Strona 1 z 1

Wyciekające paliwo

: sob kwie 26, 2008 14:10
autor: zbyk71
witajcie.
posiadam vw passata combi 2.0 rocznik od 88-93 dokładnie sam nie wiem bo to jest składak.
a jak to składak to ma wiele niedociągnięć z którymi teraz muszę się uporać.
mam wycieki paliwa z filtra paliwa który jest zamocowany oryginalnie przez producenta. znajduje się za prawą lampą. Do tego filtra przychodzą 2 wężyki od góry oraz od spodu znajduje się wolny króciec który nie wiem czy powinien mieć jakiś przewód i czy gdzieś ma byś podłączony. tu cały problem.
Oczywiście oprócz paliwa jest jeszcze gaz.
I teraz pytanie: czy ten króciec powinien być wolny? czy coś powinno być do niego podłączone, jesli tak to gdzie ma być to złączone razem.
teraz opis.
wycieki z króćca dolnego są tylko ja samochód gaszę, wtedy pojawiają się kropelki benzyny.
Jak to powinno być na prawdę zrobione czekam na wyjaśnienia.

: sob kwie 26, 2008 14:17
autor: Buli fan VW
Hmm brzmi interesująco bo w pierwszej chwili pomyślałem, że masz auto z silnikiem Diesla. Otóż zazwyczaj filtr paliwa w samochodach grupy VAG z silnikami benzynowymi umieszczony jest pod podłogą pod tylną kanapą.
Odstępstwem jest układ wtryskowy K-Jetronic i silniki wysokoprężne.
W nich to filtr jest jak w Twoim Passacie umieszczony za reflektorem w formie wymiennej pionowej puszki z przewodami podłączonymi w górnej części. Natomiast na dole znajduje się króciec to spuszczania wody.
Nie chcę mi się wierzyć, że ktoś zainstalował Ci taki filtr w samochodzie z silnikiem benzynowym!

PozdraVWiam!

: sob kwie 26, 2008 15:14
autor: Paweł Marek
zbyk71, trzeba napisać typ silnika, fotki dać. Ale przypuszczam że masz wtrysk wielopunktowy elektroniczny i strzelił ci regulator ciśnienia paliwa zamocowany do listwy wtryskowej. 80 zeta używka, 160 najtańszy nowy

: sob kwie 26, 2008 15:39
autor: zbyk71
oczywiście foty zrobię, postaram się jeszcze dziś.
Inne pytania to: gdzie mam szukać info na temat silnika? gdzie to może być wyryte?
mogę dodać jeszcze, bo teraz się przyglądałem.
filtr znajduje się pod filtrem powietrza. deska kierowy nie posiada obrotomierza tylko zegarek.
Uważam, że filtr ten jest w oryginale, dlaczego? zderzak przedni ma wyrzeźbione gniazdo aby zmieścił się ten filtr. oraz od spodu otwór na ten króciec. jest jeszcze wężyk miedziany który przechodzi w nadkole ale nie potrafię na razie zlokalizować gdzie dochodzi. być może to właśnie jest to brakujące ogniwo. pozdrawiam wszystkich którzy chcą mi pomóc.

: sob kwie 26, 2008 16:01
autor: Buli fan VW
Tak gdzie jest numer silnika (okolice styku bloku z głowicą). Numer powinien zaczynać się od kodu silnika i kolejnego jego numeru. PozdraVWiam!

: sob kwie 26, 2008 16:07
autor: zbyk71
ok więc mam tyle numerków. nie wiem które są od czego ale spisałem chba wszystkie.

na głowicy były takie napisy:
048 103 373
germany H

na silniku:
*2E 197 222*
018M

dodam jeszcze, że na niektórych częściach był podany rok 92. więc być może został sprzedany w 93

: sob kwie 26, 2008 16:26
autor: Buli fan VW
Numer na głowicy to numer części. Chodzi o numer na bloku. Wygląda na "2E" ale sprawdzę oznaczenia kodowe Passatów.

[ Dodano: 26 Kwi 2008 16:31 ]
Już mam. Na stronie VW Passata B3 znalazłem dane twojego silnika.
http://www.vwpassatb3.prv.pl/

Pojemność 2.0i
Lata produkcji 90-96
Oznaczenie kodowe 2E/ADY
benz. R4/ 8 zaworowa głowica
Wtrysk wielopunktowy.

PozdraVWiam!

[ Dodano: 26 Kwi 2008 17:15 ]
Na stronie filtrów Sędziszów są dwa typy filtra paliwa do tego silnika. Zaś z mobile.de pochodzi zdjęcie komory silnika modelu 2.0i 115KM.
PozdraVWiam!

: ndz kwie 27, 2008 11:45
autor: zbyk71
oczywiści wszystko fajnie. jestem ci bardzo wdzięczny za wszelkie info dotyczące mojego samochodu. ja w dalszym ciągu nie wiem gdzie mam podłączyć ten dolny króciec, oraz nie wiem czy to wyciekające paliwo jest spowodowane np. zapchanym-zanieczyszczonym filtrem paliwa.
ja wiem, że moje pytania są być może drażniące, ale kniżkę którą mam tylko w części wyjaśnia moje pytania, ponieważ jest nie od tego modelu :). pozdro

[ Dodano: 27 Kwi 2008 11:51 ]
tak to jest dokładnie mój typ silnika, lecz najprawdopodobniej mam filtr paliwa od innego samochodu :). to nic nie przeszkadza. może być i ten co mam. ewentualnie jeśli kupię taki jak mam zablokuje jedno wyjście.

: ndz kwie 27, 2008 11:53
autor: Paweł Marek
to nie jest fitr tylko pochłaniacz oparów paliwa, z węglem aktywowanym w środku. Króciec od dołu ma być wolny. Przed przednim lewym kielichem jest elektrozawór weża co leci do tego filtra. sprawdż podpinając mu napięcie 12V czy działa

: sob maja 10, 2008 14:47
autor: zbyk71
dziękuje wszystkim za pomoc w rozwiązaniu mego problemu. udało mi się rozwikłać ten proble m - a wygląda on tak:
oczywiście za przednią lampą pod filtrem powietrza jest filtr oparów paliwa ale to nie elektrozawór który znajduje się na 1 z króćców.
jak kupiłem ten samochód ktoś źle podłączył rurki igielitowe i dostawało się tam czyste paliwo ponieważ uszkodzony był zawór listwy wtryskiwaczy i odziwo samochód palił a nie powinien. gdyż tylko częściowo działał.
koszt tego zaworu to 240zł. niestety nigdzie nie mogłem go kupić taniej.
jego specyfika i budowa nie pozwoliła mi na inny gdyż mocowanie jego jest tylko na zapinkę a oringi trzymają ciśniecie które występuje w zaworze. mam silnik 2 litrowy więc zawór trzyma ciśnienie 3 atmosfer.
pozdro