Napięcie ładowania i pulsujace światła, 1.6 benzyna.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

skolim007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt lip 25, 2006 22:47
Lokalizacja: Gdańsk

Napięcie ładowania i pulsujace światła, 1.6 benzyna.

Post autor: skolim007 » sob maja 03, 2008 15:05

Cześć

Mam problem związany z ładowaniem akumulatora. Są 2 objawy po pierwsze napięcie ładowania na akumulatorze wnosi 13,5 V po drugie gdy silnik chodzi na wolnych obrotach lekko pulsują wszystkie światła (oświetlenie wnętrza też).

Podobno 13,5V to nie tragedia jeszcze, ale jeżdżę głównie w mieście i na wskaźniku akumulatora widzę, ze jest ciągle niedoładowany. Jak go podładuje prostownikiem to jest OK a potem np po 2 miesiącach znów wskaźnik pokazuje, ze jest słaby.

Napięcie ładowania nie zmienia się, niezależnie od tego czy podniosę obroty czy nie zawsze koło 13,5 V. Na kablach mam około 0,2V strat, ale wyczyściłem wszystkie styki i dalej jest tyle więc tu już chyba nic nie poradzę.

Wyczytałem, ze może pomóc wymian regulatora razem ze szczotkami. Co prawda 3 miesiące temu szczotki były sprawdzane i długość jest OK.

Czy takie objawy mogą być spowodowane czymś jeszcze? Trochę się obawiam, ze cały alternator się sypie...

PS. Czy trudno się dostać do szczotek i regulatora w Golfie II 1.6 gaźnik?



Awatar użytkownika
krzaś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: krzaś » sob maja 03, 2008 15:40

Sprawdz czy z kablem od ładowania jest wszystko w porządku. Czyli ten który idzie od alternatora do aku.



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » sob maja 03, 2008 15:52

skolim007 pisze:PS. Czy trudno się dostać do szczotek i regulatora w Golfie II 1.6 gaźnik?

banalnie latwo. Z tylu alternatora regulator napiecia przykrecony jest na dwie srubki. Odkrec te srubki i wyjmiesz caly regulator ze szczotkami. Szczotki moga byc jeszcze cale, ale w srodku, w regulatorze moglo sie cos np od wilgoci zepsuc.



skolim007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt lip 25, 2006 22:47
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: skolim007 » sob maja 03, 2008 15:53

Wszystkie połączenia i kable sprawdziłem i są ok, odkręciłem styki i tam gdzie się dało przeczyściłem. Z resztą tak jak pisałem napięcie ładowania przy samym alternatorze (z pominięciem kabli) jest 13,6 - 13,7V czyli nadal trochę mało. Niby niewiele ale mam wrażenie ze powoduje to powolne rozładowywanie aku.
No i pozostaje jeszcze spawa pulsowania świateł...

W wolnej chwili zmierzę jeszcze opór na kablach.



Awatar użytkownika
Patriko_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 568
Rejestracja: czw gru 28, 2006 14:09
Lokalizacja: Ryńsk, Toruń, Kowalewo Pom.
Kontakt:

Post autor: Patriko_GTI » sob maja 03, 2008 15:59

No i pozostaje jeszcze spawa pulsowania świateł..
tak jak kolega pisał wymiana szczotek z regulatorem :bigok:


MK3 GTI Edition Black
MK2 GTI Edition One 1.8 T +


**USŁUGI FREZARKĄ CNC**
DEKIELKI i inne ->FACEBOOK

Awatar użytkownika
Voder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 512
Rejestracja: pt sty 21, 2005 20:07
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Voder » sob maja 03, 2008 16:42

u mnie było to samo wymieniłem regulator i szczotki i problem zniknął, dokładnie tak jak koledzy piszą :bigok: , wymiana banalnie prosta dokładnie tak jak pisze Mis



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » sob maja 03, 2008 23:40

Witam :D
Zaczne moze od wyjasnienia pewnej kwestii. Kolego szczotki i regulator to jeden element. Nie wystepuja one osobno.
Twój problem to z pewnościa wadliwy regulator napięcia. Miałem dokładnie takie same objawy, i wymiana regulatora pomogła w 100%. Nie zastanawiaj sie wiele tylko kup nowy regulator- np. hella(dobra marka) kosztuje 50 zł, tansze pewnie ok. 30zł.
Nie kombinuj ze szczotkami(mozna je wyciagnac) ,jednak to zazwyczaj sam regulator ulega wyeksploatowaniu i wymiana szczotek tutaj nic nie da.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz maja 04, 2008 10:19

Sa jeszcze regulatory na różne napięcia - i alternatory też były różnych producentów (Bosch i Valeo) - sprawdź, jaki masz alternator, i jakie napięcie napisne jest na regulatorze i taki kup.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

skolim007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt lip 25, 2006 22:47
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: skolim007 » ndz maja 04, 2008 10:47

Dzięki wszystkim za odpowiedzi :)

W tygodniu dorwę nowy regulator (alternator mam bosha) i dam znać jak efekty.



Awatar użytkownika
Leon013
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt lut 15, 2008 18:15
Lokalizacja: świętokrzyskie S_ów
Kontakt:

Post autor: Leon013 » ndz maja 04, 2008 19:40

no tez mam takie obiawy to chyba tez regulator bede musiał wymienia ja mam valeo to pewnie koszty podobne?!



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz maja 04, 2008 20:01

wine ponosi tylko regulator



skolim007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt lip 25, 2006 22:47
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: skolim007 » śr maja 07, 2008 10:04

Cześć,

Wymieniłem regulator, okazało sie że to jednak Valeo, ale wymiana poszła sprawnie. Efekty bardzo dobre, ładowanie 14,2V, pulsowanie oświetlenia zniknęło.

Dzięki wszystkim za pomoc :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 412 gości