Amortyzatory

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
M_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 21:19
Lokalizacja: Ślesin/Nakło
Kontakt:

Amortyzatory

Post autor: M_vw » śr kwie 30, 2008 22:50

Czy przy wymianie amortyzatorów przednich zmieni mi sie kąt ustawienia amora. I czy zbieżność też się zmieni??


Tylko i na zawsze... VW

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074

bettek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 11:01
Lokalizacja: z Tyndy :)
Kontakt:

Post autor: bettek » śr kwie 30, 2008 22:53

zawsze po wymianie amorów trzeba ustawić zbieżność, bo trzeba odkręcić z piasty całą kolumnę ze sprężyną...


BETTEK

[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]

Awatar użytkownika
M_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 21:19
Lokalizacja: Ślesin/Nakło
Kontakt:

Post autor: M_vw » śr kwie 30, 2008 22:54

Tylko że ja chyba będę sam wkład wymieniać, to być moze obejdzie się bez odkręcania tych śrub...


Tylko i na zawsze... VW

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074

Awatar użytkownika
Jaco85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 12:51
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: Jaco85 » śr kwie 30, 2008 22:55

M_vw, po wymianie amorków z przodu warto zrobic cala geometria kol... na bank nie uda sie ich recznie ustawic... inaczej moze ci krzywo brac opony jak katy nie beda sie zgadzac... niech mnie ktos poprawi jezeli kolege w błąd wprowadzam. :bigok:



Awatar użytkownika
M_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 21:19
Lokalizacja: Ślesin/Nakło
Kontakt:

Post autor: M_vw » śr kwie 30, 2008 22:58

Wiem o co chodzi Jaco85 bo jak sworzeń mi sie wyrobił to oponę zimową mi zjechało. po wymianie sworznia (samemu to robiłem) nie ustawiałem kąta u specjalisty, sam na oko i na razie jest ok. Ale szkoda by mi było zjedzonej opony 15" :( Dlatego rzeczywiscie chyba po wymianie sie przejadę do warsztatu na ustawienie


Tylko i na zawsze... VW

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074

bettek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 11:01
Lokalizacja: z Tyndy :)
Kontakt:

Post autor: bettek » śr kwie 30, 2008 23:00

M_vw pisze:Tylko że ja chyba będę sam wkład wymieniać, to być moze obejdzie się bez odkręcania tych śrub...
obawiam sie, że bez zdjęcia sprężyny i wogóle...wykręconej kolumny nie uda Ci sie wkładow wymienić...


BETTEK

[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]

Awatar użytkownika
Jaco85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 12:51
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: Jaco85 » śr kwie 30, 2008 23:00

M_vw, :bigok:

[ Dodano: 30 Kwi 2008 23:01 ]
bettek, na pewnoe mu sie nei uda.. am zmeinialem to musialem sprezyny sciagac i caly ten bałagfan...



Awatar użytkownika
M_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 21:19
Lokalizacja: Ślesin/Nakło
Kontakt:

Post autor: M_vw » śr kwie 30, 2008 23:03

Też mi sie tak wydaję, ale spróbuję... Moze się uda


Tylko i na zawsze... VW

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074

eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » śr kwie 30, 2008 23:03

sa mechanicy co zaznaczaja sobie punktakiem przed rozkrecaniem i to sie sprawdza. Ja tak mialem robione dwa lata temu i po wymianie wkladow wszystko jest do dzisiaj ok. Oczywiscie zaleca sie geometrie dla wlasnego spokoju zrobic, ja nie zrobilem i nie zaluje



Awatar użytkownika
M_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 21:19
Lokalizacja: Ślesin/Nakło
Kontakt:

Post autor: M_vw » śr kwie 30, 2008 23:07

eidos pisze:sa mechanicy co zaznaczaja sobie punktakiem przed rozkrecaniem i to sie sprawdza. Ja tak mialem robione dwa lata temu i po wymianie wkladow wszystko jest do dzisiaj ok. Oczywiscie zaleca sie geometrie dla wlasnego spokoju zrobic, ja nie zrobilem i nie zaluje

O to jest też myśl :)


Tylko i na zawsze... VW

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » czw maja 01, 2008 06:57

tu masz jak wymieniał cowboy(przód) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55474



Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: MarcoVW » pt maja 02, 2008 12:55

M_vw pisze:Czy przy wymianie amortyzatorów przednich zmieni mi sie kąt ustawienia amora. I czy zbieżność też się zmieni??
Jezeli zmieniasz same amorki i maja one na dole (gdzie przetykasz dwie sruby) otwory okrągle to nie zmieni się kąt. Obejdzie sie bez zbierznosci.

Jezeli bedziesz mial amorki, ktore maja dolny otwór jajkowaty lub takie ktore mają oba otwory jajkowate , to po przetknięciu śrub chwyc rekoma za tarcze , poruszaj do siebie i od siebie . "W oczach" ustaw mniej wiecej na połowe , w przod w tył i na połowę. Dokrec sruby. Na 99,9% nie bedziesz musial robić zbierznosci.


Obrazek
Ostatnio zmieniony pt maja 02, 2008 12:56 przez MarcoVW, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
M_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 21:19
Lokalizacja: Ślesin/Nakło
Kontakt:

Post autor: M_vw » pt maja 02, 2008 18:18

dzięki za info, będę je wymieniać w wakacje, ale przedtem na pewno jeszcze przeczytam co mi napisałeś MarcoVW :)


Tylko i na zawsze... VW

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074

Awatar użytkownika
GTH
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 21:20
Lokalizacja: Piła

Post autor: GTH » pt maja 02, 2008 19:32

Z doswiadczenia wiem ze nie zawsze tak jednak wychodzi ;) Mialem w mkII taki przypadek ze niestety regula ta bardzo zawiodla, a doregulowac szlo wlasnie na tych 2 otworach okraglych gdzie luz jest bardzo maly ale jest :) Efektem bylo zjechanie wewnetrzej czesci opony po przejechaniu kilkuset kilometrow :grin: Jezeli chodzi o zbieznosc to sa domowe sprawdzone sposoby na jej ustawienie :chytry:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 284 gości