Strona 1 z 1

Mk3-Taka przypadłość męczy mojego szwagra...

: sob cze 11, 2005 12:44
autor: ck
....kiedyś w jego golfie 1.4,95r. jak jechał autostradą w pięciu z prędkością 150km/h zaświeciła mu się kontrolka oleju.Później na forum zapytałem o co chodzi i ktoś mi wyjaśniał,że autko mogło być obciązone.Ok mogło tak być,bo później nic juz nie świeciło.Ale teraz kiedy wymienił olej znowu mu sie zaświeciła,lecz tym razem nie na autostradzie tylko jak jechał po mieście i to sam.To się nie dzieje w chłodne dni tylko wtedy jak jest ciepło.Czy ktoś z Was miał taki problem?Proszę o Wasze opinie.Przebieg ok 180tys.km,oleju nie bierze(Mobil 10W40)

: sob cze 11, 2005 15:21
autor: Jozef
Najpiew upewnić się czy to nie czujnik cisnienia oleju, najlepiej wymienić.

: sob cze 11, 2005 15:37
autor: marekk
Jeśli czujnik ok to chyba czas na zmiane na olej mineralny-- przebieg rzeczywisty??

: ndz cze 12, 2005 07:32
autor: ck
Czujnik wymienił i jak narazie nic nie świeci,ale tłumaczy to tym,że nie jest ciepło na zewnątrz,zresztą na starym czujniku tez nic nie swieciło jak nie było pogody.A jeśli chodzi o przebieg to raczej prawdziwy,bo od wymiany do wymiany oleju dolał 0,2l/10000km.

: ndz cze 12, 2005 07:56
autor: marekk
Oleju moze nie brać ale moze być panewka lekko przytarta i nie zaczyna byc problem z cisnieniem.

: ndz cze 12, 2005 08:42
autor: ck
A jakie powinno być ciśnienie oleju?

: ndz cze 12, 2005 14:18
autor: ck
marekk pisze:Oleju moze nie brać ale moze być panewka lekko przytarta i nie zaczyna byc problem z cisnieniem.
I wymiana oleju na minerał coś da?

: ndz cze 12, 2005 14:44
autor: maniack
ck pisze:
marekk pisze:Oleju moze nie brać ale moze być panewka lekko przytarta i nie zaczyna byc problem z cisnieniem.
I wymiana oleju na minerał coś da?
a nie lepiej zmierzyć jakie jest to ciśnienie oleju, i w razie czego wymienić pompę oleju? fakt, zmieni się na minerała, a po jakimś czasie tą pompę i tak będzie trzeba zmienić.

na autostradzie mogło się zapalić, bo olej zrobił się o dużo za ciepły -> rzadki i pompa nie dawała rady. po mieście - jak stał np. w korku to tak samo. ja bym raczej za dużo nie kombinował z olejami, tylko sprawdził ciśnienia... wg. mnie pompa, ale rzeczywiście - może być to problem ze zużyciem silnika... ale to diesel, bez przesady - ledwo się dotarł ;)

: ndz cze 12, 2005 18:18
autor: marekk
Zauważ że w poście ck jest mowa o mk3 1.4:)

ja mam w swoim ........

: ndz cze 12, 2005 22:12
autor: kamdob
u mnie w 1.8 typ silnika abs mam tak samo (od niedawna), moj brat w 1.8 typ silnika rp ma tak od półtora roku i silnik sie nie zatarł, to jest częsta przypadłość w vw ale nikt nie wie o co chodzi, ja wychodze z założenie ze tak musi być. najwyżej se kontrolke oleju pod ładowanie podłącze :grin: pozdrawiam

: pn cze 13, 2005 01:05
autor: daaroo
albo można wkręcić czujnik ciśnienia oleju od malacza albo jakiejś DACII :D

: pn cze 13, 2005 09:14
autor: ck
No a jakie w końcu ma być ciśnienie oleju w tym silniku(Mk3 1.4).Bo z tego co mi szwagier mówił to miał ok.0,4bar.Chyba że sie przesłyszałem.Mierzył ktoś?