Strona 1 z 2

RP zmiana skrzynia APW --> 4T

: sob maja 03, 2008 02:39
autor: zajac
witam

szukalem w szukajce ale nie moge nic znalesc na interesujacy mnie temat


Otóz mam mk2 1,8 RP 90km i mam w nim skrzynie APW , ktora sie konczy i pytanie czy ta skrzynie mogę zamienic na skrzynie o oznaczeniu 4T ??

czy ktos moze mi powiedziec jakie sa roznice miedzy tymi skrzyniami i czy walki sa takie same czy bede cos musial wymieniac itd

: sob maja 03, 2008 05:06
autor: asiunda
moze sie przyda
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... bbb4b121f3

: sob maja 03, 2008 05:36
autor: Duber
spoko ja w rp mialem 4t i bylo super

: sob maja 03, 2008 06:54
autor: jaszczur
spokojnie mozesz zakładac i takie skrzynki :dol:

: sob maja 03, 2008 09:35
autor: sle
pozwolę sobie zadać pytanie... a jak rozpoznać jaką ma się skrzynie?
Tu gdzie pokazał jaszczur, są trzy skrzynie do RPka 4T, ATH, AUG... czym one się różnią? Znaczy domyślam się, że przełożeniami ale może jakieś konkrety :grin:
Z góry dzięki za info i zajac, sorki za wciśnięcie Ci się w temat :prayer:

: sob maja 03, 2008 09:45
autor: jaszczur
przełożenia
ATH
1 bieg 3,454
2 bieg 1,958
3 bieg 1,250
4 bieg 0.891
5 bieg 0,740
reszta tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=51592
,wystarczy poszukać :bajer:

: sob maja 03, 2008 10:38
autor: guti
zajac, na oponach 195/45/15 przy skrzynce APW obroty przy predkosci 100km /h wychodza mi 2973 RPM, podczas gdy na 4T przy tej samej predkosci wychodzi okolo 2600 RPM. Takie sa roznice w przełozeniach ,a którsze biegi w APW zaczynaja sie juz od 3 biegu.
W takim razie 4T jest dłuzszy , przydatny w długich trasach trasach bo oszczednie mozna smigac.

: sob maja 03, 2008 13:56
autor: zajac
czyli jak zaloze 4t auto bedzie wolniejsze ??

nigdzie nie moge znalesc porownania apw i 4t zeby mozna bylo porownac przelozenie i predkosci

: sob maja 03, 2008 19:37
autor: guti
teoretycznie bedzie szybsze, straci troszke na przyspieszeniu ale zyska na predkosci max, ekonomice i bedzie ciszej

: sob maja 03, 2008 19:53
autor: zajac
to troche lipa bo wiekszosc jezdze po miescie i jednak wolalbym zeby auto lepiej przyspieszalo a na predkosci mi nie zalezy tak bardzo bo na apw jedzie 190 i wiecej i tak nie ma gdzie jezdzic

: sob maja 03, 2008 20:06
autor: chosen
guti, nie bedzie szybsze, ma za długie biegi ... Ja w gti mam 4T i owszem trasa wporzo, ale zeby rozkajtać auto od 150 to juz straaaasznie wolno leci...i jak chce sprawdzic max to 4 bieg, bo na piątym to powyzej 170 juz nei przyspiesza bo nei ma siły..

Ja to chcialem moja z kims wymienic na AUG :)

: sob maja 03, 2008 21:46
autor: Duber
tabela od kolego homskiego :pub:
Obrazek

: sob maja 03, 2008 22:15
autor: sle
piotr2, a nie da się jej większej wstawić? lepszej jakości? bo mało co widać :grin:

no teraz lepiej. Wcześniej nie było powiększenia.

: sob maja 03, 2008 22:18
autor: guti
chosen, wiec dlatego napisalem teoretycznie :)
nasze silniki sa za slabe zeby to pociągło wysoko na czwórce a tym bardziej na V tce, opory sa juz za duze przy predkosciach 160 i dlatego juz pozniej idzie jak pod góre...

zajac, nie martw sie , da sie tym jechac po miescie :) tak jak mowilem od 3 jest dłuzej na 4T , ale to nie znaczy ze nie mozna dojsc pod odcinke na III biegu :P

chosen pisze:Ja to chcialem moja z kims wymienic na AUG
to jest to z GTI oryginalne ? mialem taka niedawno zakladac , ale sie rozmyslilem a brak pieniaedzy mnie przycinał i poszła za 250 zł. Sam wyjmowałem ja z auta GTIka i jezdziłem tym autem wczesniej , skrzynia co az dziwne nawet sychronizatory miala na II dobre :D super sztuka, teraz załuje :(

zajac , gdzies na forum jest kalkulator predkosci czy cos takiego, tam sobie wpisujesz wszystkie dane , opon, przełozenia , biegi i wszsytko Ci przelicza jakie obroty przy jakiej predkosci na poszczególnych biegach rozznych skrzyn, lista skrzyn i ich charakterystyka rowniez jest napisana, Jak nie znajdziesz , napisz maila to Ci podrzuce.