rozrząd - czy przestawić o ząbek - FOTO

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

rozrząd - czy przestawić o ząbek - FOTO

Post autor: sas_gti » sob maja 03, 2008 23:52

Witajcie.
w zasadzie pytania sa zawarte w temacie a wszystko widac na zdjeciach ale dla pewnosci opisalem wszystko :)

Wymieniam właśnie rozrząd i ciekawi mnie obecne jego ustawienie gdyż w/g mnie jest nieprawidłowe. Widać ze rolka i pasek były kiedys wymieniane. Mk2 , motor 1,8 8v Rp

Ustawione powinno byc tak
schemat ustawienia z autodaty i jedno foto z hayensa
Obrazek



Moje obserwacje:
Ustawiłem kręcać wałem tak że:
Znak na kole zębatym wałka rozrządu "OT" pokrywa sie ze znakiem na obudowie "OT" (czyli jak najbardziej OK rys 1)
Obrazek


Palec rozdzielacza wypada na kreskę na obudowie rozdzielacza (czyli tez OK rys 2)
Obrazek


Ale w tym momencie kolejny znak tj wcięcie na kole pasowym wału powinno trafiać w kropkę na kole zębatym pompy oleju, a tak nie jest.
i tu są 2 problemy:
-wcięciu na kole pasowym wału brakuje około 1 ząbka żeby "trafić" w koło zębate pompy oleju (rys 3 ponizej)
-w tym momencie kropka na kole zębatym oleju powinna być na wprost wcięcia a jest hen hen (rys 3, śrubokretem wskazuję kropkę na kole pompy oleju wiadać gdzie ona jest a chyba powinna się licować z wciąciem na kole???, tak jak na schmacie ustawienia rorządu.
Obrazek


Dodam ze gdy dokręce wałem tak że wcięcie na kole pasowym wału trafia w koło zębate pompy to wtedy na wałku rozrządu brakuje około ząbka do znaku na obudowie.(rys 4, tak ustawia sie znak na wałku jak na dole jest ok, wiec chyba brakuje ząbka?)
Obrazek


Wiec mam 2 pytania
1 Czy przestawiać wałek względem wału o ząbek?
2 Czy przestawiać pompę oleju która wydaje się być totalnie źle ustawiona?
(jak zrobie te dwie rzeczy to bedzie na znakach)
3 :) tak przy okazji - co sie dzieje jak jest pompa oleju w "złej fazie" ? (zakładam że tak jest bo kółkek nie da się przecież źle założyć bo mają kliny)

Za pomoc z góry dziękują , potem rozdam punkciki.
pzdr Sas



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob maja 03, 2008 23:56

sas_gti, a to kolo to nie jest czasem od aparatu zapłonowego ? w jakim silniku to ustawiasz w RPku ?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » sob maja 03, 2008 23:56

daj spokuj z tą pompą to ustawienie nie jest konieczne


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob maja 03, 2008 23:58

na wale znajdz 0 , na wałku rozrzadu OT maja sie pokrywac i palec ( krecac tym kołem duzym) na kreske. Bezie smigac.
Ostatnio zmieniony sob maja 03, 2008 23:58 przez guti, łącznie zmieniany 1 raz.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz maja 04, 2008 00:02

guti pisze:a to kolo to nie jest czasem od aparatu zapłonowego ? w jakim silniku to ustawiasz w RPku ?
no to koło napędza pompe oleju i rozdzielacz zarazem.
Robię w RPku , pisałem :jezor:
daj spokuj z tą pompą to ustawienie nie jest konieczne
sory ale jestem dociekliwy i nie uznaję odpowiedzi bez uzasadnienia, czemu nie jest konieczne?

guti pisze:na wale znajdz 0
na wale nie mam 0, mam tylko wciecie,

Ustalmy ze mowimy tylko o znakach" OT, wcieciu na wale , kropce na kole pompy i palcu na kresce w obudowie rozdzielacza. Tak zeby było wiadomo o co chodzi, bo "0" na wale nie ma w RPku, przynajmniej w tym, jest wciecie, jak w AUTODACIE
Ostatnio zmieniony ndz maja 04, 2008 00:07 przez sas_gti, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz maja 04, 2008 00:08

0 na wale mialem na mysli 0 na kole zamachowym ( w obudowie skrzyni biegów) masz 0 na kole i strzaleczke na obudwie , ustawiasz zeby to sie pokrywało , pozniej walek rozrzadu na OT tak jak masz, palec tez tak jak masz, spinasz wszystko paskiem, przekrecasz na sucho ze dwa razy zeby sprawdzic i to wszystko :)
A nawet jakbys sie walnał o nawet 2 zabki to Rpkowi wiele to nie zrobi roznicy :)

[ Dodano: Nie Maj 04, 2008 12:12 am ]
sas_gti, czyli problem jest aki ze znak na duzym kole zabetym które napedza rozdzielacz i olej nie dochodzi do dobrze ustawionegó koła pasowego na wale ? ze jak ustawisz na znak miedzy kolem zebatym a pasowym to palec sie nie zgadza ? a moze spróbuj przekrecic aparatem , wtedy kerseczka sie przesunie i moze akurat bedzie ok. Czyli wyciecie na tym kole pasowym od paksa alternatora i kropeczka na kole zebatym od rozdzielacza i oleju sie pokryja jak powinno , a obudowa aparatu przekrecic zeby kreska wyszla na palcu.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz maja 04, 2008 00:32

guti pisze:sas_gti, czyli problem jest taki ze znak na duzym kole zabetym które napedza rozdzielacz i olej nie dochodzi do dobrze ustawionegó koła pasowego na wale ? ze jak ustawisz na znak miedzy kolem zebatym a pasowym to palec sie nie zgadza ? a moze spróbuj przekrecic aparatem
tak ale wlasnie zakrecenie apraratem nic nie da bo jesli chcialbym ustawic to o czym piszesz (kolo zebate oleju i pasowe) to nie da rady bo brakuje ze 150 stopni na rozdzielaczu i wtyczka od halla wali wali w blok, trzebaby rozdzielacz wyjac calkiem i wsadzic prawidłowo po obroceniu oski. Wyglada po porstu na to ze ktos totalnie ołał kropkę na kole oleju.



skomplikownie to moze brzmi ale sprawa jest prosta, a w zasadzie sa to dwie zupelnie osobne sprawy
1 na wałku wgląda na to ze brakuje ząbka , a potem jak to ustawie to
2 na kole zębatym oleju wygląda na to że brakuje około 150stopni. Pytanie brzmi czy tak faktycznie jest. :) (patrzeć foto)
Ostatnio zmieniony ndz maja 04, 2008 00:38 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz maja 04, 2008 00:40

sas_gti, a ty tylko wymieniasz rozrzadz czy skladales ten silnik ?
bo jezeli masz tylko pasek do wymiany to złoz tak jak pisałem , czyli w dziurze skrzyni biegów na 0 , na walku rozradu na OT, palec na kreske. Szczerze to ja nigdy nie patrzalem na ta kreske od kola oleju i wciecie na koło pasowe, jak ustawiałem ostatnio rozrzad po wymianie szklaneczek to nawet osłony dolnej nie sciagałem wiec nie widzialem znaków na tych dwóch kołach . złoz tak jak mowie, przekrec na sucho i odpalaj. Moze zalozone jest inne koło i teraz zamieszanie robi , znaki ma gdzies indziej jak powinno i myli :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz maja 04, 2008 00:41

PIERWSZE 3 FOTOGRAFIE POKAZUJĄ AKTUALNE USTAWIENIE !!!
zapomnijcie co pisalem wczesniej bo za duzo tego
(kropkę na kole oleju pokazuje śrubokręt, a wcięcie na kole pasowym tez widac gdzie jest) a gdzie powinno byc widac na schemacie!! to jasne , chcę tylko potwierdzenia czy na tych 3 fotach jest taka sytacja ze pompa oleju jest przestawiona o 150 stopni a walek o ząbek, to wszystko :)

