Strona 1 z 2

Swap licznika na nowszy :)

: sob kwie 26, 2008 19:37
autor: guti
Witam towarzystwo, powiedzcie mi moi Drodzy czy licznik młodszego rocznika powiedzmy 97 bedzie dzialal poprawnie w golfie z 92 ? Silnik ABS, to mam szukac takiego samego z 1,8 ale 97 rok ?chodzi głownie o te mułowate wskazówki od paliwa , temp , wooolno sie podnosza , a druga sprawa moze tam w tych nowszych jest kontrolka rezerwy ?
Dzieki za odpowiedzi. Punkciki czekaja :)

: sob kwie 26, 2008 20:04
autor: wegi
w roczniku `97 tez nie ma kontrolki rezerwy :) generalnie przez cały okres produkcju MK3 mialy takie same liczniki (oczywiscie mogly byc bez obrotomierza lub z nim)

a co do szybkiego podnoszenia sie wskazowek to chyba nie zalezy od licznika tylko od czujnikow odpowiadajacych za te wskazania :) u mnie np. czujnik poziomu paliwa podonsi sie od razu po właczeniu zaplony,a ten od temperatury silnika potrzebuje troche czasu (ale to zrozumiale) w MK2 wskazowki reagowaly znacznie wolniej.

: sob kwie 26, 2008 20:16
autor: guti
w roczniku `97 tez nie ma kontrolki rezerwy
no wlasnie tego nie byłem pewny :D bo jeden kumpel mial 97 ale sam nie pamieta czy mial kontrolke:D
co do podnoszenia wskazówek to w tym 97 to przeciez jest sekinda jak sie podnosi paliwo
a jezeli silnik jest ciepły to tez sekunda zeby sie wskazoweczka podniosla:)
a co do samych funkcji typu obroty i predksoc wszystko bedzie dzialas normalnie?

[ Dodano: Sob Kwi 26, 2008 8:18 pm ]
a druga sprawa , to slyszalem ze po ktoryms roku wystarczy wlozyc zarowke w miejsce kontrolki rezerwy i dziala , chyba po 95 roku :)

: sob kwie 26, 2008 20:36
autor: Meduza
Witam, nie mam kontrolki, ani w oryginale z 97 ani w liczniku z amerykańskiej wersji. Niestety są różnice w licznikach, to znaczy w ich wskazaniach. W moim 1,6 wskazywał za małą szybkość jak mu włożyłem z 2,0 a teraz mam z wersji amerykańskiej i nie wykazuje błędów.

: sob kwie 26, 2008 20:44
autor: guti
ok czyli juz wiem ze lepiej polowac na liczniki z tej samej pojemnosci , bo one widocznie poprawnie odczytuja dane z impulsatora , przełozen skrzyni itd, nie wiem tak strzelam:D

: sob kwie 26, 2008 21:22
autor: Meduza
guti pisze:ok czyli juz wiem ze lepiej polowac na liczniki z tej samej pojemnosci , bo one widocznie poprawnie odczytuja dane z impulsatora , przełozen skrzyni itd, nie wiem tak strzelam:D
Przypuszczam, że tak właśnie jest. W mk2 było inaczej. Kupowałem sobie zawsze licznik z obrotomierzem i nigdy nie zauważyłem różnicy.

: sob kwie 26, 2008 22:13
autor: Misiek_B
W mk3 nie stanowi to problemu z jakiej pojemnosci zastosujesz jednynie by nie był z vr6 i diesla bo nie bedą działac.
A w 1.8 swobodnie możesz zastosowac z silnika 2.0 i przekłamywan niema . Ja w swoim 1.8 zamontowałem licznik z 2.0 i nie przekłamuje sprawdzane na radarze w pracy i tyle ile jedzie tyle radar pokazuje :helm:
A co do licznika z rezerwa to z seata ibizy jak zastosujesz to bedziesz miał i rezerwę i kontrolke świateł w liczniku. A licznik wyglada jak w mk3 i pasuje idealnie.
A i różnice o jakich piszesz w licznikach wynikaja z tego ze dla Golfa 3 to liczniki produkowali 3 rózni producenci i licznik troche sie różnia i może stad róznice.

: sob kwie 26, 2008 22:26
autor: guti
czyli z ta lampka rezerwy jest taka loteria?
co do zegarow z jebizy to kumplowi sie nie podobaja, woli te biale tarcze:)
Dzieki wszystkim za pomoc. pozdrawiam.

: sob kwie 26, 2008 22:32
autor: Misiek_B
guti pisze:co do zegarow z jebizy to kumplowi sie nie podobaja, woli te biale tarcze:)
W ibizie GTI (cupra) wystepowały też te srebrne tarcze co w golfach :helm:

: sob kwie 26, 2008 22:43
autor: Meduza
Misiek_B pisze:W mk3 nie stanowi to problemu z jakiej pojemnosci zastosujesz jednynie by nie był z vr6 i diesla bo nie bedą działac.
Kupiłem z 2,0 i założyłem do mojego 1,6

było przekłamanie, o około 10km/h, wskazywał za mało, więc odsprzedałem

podobnie jak do 1,4 założyłem mój aktualny z amerykańskiej wersji

niestety nic nie powiem z jakim silnikiem był eksploatowany ten z amerykańskiej wersji, kupiłem go w ciemno

nie mam też doświadczenia z vr6 i dieslem

: sob kwie 26, 2008 23:09
autor: guti
Misiek_B, uu Cupra to juz inna bajka :D ciezko takie cos wyhaczyc :D

: sob kwie 26, 2008 23:48
autor: kapalek
liczniki sie różniły indeksami. po 1995 saładniejsze indeksy ale jesłi chodzi o kontrolke rezerwy to w niektórych licznikach jest na nią gniazdo. chyba w tych VDO.
pytanko:
przy zmianie licznika jak chce zdjąc tą zaslepke przy właczniku świateł reg świateł i ściemnianiu to musze sie napinac by ją zdjąc? bo lekko nie chce wyskoczyć. jak ja najlepiej zdjąc?
może bede miał licznik od 2,0 z nowymi indeksami 95r stan igła na zbyciu, nie wiem czy ma gniazdo na rezerwe

: ndz kwie 27, 2008 09:16
autor: Meduza
kapalek pisze:liczniki sie różniły indeksami. po 1995 saładniejsze indeksy ale jesłi chodzi o kontrolke rezerwy to w niektórych licznikach jest na nią gniazdo. chyba w tych VDO.
pytanko:
przy zmianie licznika jak chce zdjąc tą zaslepke przy właczniku świateł reg świateł i ściemnianiu to musze sie napinac by ją zdjąc? bo lekko nie chce wyskoczyć. jak ja najlepiej zdjąc?
może bede miał licznik od 2,0 z nowymi indeksami 95r stan igła na zbyciu, nie wiem czy ma gniazdo na rezerwe
Akurat ja łapię ją palcami od strony drzwi i ładnie wyskakuje. W niektórych samochodach trzeba użyć jakiegoś narzędzia. Nie radzę płaskiego śrubokręta bo obniszczysz kanty. To już lepiej jakąś szpachtelką weź.

Chętnie poczytam opinie innych użytkowników na ten temat.

: ndz kwie 27, 2008 10:04
autor: $iwy
a wiec jak wyglada sytuacja z ta rezerwa?
Mam mk3 z 92 ABS licznik VDO z MFA itd a rezerwy ni ma :P pod slonce widzialem kidys ze tak jak by byla ikonka... nawet od swiec zarowych ikonka jest hehe