Strona 1 z 1
Tłoczek hamulcowy z tyłu, jaki gwint?
: ndz maja 04, 2008 17:26
autor: tomzet
Witam,
przy wymianie klocków hamulcowych z tyłu pojawił się problem z cofnięciem tłoczka.
Przyznam, że na początku próbowałem go tylko cofać, potem dotarło do mnie że się go wkręca.
Więc okręciłem go parę razy, ale on się nie cofał, więc wykręciłem go całkowicie żeby sprawdzić czy wszystko gra.
No i wydaje mi się ze ten gwint to się trochę "zmęczył". Chciałbym go jakoś odświeżyć (nagwintować), ale on jest jakiś nietypowy.
Czy są dostępne gwintowniki takiego typu??
Czy jest szansa dokupić ten wewnętrzny element z gwintem, czy muszę kupić cały tłoczek??
: ndz maja 04, 2008 17:37
autor: Kulon
tomzet pisze:czy muszę kupić cały tłoczek??
chyba tylko to Ci pozostaje, ale z używki mozna dosyć tanio wyrwać, rozbitków jest pełno
: ndz maja 04, 2008 17:45
autor: tomzet
jeżeli z rozbitka to pewnie będę musiał cały zacisk kupić, a za to 150 sobie liczą
: ndz maja 04, 2008 17:49
autor: Kulon
tomzet pisze:a za to 150 sobie liczą
nie dokońca
http://www.allegro.pl/item357290565_vw_ ... a_tyl.html
wpisz w przeglądrke allegro "zacisk IV" i wyskoczy co nieco
http://www.allegro.pl/search.php?string=zacisk+IV
: ndz maja 04, 2008 18:20
autor: kiss
tomzet pisze:Więc okręciłem go parę razy, ale on się nie cofał
nie wystarczy tylko nim kręcić. musisz przy tym jeszcze go mocno wciskać. kręcisz w prawą strone i jednoczesnie mocno dociskasz. Są do tego specjalne przyżądy
: ndz maja 04, 2008 18:27
autor: tomzet
masz racje troche tego jest.
ja sie zasugerowalem tym
http://allegro.pl/item354908609_golf_4_ ... prawy.html
jutro podzwonie po szrotach w krakowie
[ Dodano: 04 Maj 2008 18:30 ]
kiss pisze:
nie wystarczy tylko nim kręcić. musisz przy tym jeszcze go mocno wciskać. kręcisz w prawą strone i jednoczesnie mocno dociskasz. Są do tego specjalne przyżądy
a są jakieś dobre domowe sposoby zastąpienia takiego specjalnego przyrządu??
np. imadło+klucz żabka+dwie osoby
: ndz maja 04, 2008 18:41
autor: kiss
tomzet pisze:a są jakieś dobre domowe sposoby zastąpienia takiego specjalnego przyrządu??
oczywiście, są różne metody zastępcze
tutaj np. spojrzyj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15
: ndz maja 04, 2008 18:55
autor: tomzet
jutro bede z tym walczyl.
[ Dodano: 05 Maj 2008 15:15 ]
wymienilem klocki z tylu, przy okazji plyn hamulcowy.
jak sie okazuje tloczek jest ok, rozebralem go i przeczyscilem.
cofal sie bardzo lekko (uzywalem narzedzia wlasnej konstrukcji)
ale po jezdzie probnej, straszny smrod i kolo bardzo sie nagrzalo.
wewnetrzny klocek sie nie cofnal.
rozkrecilem ten zaciski i jedna sruba(z gumowa oslona) nie chodzi luzno, blokuje sie.
druga natomiast ma duzo luzu.
i to moim zdaniem powoduje ze klocek caly czas trze o tarcze.
no chyba ze te sruby maja tak ciezko chodzic?? jak to jest??
oslony gumowe sa ok, i w srodku tego smaru bylo sporo.
: czw maja 08, 2008 22:18
autor: Kulon
tomzet pisze:no chyba ze te sruby maja tak ciezko chodzic
te śruby mają chodzić jak masełko, poprostu syfu się nazbierało oraz temperatua swoje zrobiła i dlatego kolcek od wew. strony szybciej się ścierał ? tak ? w warsztacie to nagrzewają to palnikiem i wychodzi lekko śruba później smar i wraca do normy ale wiadomo na pewien tylko okres czasu
ale chyba już sobie z tym poradziłeś bo troche późno zauważyłem Twoje pytanie
pozdrawiam
: sob maja 10, 2008 09:11
autor: tomzet
pare dni nie robilem z golfem, bo mnie nie bylo.
z tymi srubami dalem sobie rade, ale zacisk dalej sie blokuje.
chce teraz wymenic przewody hamulcowe, bo moze plyn hamulcowy sie nie cofa,
jest to mozliwe?
no i przy okazji wymienie te sruby(prowadnice) na nowe.
[ Dodano: 10 Maj 2008 09:29 ]
mam problem z jednym wezykiem hamulcowym, tym co idzie po belce.
nie ma do niego zamiennika, wiecie czy moze wezyk z jakiegos innego auta(po niewielkich modyfikacjach) pasowalby do mojego golfa.
bo ten wezyk od zacisku do belki, mozna bez problemu dostac.