Odpływ wody z klimatyzacji

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

piotrs555
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 12:41
Lokalizacja: Poznań

Odpływ wody z klimatyzacji

Post autor: piotrs555 » pn kwie 28, 2008 20:19

Czy przy takich w miarę wysokich temperaturach powinna kapać woda z klimatyzacji? Właśnie zauważyłem że pod samochodem jest sucho a zawsze coś tam poleciało.
Gdzie szukać wężyka odpływu żeby sprawdzić czy nie jest zapchany? Byłem na kanale ale nie znalazłem go. Może posiada ktoś jakiś schenacik który ułatwiłby odnalezienie odpływu?
MK4 klimatronik 2000 rok 1.6



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » pn kwie 28, 2008 20:23

Ma prawo kapać - im cieplej tym więcej. Jest to para z powietrza, która skrapla się na zimnym parowniku klimatyzacji wewnątrz kabiny.
PozdraVWiam!


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Re: Odpływ wody z klimatyzacji

Post autor: korfanty » wt kwie 29, 2008 14:38

piotrs555 pisze:Czy przy takich w miarę wysokich temperaturach powinna kapać woda z klimatyzacji? Właśnie zauważyłem że pod samochodem jest sucho a zawsze coś tam poleciało.
Gdzie szukać wężyka odpływu żeby sprawdzić czy nie jest zapchany? Byłem na kanale ale nie znalazłem go. Może posiada ktoś jakiś schenacik który ułatwiłby odnalezienie odpływu?
MK4 klimatronik 2000 rok 1.6
Na ścianie grodziowej jest mata wygłuszająca/izolująca jeśli się jej dokładnie przyjrzysz znajdziesz na niej 3 przetłoczenia w kształcie litery U - pod dwoma skrajnymi znajdują się nakrętki które mocują obudowę nagrzewnicy a pod środkową znajduje się właśnie otwór z którego powinna wydostawać cię woda. Na zdjęciu poniżej zaznaczone zielonym kółkiem (czerwone to mocowanie nagrzewnicy od strony ściany grodziowej)

Obrazek
Ostatnio zmieniony wt kwie 29, 2008 14:59 przez korfanty, łącznie zmieniany 1 raz.



valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » wt kwie 29, 2008 22:48

Jeśli chłodzi to i musi kapać. Odprowadzenie wody jest przez metalową rurkę, jak popatrzysz od przodu auta w komorę silnika, to po lewej stronie na dole na grodzi pomiędzy silnikiem, a kabiną wystaje ta rureczka zakrzywiona ku dołowi.


valerio

Awatar użytkownika
Radion
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ALH

Post autor: Radion » wt maja 13, 2008 16:50

Witam,

Dzisiaj wydrukowałem sobie zdjęcie i udałem się na poszukiwania odpływu...:)
Pod największym przetłoczeniem w kształcie litery U na macie wygłuszającej mam coś jakby gumową zaślepkę, czy pod nią znajduje się ten odpływ?

pozdr.
Radek



hudy21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: hudy21 » wt maja 13, 2008 19:46

Witam nie jest to żadna metalowa rurka jak pisze
valerio pisze:Odprowadzenie wody jest przez metalową rurkę
gdyż cały mieszalnik jest plastykowy chyba że ktoś coś kombinował
i nie zawsze kapanie jest widoczne a tym bardziej w golfie IV gdyż odpływ jest zamaskowany widac to na drugim zdjęciu
valerio pisze:Jeśli chłodzi to i musi kapać.
Najbardziej widocznie kapie w upalne dni jak nie wierzysz podjedź do warsztatu zajmującego się naprawą klimatyzacji. A odnośnie pytania
Radion pisze:Pod największym przetłoczeniem w kształcie litery U na macie wygłuszającej mam coś jakby gumową zaślepkę, czy pod nią znajduje się ten odpływ?
Jeśli patrząc od komory silnika to bez kanału będziesz miał ciężko zlokalizować ale jest to gumowa uszczelka w kształcie litery U i ta uszczelka to właśnie odpływ na zdjęciu nr.8

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony wt maja 13, 2008 19:52 przez hudy21, łącznie zmieniany 3 razy.



valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » wt maja 13, 2008 22:25

hudy21 pisze:Witam nie jest to żadna metalowa rurka jak pisze
a jednak rurka, może nie wszystko co pisze w książce jest faktem :chytry:


valerio

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » śr maja 14, 2008 16:21

To teraz sam dostałem klina na drugim zdjęciu widać jakiś zawór spustu wody na końcu rurki, znalazłem go w etce 1H0 820 119A - u mnie nic takiego nie było a raczej nikt nic nie grzebał wcześniej bo wytłoczenie "U" musiałem lekko naciąć aby odchylić i wystaje tylko plastykowa rurka.

Orientujecie się do czego jest ten zawór potrzebny?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr maja 14, 2008 16:40

potrzebny jest do tego aby nie zapchało sie to błotem lub innym syfkiem , zawór blokuje w strone do nagrzewnicy , a puszcza wode od nagrzewnicy

[ Dodano: 14 Maj 2008 16:44 ]
korfanty pisze:To teraz sam dostałem klina na drugim zdjęciu widać jakiś zawór spustu wody na końcu rurki, znalazłem go w etce 1H0 820 119A - u mnie nic takiego nie było a raczej nikt nic nie grzebał wcześniej bo wytłoczenie "U" musiałem lekko naciąć aby odchylić i wystaje tylko plastykowa rurka.

Orientujecie się do czego jest ten zawór potrzebny?
a masz pewnośc że klima nie jest dokładana potem , może nie jest orginalnia , i ktos zakładając nie zawracał sobie głowy zaworem spustowym



hudy21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: hudy21 » śr maja 14, 2008 19:08

Jest to taka gumowa nasadka i na tą rurkę z parownika powinna być na 100% to jest to samo na pierwszym jak i na drugim zdjęciu
Ostatnio zmieniony śr maja 14, 2008 19:09 przez hudy21, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » śr maja 14, 2008 21:11

Klima jest oryginalnie, jedyne co mi przychodzi do głowy to jak wymieniałem nagrzewnice musiałem nie zauważyć że spadła. Koszt tego zaworku nie jest duży więc zostaje serwis, ale odnośnie jego przeznaczenia to oprócz blokowania błota ma blokować dostęp lewego powietrza z zewnątrz, ja właśnie borykałem się z problemem spalin w środku auta, ta rurka spustowa w golfie znajduje się idealnie nad łącznikiem elastycznym wydechu i jak on puszcza już delikatnie spaliny to wszystko było czuć w środku - prowizorycznie zaradziłem temu wkładając pod tą zaślepkę "U" wycięty kawałek ze starego filtra kabinowego, teraz wiem że ten zawór załatwi mój problem.
Ostatnio zmieniony śr maja 14, 2008 21:17 przez korfanty, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr maja 14, 2008 21:15

najbardziej prawdopodobne



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 227 gości