PS wymieniam tylko rorząd auto na chodzie, ale chciałbym poprawić jeśli jest bład, wiem ze jak złoże tak jak jest teraz nawet to bedzie dobrze bo było dobrze.
Ostatnio zmieniony ndz maja 04, 2008 00:43 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz maja 04, 2008 00:43

sas_gti pisze:Wyglada po porstu na to ze ktos totalnie ołał kropkę na kole oleju.
tak tez moze byc, wsadził aparat ja popadnie , poustawial tak jak wiedzial ,znaczy nie mowie ze zle , bo pewnie ustawiał na znaki takie jak powiedzmy ja ustawiam i dziala :) aparat jest inaczej zamontowany , ale nie powiedziane ze zle :) wsadzony na pałe i tak wyszło jak wyszło :)

[ Dodano: Nie Maj 04, 2008 12:46 am ]
teraz pozostaj Ci wyciagnac aparat , przekrecic kołem zeby kropka doszła wod wyciecia, wsadzic aparat i wszystko bedzie po Bozemu :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz maja 04, 2008 00:48

guti pisze:Moze zalozone jest inne koło i teraz zamieszanie robi , znaki ma gdzies indziej jak powinno i myli
znaki ma raczej okej, ale zeby sie upewnic ze kolko jest dobre to zrobie tak jak mowisz tj ustawie walek wzgledem 0 na kole zamachowym a potem se potwierdze jak zerkne na wciecie na tym podejrzanym kole... czyli ustawienie wałek-wał mamy załatwione, dzięki

pozostaje pytanie o pompe oleju - Czy przestawiać ją o te umowne 150 stopni bo wiadac ze tyle mniej wiecej brakuje na rys 3? - ten nieszczeny srubokret to pokazuje :)

[ Dodano: Nie Maj 04, 2008 00:51 ]
pisaliśmy posta razem, czyli mam rozumieć że jesteś za przestawieniem żeby kropka wypadła na wcięcie? :) (o te umowne 150 stopni) i potem do tego ustawic rozdzielacz i palec jak rozumiem
Ostatnio zmieniony ndz maja 04, 2008 00:53 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz maja 04, 2008 00:54

guti pisze:teraz pozostaj Ci wyciagnac aparat , przekrecic kołem zeby kropka doszła wod wyciecia, wsadzic aparat i wszystko bedzie po Bozemu :)
Amen.. :grin:


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz maja 04, 2008 00:57

żadne Amen hehe, potwierdzcie mi to jescze Panowie plisss
sas_gti pisze: chcę tylko potwierdzenia czy na tych 3 fotach jest taka sytacja ze pompa oleju jest przestawiona o 150 stopni a walek o ząbek
sas_gti pisze:czyli mam rozumieć że jesteś za przestawieniem żeby kropka wypadła na wcięcie? (o te umowne 150 stopni) i potem do tego ustawic rozdzielacz i palec jak rozumiem



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz maja 04, 2008 00:57

sas_gti pisze:pozostaje pytanie o pompe oleju - Czy przestawiać ją o te umowne 150 stopni bo wiadac ze tyle mniej wiecej brakuje na rys 3? - ten nieszczeny srubokret to pokazuje
no to musiałbys wyciagac wlasnie aparat zeby pokrecic sobie kołem zebatym :), według mnie to sie nie opłaca, bo pompa smiga na lancuszku i obojetnie jak bedzie przekrecona to ona dziala ciagle i nie ma jakiegos ustawienia swojego.
Ustawienie kola zebatego wzgledem koła pasowego to po prostu kolejny znak który ma sie potwierdzic przy ustawianiu rozrzadu , idzie on w parze z ustawieniem palca na kreske , ale skoro palec jest na kresce mimo ze kropce na kole brakuje 150 st to jest ok, tak jak pisalem ktos mogł wsadzic aparat jak popadnie, nic sie nei stało , po prostu znaki sie na tych kołąch dzieki temu nie zejda na ustawienie rozrzadu i tyle :)


taki maly OT : widze ze sprzedajesz linki predkosciomierzy , powiedz mi czy wszystkie sa takie krótkie ? bo szału dostaje jak mam ja odpiac od licznika z tyłu i ja sobie rece kalecze , wiem ze latwiej sobie wypiac ze skrzyni a pozniej wyciagnac przez deske licznik z linka , no ale i tak sadze ze sa za krotkie, a druga sprawa to czym sie roznia te slimaki w skrzyni , widze ze sa rozne kolory i rozne iloci zebów , ale który jest do jakiej skrzyni OT OFF :D


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 219 gości