szumy w skrzyni
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
szumy w skrzyni
Witam wszystkich. Jestem laikem w temacie. Mam problem z moim mk4 1,9 TDI 101KM /AGR/. Jestem po wymianie sprzegła i kola zamachowego. Od jakiegos czasu pojawiły sie dziwne szumy. Podczas postoju na biegu jałowym słychać szum, najprawdopodobniej ze skrzyni, miejscami metaliczny. Po wcisnieciu pedału sprzegła chałas ustepuje. Sledziłem forum jednk do konca nie wiem co moze byc powodem, łzysko oporowe czy moze cos innego. Pojawił sie jesze jeden problem podczs przyspieszania powyzej 3000 obr. pojawiają sie wibrace i bardzo glosna praca silnika.Bardzo prosze o pomoc.
- zajac
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2492
- Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
- Lokalizacja: krakow,skarzysko
- Kontakt:
zeby nie zasmiecac forum podepne sie do tematu
mam taka sama sytuacje w mk2 1,8 RP jak stoje to szumi , jak wcisne sprzeglo przestaje do tego (czego tomano5 chyba nie ma) na pierwszych 2 biegach jak ruszam slychac metaliczne tarcie moze nie tragicznie ale dzwiek mnie niepokoii
sprzeglo komplet ma ok 45 tys przebiegu
mam taka sama sytuacje w mk2 1,8 RP jak stoje to szumi , jak wcisne sprzeglo przestaje do tego (czego tomano5 chyba nie ma) na pierwszych 2 biegach jak ruszam slychac metaliczne tarcie moze nie tragicznie ale dzwiek mnie niepokoii
sprzeglo komplet ma ok 45 tys przebiegu
Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Koledzy w obu przypadkach wygląda to na hałasujące łożyska wałka sprzęgłowego skrzynki. Mogą to być także zużyte lub uszkodzone koła zębate lub synchronizatory.
Wałek sprzęgłowy i koła zębate na nim osadzone obracają się po puszczeniu pedału sprzęgła. Auto nie jedzie bo żaden bieg nie jest włączony jednak koła zębate i tak obracają się. Stąd też hałas zanika po wciśnięciu sprzęgła.
Kolego tomano5, usterka z pewnością nie leży w łożysku wyciskowym sprzęgła ani w samym sprzęgle.
Natomiast u kolegi zajac, usterki szukałbym w zużytej tulei i pierścieni synchronizatorów oraz ułożyskowaniu (igiełkowe) kół I i II biegu.
PozdraVWiam!
Wałek sprzęgłowy i koła zębate na nim osadzone obracają się po puszczeniu pedału sprzęgła. Auto nie jedzie bo żaden bieg nie jest włączony jednak koła zębate i tak obracają się. Stąd też hałas zanika po wciśnięciu sprzęgła.
Kolego tomano5, usterka z pewnością nie leży w łożysku wyciskowym sprzęgła ani w samym sprzęgle.
Natomiast u kolegi zajac, usterki szukałbym w zużytej tulei i pierścieni synchronizatorów oraz ułożyskowaniu (igiełkowe) kół I i II biegu.
PozdraVWiam!
PozdraVWiam!
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Kolega ma racje da się z tym jeździć jakiś czas ale odkładał bym na nowę lozysko lub skrzynie co wyjdzie taniej bo łożyska są drogieBuli fan VW pisze:Koledzy w obu przypadkach wygląda to na hałasujące łożyska wałka sprzęgłowego skrzynki. Mogą to być także zużyte lub uszkodzone koła zębate lub synchronizatory.
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Dziki wielkie za podpowiedz. A wracajac jeszcze do wczesniejszego pytania, to niepokoja mnie odglosy z silnika jakie wydobywają sie w chwili gwaltownego przyspieszania. Od mniej wiecej 3 tyś. obr. zaczyna mocno drgac i przy tym halasowac, miejscami cos mocno trzaska. Dodatkowo samochod slabo sie zbiera. Jak myslicie, czy ma to zwiazek z wymienianym niedawno sprzeglem i kolem zamachowym. Z gory dziekuje za pomoc.
mam identycznie, szumi na 1 i 2 biegu i na jałowym , po wcisnieciu sprzęgła przestaje.
czy to groźne jest, jak to sie może skończyć, a może można tak jeździć?
1.8 RP '90
czy to groźne jest, jak to sie może skończyć, a może można tak jeździć?
1.8 RP '90
Ostatnio zmieniony pt maja 02, 2008 23:53 przez To_masz, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 139 gości