Strona 1 z 1

Gasnący silnik

: czw maja 01, 2008 11:19
autor: Beerria
Zdarzło mi sie kiedys przy predkości jakiś 100km/h i obrotach prawie 3 tyś że silnik nagle zgasł i juz nie odpalił ani z pędu ani po zatrzymaniu. Po odczekaniu jakiś 2 h odpalił i jechał bez problemu. Potem zdarzyło sie to samo po raz drugi- odpalił po 15 minutach. Ostatnio miałem do przejechania 15 km i zgasł w ten sam sposób 3 krotnie. Pare dni temu pobił rekord bo odpalił doipiero następnego ranka...

Co to może być?? Ja sie na tym nie znam ktoś powiedział mi że na 90% to wina aparatu zapłonowego. Ale jak on tak zgasł to sprawdziłem czy jest iskra, i nie było więc czy moze to być od tego aparatu czy to może cewka??


Dodam że mam mk2 1,3 na wtrysku

: czw maja 01, 2008 17:55
autor: AndrzejP4
Czy jest to silnik 1.3 na wielopunktowym wtrysku, czyli NZ?

Musisz podmienić na jakiś czas cewkę zapłonową i wypróbować auto albo sprawdź sposób opisany poniżej:

W aparacie zapłonowym jest czujnik, który można sprawdzić za pomocą miernika.
Dochodzą do niego bodaj 3 przewody. Na jednym jest plus, na drugim masa, a trzecim idą impulsy.
Na włączonym zapłonie obadaj, który do masa, który plus, a który to sygnał. Jedną elektrodę miernika wepnij w przewód sygnałowy a drugą podłącz pod masę. Podczas obracania wału powinny pojawiać się impulsy.
Jak ci auto zdechnie, to szybko wepnij się jak napisałem i niech ktoś kręci rozrusznikiem. Jak nie będzie impulsów, to czujnik jest do wymiany(ewentualnie cały aparat).

: czw maja 01, 2008 19:15
autor: PIOTR5
a sprawdzałes kopółke i palec?

: czw maja 01, 2008 20:28
autor: TAZ
Halotron się przegrzewa i pszestaje łączyć. Aparat lub sam halotron do wymiany.

: pt maja 09, 2008 22:37
autor: xemax
Witam kolegów !
Ja i mój znajomy mamy takie same silniki tj. 1.3 NZ. :bigok:
U owego znajomego występuje ten sam problem co u kol Beerria tyle że dzieje sie to bez znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny. Ot tak ma taki kaprys i nie odpali. Sprawdziłem zapłon - jest dobrze. sprawdziłem wtryski - ECU nimi steruje. Przekładanie ECU nie pomogło.
Pracujemy nad tym problemem od dłuższego czasu. Kiedyś prawdzałem oscyloskopem halotron i ten podawał odpowiednie impulsy. Dziś kiedy auto kolegi ponownie odmówiło posłuszeństwa ponownie wszystko sprawdziłem oprócz halotronu bo już nie mam oscyloskopu a miernikiem zabardzo nie zobaczysz czy jakieś impulsy z niego wychodzą.

jeśli ktoś ma pomysł jak to inaczej sprawdzić i czy w tym przypadku to właśnie to, to bardzo proszę o pomoc. :prayer: :prayer:

: pt maja 09, 2008 23:08
autor: szopek87
masz cos zepsute w kopulce aparatu zaplonowego moze byc gdzies peknieta najpierw sprawdz ten palec co rozdziela to koszt okolo 10 zl

: pt cze 06, 2008 12:10
autor: xemax
jeszcze słów kilka do tematu, które mam nadzieję pomogą innym użytkownikom forum.

Wymiana halotronu pomogła goferkowi kolegi.
Autko już nie gaśnie i nie powoduje już problemów jakie opisałem wcześniej.

Pozdrawiam wszystkich VW maniaków :grin: