008 20:22
autor: miś fazi
raczej to przegub , ja zakładam zawsze firmy LOBRO są ok

: czw maja 08, 2008 20:26
autor: lukasz9564
ok -dzieki ale moze ktos jeszcze powie ze to napewno przegub :)

[ Dodano: 08 Maj 2008 20:46 ]
Byłbym zapomniał - znajomy u którego sprawdziłem tę usterkę mówił mi że koniecznie po wymianie przegubu trzeba jechać ustawiać geometrię.
O ile przy wymianie sworznia rozumiem ponowna geometrie to przy przegubie nie - chyba ze sie myle?

: czw maja 08, 2008 20:56
autor: Leon013
proponował bym ustawić bo jak wyjmiesz makpersona ze sworznia wahacza to moze sie poprzestawiać a zawsze to ingeręcja w poprzednie ustawienia
ps. a w ogule strzela ci ten przegub przy skręcie i czy luzy duze bo moze zbedna jeszcze wymiana jak nie duze a co do firmy to ja tez kiedys takie zakładałem do forda i zrobiłem na nich ok 50 tys i jeszcze są OK ale to juz od ciebie zależy

: czw maja 08, 2008 21:03
autor: lukasz9564
Strzela przy skręcie, czasem na prostej jak dodaję i spuszczam z gazu, ale ogólnie to luz duży jest wzdłuż półosi (wiesz, od skrzyni do koła).

: czw maja 08, 2008 21:08
autor: Leon013
ok rozumiem to napewno przegub i jak duży luz i strzela to oznacza jedno wymiana i to jak najszybciej zeby niespodzianki nie było na drodze a wymiana to jakies pól godz.no moze 45 min.

: czw maja 08, 2008 21:13
autor: DanielK
Nie ma potrzeby ustawiania geometrii!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nie ruszasz nic w geometrii wykręcasz tylko srubę zabezpieczającą sworzeń i wyciągasz go ze zwrotnicy nie ruszająć śrub mocujących sam sworzeń. Potem odkręcasz śrubę centralną i wyciągasz przegub. zakładasz nowy i skręcasz bez żadnej ingerencji w geometrię.