Napięcie ładowania i pulsujace światła, 1.6 benzyna.
: sob maja 03, 2008 15:05
Cześć
Mam problem związany z ładowaniem akumulatora. Są 2 objawy po pierwsze napięcie ładowania na akumulatorze wnosi 13,5 V po drugie gdy silnik chodzi na wolnych obrotach lekko pulsują wszystkie światła (oświetlenie wnętrza też).
Podobno 13,5V to nie tragedia jeszcze, ale jeżdżę głównie w mieście i na wskaźniku akumulatora widzę, ze jest ciągle niedoładowany. Jak go podładuje prostownikiem to jest OK a potem np po 2 miesiącach znów wskaźnik pokazuje, ze jest słaby.
Napięcie ładowania nie zmienia się, niezależnie od tego czy podniosę obroty czy nie zawsze koło 13,5 V. Na kablach mam około 0,2V strat, ale wyczyściłem wszystkie styki i dalej jest tyle więc tu już chyba nic nie poradzę.
Wyczytałem, ze może pomóc wymian regulatora razem ze szczotkami. Co prawda 3 miesiące temu szczotki były sprawdzane i długość jest OK.
Czy takie objawy mogą być spowodowane czymś jeszcze? Trochę się obawiam, ze cały alternator się sypie...
PS. Czy trudno się dostać do szczotek i regulatora w Golfie II 1.6 gaźnik?
Mam problem związany z ładowaniem akumulatora. Są 2 objawy po pierwsze napięcie ładowania na akumulatorze wnosi 13,5 V po drugie gdy silnik chodzi na wolnych obrotach lekko pulsują wszystkie światła (oświetlenie wnętrza też).
Podobno 13,5V to nie tragedia jeszcze, ale jeżdżę głównie w mieście i na wskaźniku akumulatora widzę, ze jest ciągle niedoładowany. Jak go podładuje prostownikiem to jest OK a potem np po 2 miesiącach znów wskaźnik pokazuje, ze jest słaby.
Napięcie ładowania nie zmienia się, niezależnie od tego czy podniosę obroty czy nie zawsze koło 13,5 V. Na kablach mam około 0,2V strat, ale wyczyściłem wszystkie styki i dalej jest tyle więc tu już chyba nic nie poradzę.
Wyczytałem, ze może pomóc wymian regulatora razem ze szczotkami. Co prawda 3 miesiące temu szczotki były sprawdzane i długość jest OK.
Czy takie objawy mogą być spowodowane czymś jeszcze? Trochę się obawiam, ze cały alternator się sypie...
PS. Czy trudno się dostać do szczotek i regulatora w Golfie II 1.6 gaźnik?