Strona 1 z 1

poraz kolejny obroty...

: czw maja 01, 2008 22:17
autor: venomek
Witam, mój silnik to 1.6 abu z 93 roku.
Odkąd go posiadam, czyli 2 lata falują obroty. Wymieniona została podstawa pod monowtryskiem, czujnik temperatury, świece, przewody WN, filtry, wężyki podciśnienia, została przeczyszczona przepustnica i odma a obroty wciąż falują. Po odłączeniu krokowego obroty wzrastają i silnik też faluje. Ustawiałem jeszcze tps'a i nic. Co mi pozostało Panowie i Panie?? Serwo, lewe powietrze.. ??

Przy okazji, od czego jest biały plastikowy wężyk który wchodzi do od spodu do kolektora ssącego ?? Połączony jest z jakimś czujnikiem z 1 pinem poniżej krućca wody przy bloku.

: czw maja 01, 2008 23:11
autor: szopek87
a ten cienki przewodzic co idzie od serwa sprawdzales ??? sprawdz wszystkie gumy od powietrza moze byc ktoras lekko przetarta i wystarczy by silnik nie pracowal rowno

: czw maja 01, 2008 23:56
autor: AndrzejP4
odłącz na chwilę sondę lambda. Często to właśnie ona powoduje falowanie.
Jeżeli po odłączeniu sondy obroty się ustabilizują, to już wiesz co robić...

: pt maja 02, 2008 00:38
autor: Mavrick
A nie masz przypadkiem LPG?

: pt maja 02, 2008 10:36
autor: venomek
Nie mam Lpg, wąż od serwa wygląda na zdrowy, z sondą nie sprawdzałem.
A ten biały wężyk to jest średnicy ok 3-4mm i wchodzi od spodu do kolektora ssącego. z drugiej strony jest zakończony czujnikiem jedno pinowym.

: sob maja 03, 2008 00:11
autor: To_masz
miałem tez problemy z obrotami i wina była w krokowym, kupiłem nowy oryginał i nie znaczy że był sprawny, przeczyściłem stary krokowy i jest spokój

: sob maja 03, 2008 18:44
autor: venomek
Co masz na myśli pisząc, że przeczyściłeś krokowca? Ja rozebrałem go, ale jedyne co mogłem przeczyścić to zębatkę i ślimaka. Elektronika zalana jest a sam silniczek.. wolałem go nie rozbierać bo pamiętam jak w dzieciństwie rozbierałem jakieś małe silniczki to nigdy nie mogłem ich złożyć z powrotem :).

Pozdrawiam.

Poniżej na zdjęciach coś co mnie zastanawia, a mianowicie biały wężyk, który idzie spod kolektora ssącego do jakiegoś czujnika. Na zdjęciach widać. Od czego to jest i czy może to być przyczyną pobierania przez silnik lewego powietrza.

[ Dodano: 03 Maj 2008 19:09 ]
Obrazek Obrazek

: ndz maja 04, 2008 03:50
autor: To_masz
to to mysle żebys zostawiłw spokoju,moja sytuacja wyglada tak:rozłączyli akumulatolor w celu zespawania tłumnika, po tym obroty wariowały przewaznie na benzynie, czyściłem krokowy i nic nie dało, kupiłem nowy oryginał( po rabatach 299 zł) i obroty same wkręcały sie na obroty 2000- 3000 obr. i w.k ..wiony zalałem stary krok. preparatem ,, kontakt'', załorzyłem i działa jak dawniej.
ps. silniczka nie rozbieraj, wystarczy że popsikarz w kazda szczeline obficie jakimś preparatem czyszcąco-smarującym (polecam , Kontakt")i powinno pomóc na krokowy, potem odpal i nie dodawaj gazu, niech se pochodzi az do włączenia wentylatora,