Strona 1 z 1
Szarpanie przy jeździe
: pt maja 02, 2008 23:38
autor: friday junior
Witam!!!
Mam problem. Właśnie kupiłem VW Golfa IV 1.6 SR motortyp AKL. Podczas ruszania oraz jazdy przy dodawaniu gazu samochód szarpie (tak jak u początkującego kierowcy na nauce jazdy) natomiast silnik bez obciążenia wchodzi normalnie na obroty.
Proszę o jakieś porady.
: sob maja 03, 2008 00:17
autor: leto
miałem podobnie ale sie przyzwyczaiłem daję więcej gazu i powoli puszczam sprzęgło jak świeżo upieczony kierowca parę razy brat sie przejechał moim vw ale już nie chce bo sie boi że coś sie zepsuje zawsze mu gasł przy ruszaniu dziwne te golfy 4 mój jest teraz u mechanika był strasznie słaby jeden cylinder padł i to go muliło przy ruszaniu i wogóle samochód nie do jazdy ale to pewnie nie jest u Ciebie przyczyną bo nie pracujący cylinder da sie odczuć wcześniej miałem problemy z przepustnicą folowały obroty i czasem przy ruszaniu były za wolne obroty aby móc płynnie ruszyć także przepustnica do czyszczenia i adaptacja i jest troche lepiej ale nie dobrze
a jaki masz silnik
: sob maja 03, 2008 19:34
autor: anahit
Witam!
Czytam i jakbym widziała swojego golfika. Szarpie tylko przy 3 i 4 biegu. Pomaga odjęcie gazu i ponowne delikatne jego dodawanie. Wcześniej jeździł bez zarzutu. Po wizycie u magika mechanika wymieniono sprzęgło. Po kolejnej, już u innego specjalisty zrobiono skrzynię (wsteczny) sprawdzono przewody paliwowe i wymieniono jakieś kabelki (przewody wysokiego napięcia)w silniku bo silnik jakoś dziwnie pracował. Ze skrzynią i silnikiem jest ok,nawet obroty mu się uspokoiły ale dalej jak szarpał podczas jazdy tak szarpie. Pomóżcie. Może ktoś ma podobne objawy i jakieś jeszcze pomysły, gdzie szukać by to zlikwidować.
: pn maja 05, 2008 14:56
autor: Asin
Witam!
U mnie też tak się zdarza. Dziwna rzecz że głównie na dwójce. Nauczyłem się jednak tak jeżdzić żeby nie szarpało - trzeba troszke przypalać sprzęgło i powoli gazu dodawać. Migała mi też lampka check engine tak chwilkę po szarpaniu. Później świeciła przez jakieś dwa dni i zgasła. Ostatnio zrobilem 300km w porządnym deszczu i znów się zapaliła, silnik jakoś nierówno pracował na jałowym ale nie szarpał. Wie ktoś może czy jak wymienię przewody to jest szansa na poprawę ?
: pn maja 05, 2008 17:38
autor: anahit
Witam!
Metoda z odejmowaniem gazu jest dobra - działa. Autem nie szarpie ale komfort jazdy jest mizerny. Podobną sytuację miałam w swoim autku - nierówna praca silnika na jałowym biegu. Najpier kilku elektryków coś gmerało, jednak ich starania dały krótkotrwałe efekty. Przy okazji naprawy wstecznego biegu, mechanik pozaglądał do silnika i okazało się, że spalone były przewody wysokiego napięcia. Po ich wymianie silnik pracuje jak trzeba.
: pn maja 05, 2008 20:06
autor: frankid
Mam GOLFA III z 1994r. 1.6 silnik ABU z jednopunktowym wtryskiem paliwa i już chyba połowę silnika mam wymienione. A problem z nim jest taki: jak jest zimny silnik na luzie po dodaniu gazu do ok 3000 obrotów i puszczeniu gazu obroty spadają do zera i silnik gaśnie, a poza tym podczas jazdy szarpie i to w każdej sytuacji czy jest ciepły silnik czy zimny. Mamy w nim już wymienione świece, przewody do świec, palec, kopółkę,czujnik temp, czujnik halla, silniczek krokowy, podstawę wtrysku, wszystkie filtry, cewka zapłonu,kostka stacyjki. Samochód dwa razy był w serwisie i za pierwszym razem powiedzieli że to napewno czujnik temp. no to go wymienili, za drugim razem okazało się że jest walnięty modół wtrysku część dolna a to w serwisie kosztuje ponad dwa tysiaki nie mam pojęcia gdzie szukać czegoś tańszego. POMOCY!!!!!!!!!!!!
: pn maja 05, 2008 23:50
autor: UcHO
co do szarpania w mkIV akl:
sprawdzcie poduszke lewa silnika (tak to ta co jest nad skrzynia biegow)
wyczyscie przepustnice i bedzie po sprawie
pozdrawiam
: czw maja 08, 2008 21:11
autor: ciem
sprawdźcie jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego jeżeli chodzi o mk4 , a jeżeli chodzi o mk 3 to miałem podobną sytuację ze swoim polo 86f z monowtryskiem i to na 90% jest silnik krokowy bo to on steruje pracą na biegu jałowym (czyli po odpuszczeniu gazu też się włącza regulując obroty tak żeby nie zgasł) ja go wymieniłem u siebie ale okazał się być niesprawny od nowości (taka patia) jak dodajesz gazu na zimnym niech ktoś operuje przepustnicą a ty popatrz czy silniczek prawidłowo reaguje, (widzę że nie wymieniłaś jeszcze sondy lambda??
)
: czw maja 08, 2008 22:10
autor: anahit
Zazdroszczę Ci tej Corsy. Swoją sprzedałam i do dziś tego bardzo żałuję. Silnik krokowy jest ok, a i sonda też jeszcze nie nadaje się do wymiany. Sprawdzane wiele razy. Zacznę od filtra paliwa i sprawdzenia poduszek. Czytając forum zrobiłam sobie taką "króciutką" listę usterek i myślę, że może uda się trafić w bolące miejsce golfika - złośnika.
: czw maja 08, 2008 22:19
autor: lnd7
tez tak mailem, podłączyłem pod komputer i okazało sie ze jest to czujnik temperatury płynu chlodniczego. Koszt oryginalnego w salonie vw 80 zł
: sob maja 10, 2008 13:35
autor: ciem
anahit,
musi to być jakieś uszkodzenie mechaniczne , najlepiej by było podłączyć vaga i monitorować wskazania podczas jazdy, może np. linka od gazu za mocno odskakuje i silniczek krokowy nie jest w stanie "odbić" go spowrotem (poczytaj na necie o zasadzie działania silniczka krokowego to Ci to co nieco rozjaśni), a co do corsy to ma 130 tys przebiegu i padają łożyska w piastach , synchronizatory wstecznego i 1 do wymiany, a te wnętrze, ble