Strona 1 z 1

[MK IV] Jaki olej do TDI?

: sob cze 11, 2005 17:49
autor: porkypol
Mam problem! Chciałbym wymienić olej w TDI'ku, lecz nie wiem jakim olejem mam go potem zalać?
Gdzie można dostać olej z normą 505.01?

Pozdrowienia z Wrocka :pub:

: ndz cze 12, 2005 00:44
autor: marcinvw
no do czworeczki to zalecal bym jakis syntetyk albo połsyntetyk,zalezy jeszcze jaki był wczesniej lany,chyba ze tego nie wiesz,ja mam mk3 TDI z 96 i tez niewiedzialem jaki olej byl to zalałem mineralny MOBIL 15W/40 do diesla i sprawuje sie idealnie,jak przyszlo mi wymianiac zimerring na na wałku rozrzadu i zdjołem pokrywke od zaworów to bylem w szoku,silnik byl tak czysty ze wszytsko wygladalo jak by z fabryki wyjechalo dopiero,tylko sam metaliczny kolor zadnych najmnieszych przebarwien i nagarow,dodam ze auto ma ptrzejechane ponad 275 tys. wiec jestem zadowolony z tego oleju,moj kuzyn do passata b4 nalał polsyntetyka Castrol Magnatek i szklanki na zaworach mu napierdalały to tez zmienił na mobila,poprostu moim zdaniem jak auto ma przejechane wiecej niz 150 tys to nie ma sensu lac mu półsyntetyka a tymbardziej syntetyka,chyba ze był lany od samego poczatku to zmienia postac rzeczy,uff troche sie rozpisalem a norme VW 505.01 spelnia pewnie kazdy lepszy olej na odwrocie butelki jest napisane przez jaki mamarki aut jest dopuszczony dany olej i sa normy podane...pozdro

: ndz cze 12, 2005 00:45
autor: MAREK 74
w sklepie nie ma?

: ndz cze 12, 2005 11:01
autor: porkypol
Sęk w tym, że żaden z olei na stacjach nie spełnia normy 505.01. Jedynie można czasem dostać oleje z normą 505.00. Auto ma przejechane 100tys, i nie mam pojęcia jaki olej był wcześniej lany. Serwisanci upierają się, że do tego auta to tylko 505.01 powinno się lać. Niestety na żadnej ze stacji nie ma takiego a jedynym miejscem, gdzie póki co sprzedają taki olej za kosmiczną cenę jest dealer VW.

Ja nie chcę do dealera.... :cry:

: ndz cze 12, 2005 19:36
autor: marcinvw
aha to wszystko jasne,chca z ciebie zedrzec jednym slowem,no wiec mowisz ze serwisanci twierdza ze masz lac 505.01,a nie masz zadnej nakleiki pod maska jaki ma byc olej,jaka norma,bedzie albo na pasie przednim nakleiona albo na pokrywie zaworow,wiec moze bedziesz musial zdjac ta plastikowa oslone bo to musi byc gdzies,i wtedy sam bedziesz wiedzial jaka ma byc norma,przy czym z tego co ja sie orientuje to olej z norma 505.00 jest bardzo latwo dostepny,ta norme spelnia chyba kazdy markowy olej,mobil,castrol,shel,lotos,bo umnie tak jest na kazdej stacji benzynowej a mieszkam w malym miescie,wiec mysle ze we wroclawiu nie powinno byc problem,a ja na twoim miejscu zalał bym mu Castrola GTD Magnateca połsyntetyka,i to wszytsko,chyba ze sie boisz,ale to dobry olej,umnie to by sie niesprawdzil bo by mi szklanki na zaworach stukaly,ale u ciebie bedzie ok...pozdro...

: ndz cze 12, 2005 22:16
autor: Corvax
porkypol pisze:Sęk w tym, że żaden z olei na stacjach nie spełnia normy 505.01.
jak bardzo chcesz to prosze :)
http://www.motul.auto.pl/motul_produkty ... _w_40.html

: wt cze 14, 2005 13:09
autor: hary
mobil turbo diesel syntetyk 0W40 spełnia tą normę a nawet ją przekracza lub castrol 505.01 lub jakikolwiek olej syntetyczny o parametrach 5w40 odpowaidajacy parametrom castrol 505.01 w zakresie API (np klasy SJ) i innych podanych na pudle castrola. Im wyzsza litera tym lepiej analogicznie w klasie np B4 jest lepszy od B3
505.01 dotyczy aprobaty volkswagena i lepszy olej mozna lać dowolnego producenta ale gorszy np inerał do tdi szczerze nie radzę.
Za aprobatę vw trzeba płacić i dlatego nie każdy producent przeprowadza te testy. Sa poza tym normy które dotyczą wszystkich producentów jak np klasa API.
Oleje półsyntetyczne i mineralne stosuje się do samochodów z dużym lub bardzo duzym przebiegiem ewentualnie jeżeli do pracy z takimi olejami są zaprojektowane.
ja leję mobil turbo lub castrol 505.01 przy czym mobil jest tańszy.