Strona 1 z 2

Wyciek ropy z nastawnika

: śr kwie 30, 2008 13:52
autor: herflik95
Witam
Panowie mam problem z silnikiem 1,9 TDi - przeciaka mi ropa na ustrojstwei które załaczam na zdjęciach. Co z tym zrobić??? czy tam jest jakaś uszczelka czy cale to ustrojstwo trzeba wymieniać. Czy można to naprawić we własnym zakresie tzn wymiana jakieśc uszczelki czy do mechanika z tym jechać i czy narazie mozna jeżdzić bez obaw
PILNIE PROSZE O POMOC

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

: śr kwie 30, 2008 13:55
autor: grandi
Podjedz do pompiarza on Ci powie najlepiej albo usunie usterke

: śr kwie 30, 2008 14:20
autor: damcio151
do żadnego pomparza nie jedź .. bez sensu , uszczelke pod nastawnik kupisz np. w intercarsie

: śr kwie 30, 2008 14:21
autor: herflik95
damcio151 pisze:do żadnego pomparza nie jedź .. bez sensu , uszczelke pod nastawnik kupisz np. w intercarsie
oko ale czy moge to samemu wymienić i co trzeba po wymianie zrobić???? i czy moge narazie spokojnie jeżdzić????

: śr kwie 30, 2008 14:27
autor: damcio151
herflik95 pisze:oko ale czy moge to samemu wymienić i co trzeba po wymianie zrobić???? i czy moge narazie spokojnie jeżdzić????
zaznaczasz położenie nastawnika , odkręcasz 3 torxy i jedną śrubę , która można odkręcić kluczem energetycznym http://karimpex.pl/klodki.html ( klucz 4G końcówka 2T) , lub natniesz i odkrecisz płaskim ;)
zdejmujesz nastawnik i wymieniasz uszczelkę .... wkładasz go na miejsce zgodnie ze znakami , oraz uwazasz , aby trzon wszedł w otwór na wałku pompy ( zobaczysz jak zdejmiesz ) ... generalnie zawsze wchodzi :P i skrecasz ... najlepiej gdybyś miał vag i sprawdził jaka jest dawka paliwa po załozeniu go spowrotem

: śr kwie 30, 2008 14:30
autor: herflik95
damcio151 pisze:
herflik95 pisze:oko ale czy moge to samemu wymienić i co trzeba po wymianie zrobić???? i czy moge narazie spokojnie jeżdzić????
zaznaczasz położenie nastawnika , odkręcasz 3 torxy i jedną śrubę , która można odkręcić kluczem energetycznym http://karimpex.pl/klodki.html ( klucz 4G końcówka 2T) , lub natniesz i odkrecisz płaskim ;)
zdejmujesz nastawnik i wymieniasz uszczelkę .... wkładasz go na miejsce zgodnie ze znakami , oraz uwazasz , aby trzon wszedł w otwór na wałku pompy ( zobaczysz jak zdejmiesz ) ... generalnie zawsze wchodzi :P i skrecasz ... najlepiej gdybyś miał vag i sprawdził jaka jest dawka paliwa po załozeniu go spowrotem
niestety nie mam vaga. Rozumiem ze potem trzeba było zrobić ustawienie kontu wtrysku czy tak??? ile takie cos moze kosztować??? a przy okazju gdzie znajde nr pompy bo dzwonie za uszczelkami i wszedzie sie o to pytają

[ Dodano: Sro Kwi 30, 2008 14:31 ]
CZY MOGE NARAZIE JEŹDZIĆ BEZ RZADNYCH OBAW???

: śr kwie 30, 2008 14:32
autor: damcio151
herflik95 pisze:niestety nie mam vaga.
jeżeli idealnie zaznaczysz i tak amo go nałożysz to dawka nie powinna się zmienić ( znacznie )
herflik95 pisze: Rozumiem ze potem trzeba było zrobić ustawienie kontu wtrysku czy tak???
nie ... nie ruszasz pompy tylko nastawnik
herflik95 pisze:a przy okazju gdzie znajde nr pompy bo dzwonie za uszczelkami i wszedzie sie o to pytają
nr uszczelki nastawnika to 1 460 206 305
( numer boscha)

[ Dodano: Sro Kwi 30, 2008 14:32 ]
herflik95 pisze:CZY MOGE NARAZIE JEŹDZIĆ BEZ RZADNYCH OBAW???
jassne , że tak ;)

