Strona 1 z 2

Świece zapłonowe do NZ 3 elektrodowe, prawda czy mit?

: pn kwie 28, 2008 22:13
autor: jazdownica
Witam,
Pewien sprzedawca powiedział mi, że do golfa 2 z silnikiem NZ 1,3 na wtrysku wkładac tylko i wyłacznie swiece NGK z 3 elektrodami, powiedzial ze te 1 elektordowe sie kompletnie nie nadaja. ja obecnie mam 1 elektrode. prawda czy mit? jaka jest rownica>

dzieki bardzo

cdn...

: pn kwie 28, 2008 22:18
autor: czarna małpa
Jak kupiłem gofra jeździł na Bris-kach.Później jak wymieniałem kupiłem NKG trzy elektrodowe,teraz mam jedno elektrodowe.I Jedynie co moge powiedziec to jakie sa moje odczucia.Teraz na tych jedno elektrodowych lipa,lipa w porównaniu z tymi co mialy trzy elektrody i tymi brisk-ami.Najlepiej jzdzilo mi sie na briskach.Dobrze terz sprawowal sie na tych co miały trzy elektrody.

: pn kwie 28, 2008 22:21
autor: jazdownica
ale w czy tkwila roznica? co sie dzialo? opisz dokladnie prosze

: pn kwie 28, 2008 22:23
autor: MarcinWLKP
Ja jeździłem poprzednio właśnie na NGK trzy elektrodowych, teraz założyłem nowy komplet Boscha cztero elektrodowych i nie czuje różnicy. Odpala tak samo, chodzi tak samo na zimnym i na ciepłym.

cdn...

: pn kwie 28, 2008 22:24
autor: czarna małpa
Miałem na mysli prace silnika i jego przyspieszenie.Niebawem znow szykuje mi sie wymiana,takze pewnie znow zapodam mu Briska.Kaj miyszkosz we Chorzowie?

: pn kwie 28, 2008 22:31
autor: jazdownica
tak chorzów, wlasnie jesli chodfzi o prace silnika to troche mi nie chodzi jak bym chcial.

cdn...

: pn kwie 28, 2008 22:34
autor: czarna małpa
http://moto.allegro.pl/item353067725_tu ... 15lgs.html

[ Dodano: 28 Kwi 2008 22:36 ]
Tak na marginesie dodam ze jeżdząc na tych swiecach miałem założoe LPG...

: pn kwie 28, 2008 22:38
autor: jazdownica
troche te Brisk kosztuja, ciekawe czy jest wielka roznica miedzy NGK 3 elektrody a BRISK 3 elektrody oprocz ceny?

cdn...

: pn kwie 28, 2008 22:44
autor: czarna małpa
Myśle ze oprócz ceny jest lepsza kultura pracy i osiągi.Niejestem zadnym sprzedawca świec,także niezalezy mi na tym abyss kupil jakies drogie albo na ten przykład Brisk.Pisze o swoich doświadczenia w tym temacie.Jesten na tle o tym przekonany ze mam zamiar wydac troche wiecej na te świece i miec to co mialem z początku.Jak napisalem w pierwszysm poscie,na NGK trzyelektrody tez bylo ok,ale to niebylo to co brisk.Pozdro.

[ Dodano: 28 Kwi 2008 22:45 ]
A pozatym zobacz na jjaki okres starczaja takie świece...

: pn kwie 28, 2008 22:48
autor: jazdownica
ok wielkie dzieki "sasiedzie"

cdn...

: pn kwie 28, 2008 22:53
autor: czarna małpa
Loooozz...

: wt kwie 29, 2008 00:24
autor: Sandorr
a teb świece co tutaj zaproponowałeś BRISK mozna je zastosować do MK II 1.6-1.8 wersjach silnikowych?

: wt kwie 29, 2008 07:49
autor: kogan77
Pewnie mozna :grin:
Tylko co na to leciwy układ Wysokiego Napięcia ????
Prosimy wyżej wymieniony układ o wypowiedź!!

Cześć, to ja - układ wysokiego napięcia.
Bardzo dobrze czuję się gdy nie jestem zbyt mocno obciążony,
zwłaszcza że mam już swoje lata :hmm:
Jakis czas temu mój właściciel zmienił tych czterech klientów, których obsługuję
na czterech takich samych, ale wymagających 3 razy tyle energii, aby mogli sobie skutecznie pobzykać........ no i nie dałem rady. Leżę teraz na półce pokryty kurzem obok tego znienawidzonego pierburga2e2 i nie wiem, czy sie jeszcze na cos przydam.
Nie potrafię powiedzieć, czy to przez tych trójelektrodowców, czy poprostu mój czas już minął, ale tak dla przestrogi opowiedziałem wam moją historię, co nie znaczy że ona może sie u kogos powtórzyć.

: wt kwie 29, 2008 15:13
autor: ppoll27
polecam uwadze:

Sportowe świece

Stosowanie sportowych świec w seryjnym silniku bądź po nieznacznej modyfikacji porównywalne jest raczej do spaceru po ulicy w sportowych korkach wyczynowego piłkarza. Świeca sama z siebie nie jest producentem mocy w silniku. Jest to jednak ważny element, który powinien być dostosowany do potrzeb silnika. Sportowa, czy też wyczynowa świeca ma za zadanie sprostać ekstremalnym potrzebom silnika w zakresie : bardzo wysokich prędkości obrotowych, skrajnych temperatur pracy silnika, odporności na bardzo bogatą mieszankę, której nadmiar ma na celu zapewnienie prawidłowego wewnętrznego chłodzenia komory spalania. Z tego powodu, prawdziwe, wyczynowe świece mają zdecydowanie krótszą żywotność i to jest zupełnie normalne.
Wielokrotnie, podczas pomiarów na hamowni silników o mocy w okolicy 100 KM, stwierdzono zwyżkę mocy o około 1 KM oraz momentu o około 2 Nm po zastosowaniu fabrycznie nowych świec dowolnego renomowanego producenta, wybranych z katalogu do danego modelu silnika, w porównaniu z istniejącymi świecami o przebiegu ponad 20.000 km. Po około 500 km parametry silnika wracają do wyjściowych i bardzo długo pozostają na tym poziomie.
Dla odmiany - mocno uniwersalne świece sportowe a zwłaszcza za ciepłe w stosunku do katalogowych często mają bardzo małą trwałość a także notujemy częste efekty pogorszenia osiągów. Zapraszam do obejrzenia pomiarów porównawczych w rozdziale TESTY.
Czy nie jest zastanawiające dlaczego sportowe świece generalnie w ilości kilkunastu typów załatwiają praktycznie wszystkie światowe silniki a dla przykładu firmy : NGK, BOSCH czy BERU oferują tak duży asortyment świec przeznaczonych do wszystkich odmian silników ?

http://chojnacki.com.pl/index.php?optio ... 6&Itemid=7

i jeszcze testy świec BOSCH, BERU, NGK
http://chojnacki.com.pl/index.php?optio ... 4&Itemid=5
:bigok:

PS: to czy dana świeca pasuje do konkretnego modelu (i tym samym układu WN) najlepiej sprawdzić w katalogu prodcenta świecy :chytry: