Strona 1 z 1

skrzynia APW kontra skrzynia 2Y...

: wt maja 06, 2008 09:49
autor: tortuga
z góry proszę o wytłumaczenie jak jakiemuś baranowi, bo nie jestem w ogóle biegły w tym temacie. np. same różnice w przełożeniach niewiele mi powiedzą... :?

mam w moim golfie silnik KR (czyli jak wiadomo 1.8 gti 16v). żyłem dotąd w błogim przeświadczeniu, że mam do niego oryginalną skrzynię, więc 2Y.

przy zmianie sprzęgła okazało się, że coś się nie zgadza z grubością wałka (sprzęgło, które kupiłem i dobrałem według silnika nie pasowało). kiedy wreszcie spojrzałem na tabliczkę na skrzyni biegów, tam napisane było: APW 130827.

pytanie brzmi: co tracę jeżdżąc na tej skrzyni? pogarsza osiągi czy polepsza w porównaniu do 2Y? od jakiego silnika to jest skrzynia? szukać oryginalnej 2Y i wymieniać czy nie ma to sensu? jeśli tak, to co razem z nią będę musiał wymienić (że po raz drugi sprzęgło, to już się domyślam)?

pomóżcie, proszę - wiem, że na forum jest sporo osób znających się na rzeczy.

: śr maja 07, 2008 00:35
autor: zajac
apw to skrzynia do 90 konnego golfa 3

ja mam taka w mk2 RP 1,8 i u mnie jest ok (w sumie bylo bo sie konczy)
wydaje mi sie ze jest dluzsza niz 2y i wolniejsza

moze sie myle ale wydaje mi sie ze tracisz na osiagach przez ta skrzynie

: śr maja 07, 2008 19:53
autor: tortuga
dzięki zajac, coś już wiem. ktoś mógłby to jakoś poszerzyć?

: śr maja 07, 2008 20:41
autor: woytas1
Oryginalne skrzynie w GTI-kach miały krótsze biegi przez co lepsze osągi i przyjemniejsza jazda przedewszystim w górach(i lepszy sprint) a na trasie wiadomo przy duzych prędkosciach troche bardziej gwintujesz silnik(nie są szybsze).

I ztego co mi wiadomo to skrzynia z 8v ma taki sam frez na wałku zdawczym(i sprzęło 190mm) jak i te z 90 konnych silników a w skrzyni z 16v frez ma większą średnice (i tarcza w 16v ma 210mm ) i przy swapie takiej skrzyni trzeba zmienic i sprzęgło.... i nic więcej jeśli tamta skrzynia była z 90-cio konnego motoru to przeguby spasuja.

Osobiscie doradzał bym Ci założenie oryginalnej skrzyni(w końcu ktoś dobrał tą skrzynie pod ten silnik) ale też zależy której skrzymi cechy bardziej Ci odpowiadają.

: śr maja 07, 2008 23:27
autor: TAZ
zajac pisze:apw to skrzynia do 90 konnego golfa 3

ja mam taka w mk2 RP 1,8 i u mnie jest ok (w sumie bylo bo sie konczy)
wydaje mi sie ze jest dluzsza niz 2y i wolniejsza

moze sie myle ale wydaje mi sie ze tracisz na osiagach przez ta skrzynie
To ciekawe czemu miałem taką samą przy silniku KR z roku 88 :bajer:

[ Dodano: Sro Maj 07, 2008 11:29 pm ]
woytas1 pisze:Oryginalne skrzynie w GTI-kach miały krótsze biegi przez co lepsze osągi i przyjemniejsza jazda przedewszystim w górach(i lepszy sprint) a na trasie wiadomo przy duzych prędkosciach troche bardziej gwintujesz silnik(nie są szybsze).

I ztego co mi wiadomo to skrzynia z 8v ma taki sam frez na wałku zdawczym(i sprzęło 190mm) jak i te z 90 konnych silników a w skrzyni z 16v frez ma większą średnice (i tarcza w 16v ma 210mm ) i przy swapie takiej skrzyni trzeba zmienic i sprzęgło.... i nic więcej jeśli tamta skrzynia była z 90-cio konnego motoru to przeguby spasuja.

Osobiscie doradzał bym Ci założenie oryginalnej skrzyni(w końcu ktoś dobrał tą skrzynie pod ten silnik) ale też zależy której skrzymi cechy bardziej Ci odpowiadają.
Pitolenie na maxa. Przy zwykłym RP mamy nawet przeguby 100mm, tarczę 210mm i całą gamę skrzyń od bardzo krótkiej AEN aż do 4T.


Grubość wałka była większa w 2Y i kilku jeszcze skrzyniach. Ja na twoim miejscu zastanowił bym się czy chcesz szybko jeździć czy szybko przyspieszać. Bo jest to duża różnica.

: śr maja 07, 2008 23:42
autor: tortuga
TAZ pisze:Ja na twoim miejscu zastanowił bym się czy chcesz szybko jeździć czy szybko przyspieszać. Bo jest to duża różnica.
zdecydowanie bardziej mi zależy na dynamice. maksymalne prędkości mnie nie interesują, bo i tak nie mam gdzie i nie mam okazji ich rozwijać.

a przyspieszanie to jednak - dla mnie - kwestia bezpieczeństwa.

swego czasu na testach na hamowni wyszła mi spora moc silnika (nawet większa o parę koni od fabrycznej), za to duże straty mocy na przeniesieniu napędu. goście, którzy hamowali auto dziwili się skąd tak duże. to była wina skrzyni?

jeśli zależy mi na przyspieszeniach - to zmieniać na 2Y?

: śr maja 07, 2008 23:48
autor: zajac
no zmienic na 2y

taz ja mam RP i mam skrzynie z mk3 to nie sa nowe samochody i nie wiesz kto co tm wsadzal jak sie orginal popsul

: czw maja 08, 2008 20:26
autor: tortuga
to może taz by się jeszcze wypowiedział, skoro zadeklarowałem na czym mi zależy...