: śr kwie 30, 2008 14:33
autor: herflik95
damcio151, dziekuje :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer:

[ Dodano: Sro Kwi 30, 2008 14:59 ]
obdzwoniłem lublin i komplet uszczelek to tylko 14 zł :bigok: a w intercarsie to mi powiedzieli ze cala pompe wtryskowa mam sobie kupic bo to jest nie rozbieralne :axe: .

damcio151, jeszcze raz wielkie DZIĘKI :prayer: :pub: :prayer: :pub:

: śr kwie 30, 2008 15:45
autor: damcio151
herflik95 pisze:a w intercarsie to mi powiedzieli ze cala pompe wtryskowa mam sobie kupic bo to jest nie rozbieralne :axe: .
:lol: przecież Jaszczur tam kupował , ale pod pokrywę nastawnika http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... nastawnika

: czw maja 01, 2008 00:02
autor: Jarowo
herflik95 pisze:a w intercarsie to mi powiedzieli ze cala pompe wtryskowa mam sobie kupic bo to jest nie rozbieralne

To są dopiero pal..ty. Kolega do A4 kopił oring olejoodporny w sklepie z łożyskami i uszczelniaczami. Zabrał ze sobą stary i dokupił najbardziej podobny. Pompa dział 1,5 roku i jest OK. Niestety zaznaczenia nastawnika nie wiele dało, bo minimalna niedokładność daje znać o sobie. Pojechał jak mówił do jakiegoś gościa i ten mu ustawił nastawik przy pomocy zwykłego miernika. Gość wiedział co i gdzie mierzyć ale nie chciał sie tą wiedzą podzielić. Tak wiec powodzenia

: czw maja 01, 2008 07:02
autor: jaszczur
damcio151 pisze:uszczelke pod nastawnik kupisz np. w intercarsie
i tu jest problem bo pod nastawnik nie dostaniesz w intercarsie,pozostaje aso,wiem bo dowiadywałem się,tam u nich kupisz tylko ta pod pokrywę nastawnika

: czw maja 01, 2008 16:28
autor: damcio151
Jarowo pisze:Niestety zaznaczenia nastawnika nie wiele dało, bo minimalna niedokładność daje znać o sobie
dlatego najlepiej mieć vaga ... ale i bez tego da się ustawić na próbę :P sprawdzać czy kopci i czy ma odpowiedniego kopa ... jak nie kopci a ma kopa to jest ok
jaszczur pisze:i tu jest problem bo pod nastawnik nie dostaniesz w intercarsie,pozostaje aso,wiem bo dowiadywałem się,tam u nich kupisz tylko ta pod pokrywę nastawnika
ano widzisz ... w intercarsie nigddy nie kupowałem to nie wiem , ale kolega już znalazł :bigok:

: ndz mar 22, 2009 17:28
autor: Marcinke
damcio151 pisze:
herflik95 pisze:oko ale czy moge to samemu wymienić i co trzeba po wymianie zrobić???? i czy moge narazie spokojnie jeżdzić????
zaznaczasz położenie nastawnika , odkręcasz 3 torxy i jedną śrubę , która można odkręcić kluczem energetycznym http://karimpex.pl/klodki.html ( klucz 4G końcówka 2T) , lub natniesz i odkrecisz płaskim ;)
zdejmujesz nastawnik i wymieniasz uszczelkę .... wkładasz go na miejsce zgodnie ze znakami , oraz uwazasz , aby trzon wszedł w otwór na wałku pompy ( zobaczysz jak zdejmiesz ) ... generalnie zawsze wchodzi :P i skrecasz ... najlepiej gdybyś miał vag i sprawdził jaka jest dawka paliwa po załozeniu go spowrotem
Koledzy jeśli będe miał vaga czy dam rade to sam utawić może podpowiecie jak ustawić
jakie dane,bo też czeka mnie wymiana tej uszczelki

: pn mar 23, 2009 21:48
autor: ryger
Na oko czy na próbe czy puści dymka czy nie i z dokładnymi oznaczeniami nie ustawisz nastawnika tak jak był. Niby ,,na oko" ustawisz dobrze, ale może może Ci duzo wiecej palic, slabo odpalac, itp. PROPONUJE TO ZROBIĆ Z VAGIEM i ustawic dawke taka jak byla!!