Strona 1 z 1

Za co jest odpowiedzialny czujnik spalania stukowego

: ndz kwie 27, 2008 16:17
autor: RADEK1985
Witam mam takie pytanko za co jest odpowiedzialny czujnik spalania stukowego ????

: ndz kwie 27, 2008 16:42
autor: sas_gti
za wysłanie sygłanu do sterownika który opóźnia zapłon jeśli spalanie stukowe się pojawi

: ndz kwie 27, 2008 16:46
autor: vwarek
Za wykrywanie właśnie takiego spalania w silniku. Jeśli występuje takowe to czujnik wysyła dane do kompa a ten koryguje kąt wyprzedzenia zapłonu.

: ndz kwie 27, 2008 16:49
autor: oldstaszek
Czujnik spalania stykowego koryguje poprzez sterownik kąt wyprzedzenia zapłonu.
Reaguje na ściśle określone drgania(fale ciśnieniowe) pochodzące z komory spalania a świadczące o wystąpieniu tegoż spalania w mikroskali.Informacja podawana przez ten czujnik powoduje wstrzymanie przyśpieszania zapłonu , czy nawet jego opóźnianie.Brak informacji z niego oznacza przyśpieszanie.Jest na szczęście system kontrolny jaki w razie wystąpienia niezgodności z programem fabrycznym wyłącza taką info i sterownik pracuje w standardzie.Użytkownik otrzyma kod uszkodzenia/usterki.tyle w skrócie. :pub:

: pn kwie 28, 2008 01:55
autor: RADEK1985
Dziekii chłopaki za pomoc pozdrawiam serdecznie

kąt wyptrzedzenia zapłonu

: wt kwie 29, 2008 07:49
autor: mxxxp
Witam!
podłącze się do tematu :)
czy odkręcenie i przykręcenie czjnika spalania stukowego w mka 2 może przestawić zapłon (zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu)?
zrobiłem tak i po przejechaniu 20km (i zagrzaniu auta do 90oC - według kiążki napraw w tej temperaturze ustawia się kąt wyprzedzenia zapłonu),zgaszeniu silnika =już nie odpaliłem auta :(
cz wystarczy ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu i bedzie oki??
pomóżcie