Strona 1 z 1

Problem z prędkością

: pn kwie 28, 2008 14:12
autor: RychuK
Witam wszystkich.
Mam golfa II 1,3 Benzynka na wtrysku oznaczenie silnika NZ. I o co mi chodzi wyciąga max 130 km. 4100 obr. i ani kilometra więcej co jest grane?

: pn kwie 28, 2008 14:18
autor: Marcus
pierwsze co to filtry zlokac

: pn kwie 28, 2008 14:32
autor: RychuK
to nie filtr

: pn kwie 28, 2008 14:52
autor: krzys
Trochę mało kolega napisał o objawach niedomagania silnika i w związku z tym zbyt małej "prętkości" osiąganej przez auto.
Moja kosiareczka dużo szybciej nie jeździ - najwięcej około 150 - ale po co szybciej, to nie jest silnik do wyścigów :bigok: .
Może silnik u kolegi już sie po prostu kończy (sprawdź cisnienie ), albo pompka paliwa , albo coś z zapłonem nie halo
Czy ogólnie na luzie też sie tak słabo wkręca na obroty i tylko do 4100 ?

: wt kwie 29, 2008 07:41
autor: RychuK
Na luzie do 8000 tys tyle ile ma na zegarze i to bez problemu. Na 3 dochodzi do 120 km przy 5200 obr. a jak wrzuce 4 to 130 i 4100 więcej nie może.

: wt kwie 29, 2008 09:16
autor: krzys
Ja bym na początek ustawił zapłon, sprawdził ciśnienie w silniku potem jeszcze sprawdził czy pompka paliwa daje jak powinna - może to wystarczy i pomoże.
Sądząc po ilości rad za które kolega postał punkciki to ma większe doświadczenie niż ja. Masz u siebie założona instalacje lpg ?

: wt kwie 29, 2008 13:09
autor: RychuK
Nie mam tylko benzyne. A co do pompy to sprawna filtr od paliwka wymieniony filtr powietrza wymieniony zapłon jest dobrze ustawiony. Myslę że muszę go odmulić cały czas tylko po mieście te 50 km może kat się za smolił. Sam już nie wiem najwyżej wyjade po za miasto i w rurę może się przepali. :grin:

[ Dodano: 29 Kwi 2008 13:12 ]
A co do silnika to rocznik 1990. a przebieg 199 tyś. To chyba nie jest z nim tak tragiczne.

: wt kwie 29, 2008 14:12
autor: AndrzejP4
A czy na pewno masz sprawny układ przyspieszający zapłon na wysokich obrotach?

Na aparacie zapłonowym masz puszkę, do której dochodzi wężyk od przepustnicy.
Sprawdzenie polega na wykonaniu 2 czynności:
1. Zdejmujesz wężyk z przepustnicy i zasysasz ustami powietrze przez niego. Jeżeli możesz ciągnąć i ciągnąć, to znaczy, że membrana jest dziurawa i przyspieszacz nie działa.
2. Zdejmujesz wężyk od strony aparatu i dmuchasz. Jeżeli idzie to OK. Króciec wychodzący z przepustnicy ma bardzo mały otworek i często potrafi się zatkać, zwłaszcza gdy uszkodzona jest membrana.


A nawiasem mówiąc 130km/h dla tego silnika to cienizna. Udało mi się tak ustawić ten motor, że polo z tym silnikiem wyciąga 150km/h( i to jeszcze z niesprawną sondą lamba i zapłonem ustawionym na czuja)

: wt kwie 29, 2008 14:15
autor: ppoll27
RychuK pisze:Nie mam tylko benzyne. A co do pompy to sprawna filtr od paliwka wymieniony filtr powietrza wymieniony zapłon jest dobrze ustawiony. Myslę że muszę go odmulić cały czas tylko po mieście te 50 km może kat się za smolił. Sam już nie wiem najwyżej wyjade po za miasto i w rurę może się przepali. :grin:

[ Dodano: 29 Kwi 2008 13:12 ]
A co do silnika to rocznik 1990. a przebieg 199 tyś. To chyba nie jest z nim tak tragiczne.
no skoro nie wyciąga maksa podanego w instrukcji to nie jest też dobrze ;)
sprawdź jeszcze ustawienie rozrządum szczelność dolotu (serwo) i przyspieszacze zapłonu ... poza tym zmierz kompresję na cylindrach
sprawdź czy ci odbijają hamulce , czy nie ślizga sprzęgło, ciśnienie w oponach (napisz jaki masz rozmiar) ... pali olej ? kopci ? dobrze zapala na zimno ?
jasne że 1,3 to nie rakieta ale jest o co walczyć - bo tak to wygląda że z 50 ma jakieś 35-40 KM :hmm: ... a sprawnym silnikiem jeździ się przyjemniej ... :grin:

: wt kwie 29, 2008 14:39
autor: lukasfenix
W sumie Kolego RychuK nie masz tak tragicznie. Ja co prawda mam 1.3 na gaźniku (2G), ale według broszur obie jednostki legitymują się jednakową ilością koni mechanicznych. :bajer: Na prostej wyciągam jedynie/aż 140km/h, najwięcej udało mi się jechać 150km/h, było przy tym lekko z górki. Na obrotku na 5 biegu wskazówka zatrzymuje się na 4100 obr. 1300cm* to zbyt mało żeby osiągać jakieś zawrotne szybkości, nie ma co po nim wymagać rewelacji. :chytry:

: śr kwie 30, 2008 14:34
autor: RychuK
Ja mam szwagra co 160 prawie wyciągnął z swego golfa a był to 1,3 ale na gaźniku. Ostatno dałem mu w rure na luzie tak do 6000 tyś i trzymałem przej jakieś 15 sek. i co się okazało że wychodziły z rury wydechowej taka czarna mazia. Tak zwany syf. Ale jeszcze sprawdze ten wyżyk a co do opon to 185/60/14R na przodzie i 195/60/14 tył. Hamulce odbijają dobrze nie trą. Z sprzęgłem to nie wiem za bardzo czy się nie ślizga trochę bo jak jadę pod górkę to nie zbyt przyspiesza.