Strona 1 z 3

skrzynia biegow - ciezko wchodza biegi

: czw kwie 24, 2008 22:26
autor: thomas_pl
Witam,

Od pewnego czasu ciężko wchodzą mi biegi od 2 do 5. 1 i wsteczny wchodza ok.

Problem jest zarowno jak silnik jest zimny i jak goracy, dodatkowo podczas wrzucania 2 i 3 czasem zgrzyta.
Dodam, ze ok 5 000 km temu wymienilem olej (75W-90) - czy to mozliwe , ze olej jest winny wszystkiemu? Wczesniej nie mialem takich klopotow z biegami, wchodzily bardzo lekko.
Jakies inne pomysly ??

: czw kwie 24, 2008 22:28
autor: gtibodek
może być kolego zły olej albo sprzęgło ci siada

: czw kwie 24, 2008 22:31
autor: thomas_pl
sprzeglo jakies 20 000 km ma, chyba nie padlo tak szybko:)

Jaki olej ewentualnie polecacie? Tzn o marke mi chodzi.

: czw kwie 24, 2008 22:35
autor: gtibodek
polecam ci elf 3matic albo shell, jakiej firmy sprzęgło dałeś ?

: czw kwie 24, 2008 22:37
autor: thomas_pl
sprzeglo Valeo z tego co pamietam, sprzeglo bierze powiedzmy"w polowie" wiec ok, poza tym jakby sprzeglo bylo zuzyte i nie wysprzeglalo to 1 i wsteczny chyba ciezko by wchodzily ??

: czw kwie 24, 2008 22:43
autor: gtibodek
kurde Valeo dobra firma,a olej jaki wlałeś ?? jak Hipol to może dlatego bo hipol zamarza w zime a jak jest ciepło to tak sie robi nieraz jak u ciebie

: czw kwie 24, 2008 22:45
autor: thomas_pl
wlalem Midland`a SYNQRON 75W-90 - ktos ma jakies doswiadczenie z tym olejem?
Zastanawiam sie,czy przyczyna nie lezy gdzie indziej ??

Re: skrzynia biegow - ciezko wchodza biegi

: czw kwie 24, 2008 23:22
autor: norek111
thomas_pl pisze:Witam,

Od pewnego czasu ciężko wchodzą mi biegi od 2 do 5. 1 i wsteczny wchodza ok.

Problem jest zarowno jak silnik jest zimny i jak goracy, dodatkowo podczas wrzucania 2 i 3 czasem zgrzyta.
Dodam, ze ok 5 000 km temu wymienilem olej (75W-90) - czy to mozliwe , ze olej jest winny wszystkiemu? Wczesniej nie mialem takich klopotow z biegami, wchodzily bardzo lekko.
Jakies inne pomysly ??
tak sie nieraz konczy wymiana oleju dlatego nigdy nie polecam tego tylko dolewka

: czw kwie 24, 2008 23:26
autor: thomas_pl
tak sie nieraz konczy wymiana oleju dlatego nigdy nie polecam tego tylko dolewka
Jakies sugestie co dalej ?

: czw kwie 24, 2008 23:46
autor: Jacenty80
Jeżeli wlałeś olej GL-5 to może tak być jak opisujesz. Sprwadź na butelce jaka jest klasa oleju...
Do naszych skrzyń tylko GL-4 lub GL-4/5.
Ja u siebie włałem dwa lata temu Mobilube SHC 75W90 GL-4/5 i jestem bardzo zadowolony.

: czw kwie 24, 2008 23:52
autor: gopiter
Dokładnie tak jak pisze Jacenty80 prawdopodobnie wlałeś GL-5 i synchronizatory szlag trafił.Olej do skrzyni można zalać tylko GL-4 ewentualnie GL-5 ale musi byc wyraźnie napisane na butelce że spełnia tez normę GL-4 np. Mobil1 75W90.Ja wlałem taki u siebie i jak do tej pory (ponad 40000km) nie mam żadnych problemów ze skrzynią.

: czw kwie 24, 2008 23:53
autor: eidos
Jacenty80 pisze:Ja u siebie włałem dwa lata temu Mobilube SHC 75W90 GL-4/5 i jestem bardzo zadowolony.
Ja tez mam taki olej od roku i nie mam zadnych problemów ani zima ani latem
Wazne zeby olej byl fullsyntetyk!!! bo 75W90 sa tez mineralne i półsyntetyki

: pt kwie 25, 2008 08:12
autor: thomas_pl
Czy zmiana teraz na np: mobil1 75W-90 syntetyk pomoze cos? Jaki wplyw na sychronizatory ma inny (zly) olej ?

: pt kwie 25, 2008 08:15
autor: Jacenty80
Olej o specyfikacji GL-5 w naszych skrzyniach działa agresywnie na materiał, z którego wykonano synchronizatory... po prostu rozpuszcza je. Sprawdzałeś jaką klasę oleju wlałeś???