Wymiana pompy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Wymiana pompy

Post autor: marceliii » pt maja 02, 2008 14:33

A więc problem w tym że mimo tego iż mam tarcze 256mm wentylowane są strasznie słabe hamulce , nie wiem czy to nie jest przypadkiem wina pompy hamulcowej , bo ogólnie to autko wyjechało z fabryki z silnikiem 1.6 , a dopiero potem został do niego włożony 1.8 PF i zostały założone hamulce z GTI .
Nie mam pojęcia czy pompy hamulcowe w tych modelach też się różniły , a jeśli tak to nie wiem po czym poznać którą mam i zastanawiam się czy czasami mojej nie trzeba by było przemienić na większą .
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
kleki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob mar 29, 2008 04:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kleki » pt maja 02, 2008 14:52

A może podciśnienie kulawe? Wiem, że jak przy testach serwo mamy słabą próżnie na maszynie, to charakterystyka wychodzi do d*** (pracuje w fabryce ukł. hamulcowych). Może jeszcze warto zweryfikować, czy średnica serwa jest taka sama dla obu modeli? Jeśli dla 1,8 jest większe serwo, to może to być spowodowane mniejszym podciśnieniem, czego efektem będą słabsze heble.

A tak z głupia frant - może niedawno wymieniałeś klocki? Tak do jakiś 200km wstecz? W Jettcie 1,6 miałem bardzo "gumowy" hamulec zaraz po wymianie, ale klocuszki dopiłowały się po jakiś 200...300km przebiegu.



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » ndz maja 04, 2008 23:21

Klocki były wymieniane już bardzo dawno , szczerze mówiąc w najbliższym czasie przyjdzie znowu na to czas a chce założyć tarcze 280mm , dlatego od razu zajął bym się tym serwem , ale właśnie nie wiem czy jest jakaś różnica w tych modelach ?
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
kleki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob mar 29, 2008 04:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kleki » pn maja 05, 2008 22:37

Tego niestety Ci nie powiem, bo do VW niestety u mnie nie trzaskają, ale wiem że średnica podawana jest w calach. A może szukać w okolicach korektora siły hamowania? Może daje więcej na tył, mniej na przód?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn maja 05, 2008 23:01

pompy były mniej więcej w dwóch średnicach, zarówno RF jak i PF mają te same, mocniejsze 24 mm mają 16-ki i G60.
Natomiast serwa w PF były większe jak RF (220 i 178 mm) i tu masz pole do manewru: założyć to większe serwo i będzie jak w oryginale.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » wt maja 06, 2008 15:51

Czyli mam sprawdzić rozmiar serwa jaki mam ?
:(
A o co chodzi z tą pompą , bo myślałem że tylko serwo może być inne .
:)
Co de fakto będę potrzebował przy przejściu na tarcze 280 mm oprócz samych tarcz , jarzm i zacisków z klockami , jaka pompa , jakie serwo ?
;)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
kleki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob mar 29, 2008 04:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kleki » wt maja 06, 2008 22:18

Skoro są dwa rozmiary : 220 i 178 mm różnica jest spora. Jak po wierzchu będzie więcej jak 178mm, czyli 7 cali to na pewno masz to większe. ;-) Pompa ma różną średnicę tłoczyska, a co za tym idzie są różne ciśnienia (dlatego daje się różne serwa), i różne dawki hydrolu w układ.
pzdr



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 231 gości