Strona 1 z 1

pytanie o moduł domykania szyb

: czw maja 01, 2008 11:01
autor: blejd
witam! mam takie pytanie bo wczoraj mi sie popsuł el. mechanizm do podnoszenia szyb (lewy) :grrr: i mam takie pytanie czy jak bede kupował nowy to jest jakas roznica?? czy kazdy podnosnik ma ten moduł??

: czw maja 01, 2008 11:50
autor: Paweł Marek
zależy co się zepsuło. Moduły przy silnikach były dwa rodzaje, musisz kupić taki sam. Nowy mechanizm - podróbę możesz dostać bez modułu (jeśli twój jest dobry).

: czw maja 01, 2008 11:53
autor: blejd
z tego co mi wiadomo to ten sterownik padł (takie czarne pudełeczko ;) )

: czw maja 01, 2008 12:01
autor: Paweł Marek
no więc szukaj na szrotach, na allegro, mam mieć ten sam numer nadrukowany inaczej będzie kłopot. I weź jeszcze pod uwagę że moduły dość rzadko się psują, częściej pękają kable w przelotkach, psuje się mechanizm. Więc zdobądź pewne informacje zanim zaczeniesz szukać. Co sie dzieje w ogóle?

: czw maja 01, 2008 14:49
autor: MarcoVW
Tez miałem awarie elektroniki modułu BROSE. Samych modułow nikt nie sprzedaje.
Tak samo nikt nie robi silniczków z modułem w zamienniku.
Jakby ci sie np uszkodzila prowadnica (podnosnik) to tak , mozna ją kupic w zamienniku np Hansa Priesa. Do ktorej przekladasz swoj silniczek.

Co do numeru ktory znajduje sie na module to nie jestem pewien czy musi byc taki sam. Miałem kilka modułów i kazdy mial inny numer. Jest to jakas kodyfikacja , niezalzna od numerów referencyjnych VW OE.
Moduły nie sa czescią osobną, za calosc odpowiada silniczek wlasnie w sklad ktorego wchodzi modul. Silniczek jest rozpoznawany wg numeru .

Prosciej mowiac jakbys chciial nawet kupic nowy moduł w ASO, to nie ma tak. Musisz kupic silniczek ktorego czescią jest moduł.

Numer na silniczku (jest to numer czesci VW) jest w dwoch rodzajach:
starsze bez literki na końcu, bodajze do 95r ktore charakteryzują sie tym ze przy podnoszeniu szyby musisz trzymać caly czas przycisk

i nowsze po 95r z literką na koncu ,gdzie wystraczy przytrzymać przycisk na chwile ,puscic i szyba sama leci w góre.

dla przykladu,dzwi przednie lewa strona (kierowca)
starszy 1H0 959 801
nowszy 1H0 959 801 A



Obrazek

Obrazek


Wiec jesli sa szyby elektryczne w aucie to jest i domykanie szyb. Bo kazdy silniczek jest z modułem. Jesli sie myle co do domykania to prosze mnie poprawic

: czw maja 01, 2008 15:22
autor: Paweł Marek
MarcoVW pisze:tym ze przy podnoszeniu szyby musisz trzymać caly czas przycisk
nie wiem jak to ma być, u mnie w dwóch autach ze starszym typem modułów w drzwiach kierowcy podnosi się samodzielnie po jednym wciśnięciu, w pozostałych tylko opadają samodzielnie. Muszę to kiedyś rozkminić po wydaje mi się że w pozostałych szybach fabrycznie nie jest podłączony jeden z kabelków masowych, a pozostałe połączenia sa takie same

: czw maja 01, 2008 16:52
autor: MarcoVW
Zakupilem jeden mechanizm i wlasnie bez literki na końcu i teraz w tych dzwiach musze trzymać przycisk, zarowna na konsoli jak i na panelu drzwiowym. Domykanie działa normalnie.

Zajrzyj do ETKI na podnosnik np 94r i 96r. Ewidentnie widać oznaczenie z literką i bez.

: czw maja 01, 2008 17:10
autor: LASOT-A
Podepnę się do tematu z zapytaniem.
Nie opuszcza mi sie tylna prawa szybka. Jak klikam na przyciski w konsoli i w drzwiach tylnych to tylko słychać przekaźniki zarówno jeden jak i drugi że tykają i nic.
Przewody całe w harmonijkach drzwi.
Czy walnięty moduł czy silniczek wiem że moduł do tyłu może pasować od prawych przednich... Pozdrawiam.

: czw maja 01, 2008 19:16
autor: Paweł Marek
skoro przekaźniki cykają to moduł jest sprawny. Uszkodzony może być silniczek, zatarty mechanizm (wtedy światełko w podsufitce odrobine przygasa po cyknięciu przekaźnika na sekundę bo prąd ciągnie tylko nie ma siły ruszyć szyby), lub brak zasilania silnika (grube przewody dochodzące w krańcowych pozycjach wtyczki modułu)

: czw maja 01, 2008 19:27
autor: LASOT-A
Paweł Marek pisze: lub brak zasilania silnika (grube przewody dochodzące w krańcowych pozycjach wtyczki modułu)
Przygasanie światełka to sprawdzę, a jeśli brak zasilania silnczka to boczek trzeba zdjąć żeby sprawdzić napięcie? czy jest jakiś inny sposb?

: czw maja 01, 2008 20:16
autor: Paweł Marek
Najpierw w gniazdku wtyczki od przelotki drzwiowej sprawdź, gryby czerwono-żółty to plus, brązowych jest więcej i wszystkie mają mieć masę. Jeśli jest ten plus i wszystkie masy to musisz już zdejmować tapicerkę

: czw maja 01, 2008 21:10
autor: LASOT-A
Paweł Marek pisze:Najpierw w gniazdku wtyczki od przelotki drzwiowej sprawdź, gryby czerwono-żółty to plus, brązowych jest więcej i wszystkie mają mieć masę. Jeśli jest ten plus i wszystkie masy to musisz już zdejmować tapicerkę
OK Dziękuję serdecznie. Posprawdzam jutro nad jeziorkiem. :bigok:

: pt maja 02, 2008 14:49
autor: QKi
Paweł Marek pisze:skoro przekaźniki cykają to moduł jest sprawny. Uszkodzony może być silniczek, zatarty mechanizm (wtedy światełko w podsufitce odrobine przygasa po cyknięciu przekaźnika na sekundę bo prąd ciągnie tylko nie ma siły ruszyć szyby), lub brak zasilania silnika (grube przewody dochodzące w krańcowych pozycjach wtyczki modułu)
Mam podobny problem tylko że z szybą od kierowcy, tez przekaźniki cykają ale szyba nie reaguje. Tylko z tym że u mnie szyba chodzi tylko czasami się tak dzieje. Co to może być??