Strona 1 z 1

Obroty

: czw maja 01, 2008 19:53
autor: pamor
Witam
Mam taki oto problem:
Najpierw kilka dni temu a następnie dziś po uruchomieniu zimnego silnika (1,8 ADZ, 1996 rok)
Obroty wskoczyły na 2000. Pomimo depnięcia na pedał gazu do ok 3000- 4000 obrotów albo spadały do normy albo nie. Zgasiłem silnik a następnie uruchomiłem go i obroty wróciły do normy. Dodam, że tuż przed tymi objawami zmieniłem olej i filtr oleju z Mobila na Texaco, czy to może mieć z tym coś wspólnego? Poziom oleju jest do górnej kreski na bagnecie.

: czw maja 01, 2008 20:13
autor: sebekgliwice
tez mialem ostatnio ten problem z obrotami :grin: niewiedzialem od czego zaczac ? co sprawdzic ? wiec sobie zaczolem sam grzebac przy silniku . przeczyscilem wszystkie gumowe weze , wyczyscilem pare stykow , swiece i odziwo wszystko wrocilo do normy :jezor:

: czw maja 01, 2008 20:22
autor: pamor
A jakieś konkretne przewody, styki? Jestem posiadaczem tego auta od 3 miesięcy i nie wiem "z czym się to je".

: czw maja 01, 2008 20:37
autor: sebekgliwice
za bardzo sie nie znam na mechanice . zaczolem od czyszczenia wezy gumowych ktore wychodza z zespolu wtryskiwacza byly one pozapychane biala mazia i pare stykow wyczyscilem ale niewiem z czego byly ? . przyczyn nierownych obrotow moze byc wiele np silniczek krokowy , albo cewka zaplonowa .

: czw maja 01, 2008 20:45
autor: pamor
sebekgliwice pisze: zaczolem od czyszczenia wezy gumowych ktore wychodza z zespolu wtryskiwacza byly one pozapychane biala mazia.
to może być dobry trop. Jutro z samego rana przeczyszczę ten przewód i inne, które mogą mieć coś wspólnego z układem olejowym. Niczego innego nie ruszałem więc nie podejrzewam aby coś z elektryką było. Może nowy olej coś wypłukał z silnika i wywalił do wężyków.

: czw maja 01, 2008 20:53
autor: Wałek
wyczysc silnik krokowy i przpustnice

: czw maja 01, 2008 21:13
autor: pamor
Wałek pisze:wyczysc silnik krokowy
A gdzie to jest i jak wygląda? Mam książkę w PDFie ale w skorowidzu go nie znalazłem
------------------------------------------------------------------------------------------------
OK JUż ZNALAZłEM: silnik krokowy to inaczej regulator biegu jałowego

: pt maja 02, 2008 02:11
autor: darkkrk
Mialem podobny problem tylko ze na silniku cieplym,ja przeczyscilem czujnik polozenia przepustnicy i jak narazie mam spokoj sproboj ty moze cos ci to pomoze :chytry:

: pt maja 02, 2008 13:01
autor: pamor
Dziś wymieniłem podstawę zespołu wtryskowego na nową bo była pęknięta i silnik mógł na 99% zasysać lewe powietrze.
http://www.garnek.pl/pamor/1533097
Zobaczę co się będzie działo w najbliższych dniach.
Na pewno napiszę czy to pomogło.
Ale jak ktoś miał podobny problem niech pisze dalej, może być pewnie wiele przyczn.

: pt maja 02, 2008 23:51
autor: szopek87
nieregularne obroty to w wiekszosci sa przez lewe powietrze

: wt maja 06, 2008 13:12
autor: pamor
Tak jak pisałem: po kilku dniach piszę czy pomogło.
A więc wymiana tej części pomogła - wszystko pracuje bardzo ładnie i problem z obrotami znikł. Dzięki wszystkim za rady.