Strona 1 z 2

Silniki TD kilka pytań

: czw kwie 24, 2008 11:02
autor: treborrrrrr
Witam. Pod domem MK2 TD 60KM z pompą bez grzybka.
Auto jest po wypadku, ale silnik przeżył.
Kupiłem teraz MK2 TD z grzybkiem na pompie i różnica jest kolosalna tyle że auto przy zimnym silniku przez kilkanaście sekund nierówno pracuje.
Brzmi to tak jakby świeca nie grzała lub pompa za małe ciśnienie dawała albo wtryskiwacz... nie wiem bo nie sprawdzałem.
W każdym razie trzęsienie silnikiem jest połączone z niespalaniem paliwa bo kopci wtedy niemiłosiernie.
Zastanawiam się czy powymieniać kilka rzeczy w tym silniku i czy warto bo może to już nie ta kompresja?
Czy te silniki różnią się tylko pompami czy może coś więcej? Wał tłoki? Praca obu wydaje mi się być inna. Ten stary słabszy bardziej podskakuje i jest głośniejszy, ale pali szybciej i przy mrozach... Pozdrawiam.

: czw kwie 24, 2008 11:57
autor: TheBiSHoP
Inna pompa i turbo do tego ma katalizator. Ja mam 1V z pompą z grzybkiem i bez kata i na hamowni wyszło 70 KM

: czw kwie 24, 2008 20:09
autor: treborrrrrr
Aha czyli jak zajeżdżę silnik z pompą z grzybkiem to mogę wstawić ten silnik z pompą bez grzybka i wstawić tylko tą pompę i turbo żeby miał te 70KM, tak?
Dodam że przy dwóch silnikach jest katalizator. Czy to prawda że wstawiając w jego miejsce orurowanie lub strumienicę można odzyskać kilka koni?

Dodam że takie rozwiązanie byłoby dla mnie bardzo korzystne, bo chyba każdy by chciał mieć zapasowy silnik do swego poczciwego klekota :cool:

: pt kwie 25, 2008 11:21
autor: treborrrrrr
Zacny temat :bigok:

: pt kwie 25, 2008 12:24
autor: oldstaszek
D i TD - Ten pierwszy ma trochę wyższe ciśnienie sprężania(fabrycznie) i dlatego jak zimny to lepiej pali.Ten drugi ma obniżone - dogania turbina i dlatego rano gorzej pali.Ten "grzybek"to korektor dawki i związany jest z turbiną... :pub: xado.

: pt kwie 25, 2008 12:26
autor: treborrrrrr
oldstaszek pisze:D i TD - Ten pierwszy ma trochę wyższe ciśnienie sprężania(fabrycznie) i dlatego jak zimny to lepiej pali. xado.
Tego ja nie wiedziałem :goof:

: pt kwie 25, 2008 12:36
autor: oldstaszek
Treborrrr
Taka moja profesja...Pomyśl troszkę - w Twoim poście sam to napisałeś - ten pierwszy ma twardszą pracę...ja tylko Ciebie uzupełniłem technicznie.Aha rozpylacze też inne.
...jak zajadę silnik...mój ma 262t.km i jeszcze długo pojeździ - xado. :pub:

: pt kwie 25, 2008 12:38
autor: treborrrrrr
Powoli... Napisałem że ten na chodzie obecnie to TD z grzybkiem a ten w rozbitku to też TD tyle że bez grzybka.

: pt kwie 25, 2008 12:45
autor: oldstaszek
Ten stary i bez grzybka - też TD.Nie pomyliłem się - sprawdź turbiny - będą różne.
Stary ma niższe doładowanie i zbliżony jest do w.s.Ten drugi ma wyższe doładowanie i dodatkowe paliwo dzięki korektorowi(grzybek) ,ale obniżone sprężanie...rano klekoce.

: pt kwie 25, 2008 12:47
autor: treborrrrrr
rano się trzęsie :kac: Właśnie nie wiem czemu... Ale w razie odpukać uszkodzenia silnika ten z rozbitego mógłby go zastąpić mam nadzieję.?.?

: pt kwie 25, 2008 12:50
autor: oldstaszek
Oczywiście że może - tylko po co?...Wspomóc ten co jest - odpowiednio. :pub:

: pt kwie 25, 2008 12:55
autor: treborrrrrr
Już wiem co mi sugerujesz w każdej odpowiedzi! :pub: Mam nalać do baku piwa!
Nie chodzi mi o to czy silnik podejdzie bo bym se zmienił dlatego że obecny źle pracuje. Chcę wiedzieć czy se go zostawić czy sprzedać. niedługo kolega mechanik nie z tej ziemi wróci do polski i sprawdzi wszystko od kompresji po ciśnienie w oponach :rotfl:
Najlepiej to jak by siedziały świece, ewentualnie wtrysk. Jak pompa albo kompresja to będę płakał...

: pt kwie 25, 2008 13:13
autor: oldstaszek
Zadam Ci parę pytań i spróbuj na nie odpowiedzieć możliwie dokładnie:
Ten na jakim jeździsz:
Pali więcej.
Jak depniesz(rozgrzany)to mocno kopci.
Bierze olej - jeżeli tak to ile na przebieg.
Ma przyśpieszenie czy mułowaty.
Ewentualnie inne spostrzeżenia.
To nie piwo - mam taki odruch że najlepiej na spokojnie,przy piwie..Nie wlewaj piwa. :pub:
Ja w wielu swoich autkach stosowałem xado aby uniknąć w dalszej przyszłości kosztownych napraw.nie uważam za remont wymianę uszczelnień gumowych lub podobnych.
:pub: