rozrząd - czy przestawić o ząbek - FOTO
: sob maja 03, 2008 23:52
Witajcie.
w zasadzie pytania sa zawarte w temacie a wszystko widac na zdjeciach ale dla pewnosci opisalem wszystko
Wymieniam właśnie rozrząd i ciekawi mnie obecne jego ustawienie gdyż w/g mnie jest nieprawidłowe. Widać ze rolka i pasek były kiedys wymieniane. Mk2 , motor 1,8 8v Rp
Ustawione powinno byc tak
schemat ustawienia z autodaty i jedno foto z hayensa
Moje obserwacje:
Ustawiłem kręcać wałem tak że:
Znak na kole zębatym wałka rozrządu "OT" pokrywa sie ze znakiem na obudowie "OT" (czyli jak najbardziej OK rys 1)
Palec rozdzielacza wypada na kreskę na obudowie rozdzielacza (czyli tez OK rys 2)
Ale w tym momencie kolejny znak tj wcięcie na kole pasowym wału powinno trafiać w kropkę na kole zębatym pompy oleju, a tak nie jest.
i tu są 2 problemy:
-wcięciu na kole pasowym wału brakuje około 1 ząbka żeby "trafić" w koło zębate pompy oleju (rys 3 ponizej)
-w tym momencie kropka na kole zębatym oleju powinna być na wprost wcięcia a jest hen hen (rys 3, śrubokretem wskazuję kropkę na kole pompy oleju wiadać gdzie ona jest a chyba powinna się licować z wciąciem na kole???, tak jak na schmacie ustawienia rorządu.
Dodam ze gdy dokręce wałem tak że wcięcie na kole pasowym wału trafia w koło zębate pompy to wtedy na wałku rozrządu brakuje około ząbka do znaku na obudowie.(rys 4, tak ustawia sie znak na wałku jak na dole jest ok, wiec chyba brakuje ząbka?)
Wiec mam 2 pytania
1 Czy przestawiać wałek względem wału o ząbek?
2 Czy przestawiać pompę oleju która wydaje się być totalnie źle ustawiona?
(jak zrobie te dwie rzeczy to bedzie na znakach)
3 tak przy okazji - co sie dzieje jak jest pompa oleju w "złej fazie" ? (zakładam że tak jest bo kółkek nie da się przecież źle założyć bo mają kliny)
Za pomoc z góry dziękują , potem rozdam punkciki.
pzdr Sas
w zasadzie pytania sa zawarte w temacie a wszystko widac na zdjeciach ale dla pewnosci opisalem wszystko
Wymieniam właśnie rozrząd i ciekawi mnie obecne jego ustawienie gdyż w/g mnie jest nieprawidłowe. Widać ze rolka i pasek były kiedys wymieniane. Mk2 , motor 1,8 8v Rp
Ustawione powinno byc tak
schemat ustawienia z autodaty i jedno foto z hayensa
Moje obserwacje:
Ustawiłem kręcać wałem tak że:
Znak na kole zębatym wałka rozrządu "OT" pokrywa sie ze znakiem na obudowie "OT" (czyli jak najbardziej OK rys 1)
Palec rozdzielacza wypada na kreskę na obudowie rozdzielacza (czyli tez OK rys 2)
Ale w tym momencie kolejny znak tj wcięcie na kole pasowym wału powinno trafiać w kropkę na kole zębatym pompy oleju, a tak nie jest.
i tu są 2 problemy:
-wcięciu na kole pasowym wału brakuje około 1 ząbka żeby "trafić" w koło zębate pompy oleju (rys 3 ponizej)
-w tym momencie kropka na kole zębatym oleju powinna być na wprost wcięcia a jest hen hen (rys 3, śrubokretem wskazuję kropkę na kole pompy oleju wiadać gdzie ona jest a chyba powinna się licować z wciąciem na kole???, tak jak na schmacie ustawienia rorządu.
Dodam ze gdy dokręce wałem tak że wcięcie na kole pasowym wału trafia w koło zębate pompy to wtedy na wałku rozrządu brakuje około ząbka do znaku na obudowie.(rys 4, tak ustawia sie znak na wałku jak na dole jest ok, wiec chyba brakuje ząbka?)
Wiec mam 2 pytania
1 Czy przestawiać wałek względem wału o ząbek?
2 Czy przestawiać pompę oleju która wydaje się być totalnie źle ustawiona?
(jak zrobie te dwie rzeczy to bedzie na znakach)
3 tak przy okazji - co sie dzieje jak jest pompa oleju w "złej fazie" ? (zakładam że tak jest bo kółkek nie da się przecież źle założyć bo mają kliny)
Za pomoc z góry dziękują , potem rozdam punkciki.
pzdr Sas