Strona 1 z 1

Napięcie ładowania i pulsujace światła, 1.6 benzyna.

: sob maja 03, 2008 15:05
autor: skolim007
Cześć

Mam problem związany z ładowaniem akumulatora. Są 2 objawy po pierwsze napięcie ładowania na akumulatorze wnosi 13,5 V po drugie gdy silnik chodzi na wolnych obrotach lekko pulsują wszystkie światła (oświetlenie wnętrza też).

Podobno 13,5V to nie tragedia jeszcze, ale jeżdżę głównie w mieście i na wskaźniku akumulatora widzę, ze jest ciągle niedoładowany. Jak go podładuje prostownikiem to jest OK a potem np po 2 miesiącach znów wskaźnik pokazuje, ze jest słaby.

Napięcie ładowania nie zmienia się, niezależnie od tego czy podniosę obroty czy nie zawsze koło 13,5 V. Na kablach mam około 0,2V strat, ale wyczyściłem wszystkie styki i dalej jest tyle więc tu już chyba nic nie poradzę.

Wyczytałem, ze może pomóc wymian regulatora razem ze szczotkami. Co prawda 3 miesiące temu szczotki były sprawdzane i długość jest OK.

Czy takie objawy mogą być spowodowane czymś jeszcze? Trochę się obawiam, ze cały alternator się sypie...

PS. Czy trudno się dostać do szczotek i regulatora w Golfie II 1.6 gaźnik?

: sob maja 03, 2008 15:40
autor: krzaś
Sprawdz czy z kablem od ładowania jest wszystko w porządku. Czyli ten który idzie od alternatora do aku.

: sob maja 03, 2008 15:52
autor: Mis
skolim007 pisze:PS. Czy trudno się dostać do szczotek i regulatora w Golfie II 1.6 gaźnik?

banalnie latwo. Z tylu alternatora regulator napiecia przykrecony jest na dwie srubki. Odkrec te srubki i wyjmiesz caly regulator ze szczotkami. Szczotki moga byc jeszcze cale, ale w srodku, w regulatorze moglo sie cos np od wilgoci zepsuc.

: sob maja 03, 2008 15:53
autor: skolim007
Wszystkie połączenia i kable sprawdziłem i są ok, odkręciłem styki i tam gdzie się dało przeczyściłem. Z resztą tak jak pisałem napięcie ładowania przy samym alternatorze (z pominięciem kabli) jest 13,6 - 13,7V czyli nadal trochę mało. Niby niewiele ale mam wrażenie ze powoduje to powolne rozładowywanie aku.
No i pozostaje jeszcze spawa pulsowania świateł...

W wolnej chwili zmierzę jeszcze opór na kablach.

: sob maja 03, 2008 15:59
autor: Patriko_GTI
No i pozostaje jeszcze spawa pulsowania świateł..
tak jak kolega pisał wymiana szczotek z regulatorem :bigok:

: sob maja 03, 2008 16:42
autor: Voder
u mnie było to samo wymieniłem regulator i szczotki i problem zniknął, dokładnie tak jak koledzy piszą :bigok: , wymiana banalnie prosta dokładnie tak jak pisze Mis

: sob maja 03, 2008 23:40
autor: Maćkooo
Witam :D
Zaczne moze od wyjasnienia pewnej kwestii. Kolego szczotki i regulator to jeden element. Nie wystepuja one osobno.
Twój problem to z pewnościa wadliwy regulator napięcia. Miałem dokładnie takie same objawy, i wymiana regulatora pomogła w 100%. Nie zastanawiaj sie wiele tylko kup nowy regulator- np. hella(dobra marka) kosztuje 50 zł, tansze pewnie ok. 30zł.
Nie kombinuj ze szczotkami(mozna je wyciagnac) ,jednak to zazwyczaj sam regulator ulega wyeksploatowaniu i wymiana szczotek tutaj nic nie da.

: ndz maja 04, 2008 10:19
autor: Lipek81
Sa jeszcze regulatory na różne napięcia - i alternatory też były różnych producentów (Bosch i Valeo) - sprawdź, jaki masz alternator, i jakie napięcie napisne jest na regulatorze i taki kup.

: ndz maja 04, 2008 10:47
autor: skolim007
Dzięki wszystkim za odpowiedzi :)

W tygodniu dorwę nowy regulator (alternator mam bosha) i dam znać jak efekty.

: ndz maja 04, 2008 19:40
autor: Leon013
no tez mam takie obiawy to chyba tez regulator bede musiał wymienia ja mam valeo to pewnie koszty podobne?!

: ndz maja 04, 2008 20:01
autor: Duber
wine ponosi tylko regulator

: śr maja 07, 2008 10:04
autor: skolim007
Cześć,

Wymieniłem regulator, okazało sie że to jednak Valeo, ale wymiana poszła sprawnie. Efekty bardzo dobre, ładowanie 14,2V, pulsowanie oświetlenia zniknęło.

Dzięki wszystkim za pomoc :)