Strona 1 z 1

głęboki hamulec, po zaciągnięciu ręcznego wyżej łapie

: wt kwie 22, 2008 19:35
autor: Arek84
Witam.
Przeszukałem archiwum ale nie znalazłem dokładnej odpowiedzi...
Pedał hamulca wchodzi głęboko ale jak zaciągnę ręczny na 3 ząbki to jest dużo lepiej. Przy puszczaniu hamulca nożnego jak i ręcznego słychać skrzypienie z tylnych hamulców. W układzie jest wymieniony płyn i jest dobrze odpowietrzony.
Jak ręczny jest lekko zaciągnięty to hamulce nie skrzypią przy puszczaniu pedała i hamuje tak jak powinien czyli pedał bierze u góry. Ręczny działa dobrze na oba koła.

W związku z tym mam pytanie co należy wymienić aby pedał brał wysoko? Czy samoregulatory? Czy szczęki i bębny są na tyle zużyte, że samoregulatory nie mają już regulacji i muszę wymienić bębny i szczęki?

: wt kwie 22, 2008 20:02
autor: oldstaszek
Równie dobrze mógł się rozsypać samoregulator.
Wszystk :pub: o wskazuje na zużycie - zdejmiesz ,zobaczysz.Myślę że szczęki wystarczą...ale to trzeba ocenić po zdemontowaniu.

: wt kwie 22, 2008 20:28
autor: Arek84
Jakiś czas temu to rozbierałem, szczęki jeszcze wyglądają ok ale bębny mają już spory rant. Jaka jest dopuszczalna średnica zużytego bębna ?

: wt kwie 22, 2008 20:39
autor: oldstaszek
Pytanie uzupełniające:czy ten objaw wystąpił nagle - jeżeli tak to któryś samoregulator i sprężyna ściąga szczęki co kompensujesz ręcznym.Jeżeli powoli narastało - to szczęki i możliwe bębny.Graniczne zużycie bębnów?...kierowałem się zawsze szczękami ,tj.objawy jak u Ciebie i po zdjęciu szczęki w miarę ,to ...bębny... :pub:

: wt kwie 22, 2008 20:48
autor: Arek84
Niestety tak się dzieje od dawna.

: wt kwie 22, 2008 20:52
autor: oldstaszek
Rozumiem że sprawdzałeś szczęki po wystąpieniu tej usterki...Jeżeli tak to sam sobie odpowiedziałeś - wymiana szczęk i bębnów.Jeżeli będziesz wymieniał bębny to daj nowe szczęki niezależnie od stanu tych co są. :pub:

: wt kwie 22, 2008 21:19
autor: Arek84
Oczywista sprawa :) Nikt normalny nie daje nowych bębnów czy tarcz do starych szczęk/klocków :bigok:

: wt kwie 22, 2008 22:16
autor: t-tas
tylko aby samoregulatory działały przy montażu bębnów trzeba tak ustawić kliny samoregulatorów aby nie były wysunięte całkowicie do góry tylko tak je opuścić aby bębny wchodziły z niedużym luzem w stosunku do szczęk- jak będą kliny wysunięte do góry samoregulatory nie zaczną działać- po roku rozebrałem swoje heble(rok temu remont tylnych hebli i strasznie się zdziwiłem jak kliny samoregulatorów przez rok nic nie drgnęły, a luz miedzy bębnami a szczękami był duży

: śr kwie 23, 2008 08:28
autor: T.O.B.I.
nie zaszkodzi jeszcze raz sprawdzic odpowietrzenie i poziom plynu, przod i tyl, co do samoregulatora z tylu trzeba pamietac aby go wlozyc cypelkiem na zewnatrz bo inaczej bedzie sie blokowac o szczeki, i to nieprawda ze samoregulator trzeba jakos ustawiac, jezeli wszystko jest poprawnie zlozone on sam sie ustawi do odpowiedniej pozycji, poto ma ta sprezynke ktora go ciagnie w dol

: śr kwie 23, 2008 17:29
autor: Arek84
Zdjąłem dzisiaj bębny i okazało się, że na obu kołach tylne tłoczki w cylinderkach są zapieczone. Rozruszałem je i chodzą lekko, kupie nowe i wymienię ale na dzisiaj pomogło rozruszanie. Bębny mają średnice 20,4mm więc nie trzeba jeszcze zmieniać, szczęki 3-3,5mm więc tragedii jeszcze nie ma. Ale dziwni mnie, że samo regulatory wchodzą na jakieś 3/4 i dalej same nie chcą iść, jak popchnę je ręką aby weszły do końca i bęben wchodzi na styk hamulec bierze wysoko tylko dlaczego te regulatory się blokują?
Zastanawia mnie czy ta grubsza sprężyna u góry jest dobrze założona bo ona ściąga rozpierak i szczękę a między nimi jest samo regulator i może dlatego, że spręzyna mocno ściąga regulator nie może zejść niżej ?

Trzeba je włożyć cypelkiem na zewnątrz tzn. tym cypelkiem ograniczającym aby nie przeleciały do dołu trzeba włożyć od strony bębna?

Zastanawiam się czy nie przydało by się zmienić kompletu szczęki + samo regulatory + cylinderki... ? Bo denerwuje mnie to skrzypienie przy puszczaniu hamulca a na nowych częściach chyba problem ten zniknie ?

: czw kwie 24, 2008 09:55
autor: T.O.B.I.
Arek84 pisze:Trzeba je włożyć cypelkiem na zewnątrz tzn. tym cypelkiem ograniczającym aby nie przeleciały do dołu trzeba włożyć od strony bębna?
Tak, ale nie wiem czy dobrze rozumiesz (cypelkiem do siebie i wezszym koncem na dol)
Arek84 pisze:Zastanawiam się czy nie przydało by się zmienić kompletu szczęki + samo regulatory + cylinderki... ? Bo denerwuje mnie to skrzypienie przy puszczaniu hamulca a na nowych częściach chyba problem ten zniknie ?
ja jak kupowalem czesci to: tloczki osobno, szczeki osobno, sprezynki osobno, a samoregulatorow nie ma w tym zestawie, nie wiem czy sa dostepne w sprzedazy

podczas hamowania tloczek rozpiera szczeki i sprezynka ktora jest przyczepiona do samoregulatora ma za zadanie pociagnac go w dol i w ten sposob luz sie kasuje na tyle aby po odpuszczeniu szczeki nie ocieraly o beben, poszukaj na forum fotek te sprezynki sa w specyficzny sposob pozakladane

: czw kwie 24, 2008 10:31
autor: Arek84
T.O.B.I. pisze: ja jak kupowalem czesci to: tloczki osobno, szczeki osobno, sprezynki osobno, a samoregulatorow nie ma w tym zestawie, nie wiem czy sa dostepne w sprzedazy
Są całe komplety

http://allegro.pl/item351662472_samoreg ... _seat.html

: czw kwie 24, 2008 10:51
autor: T.O.B.I.
w pracy mamy blokade na allegro (nie widze aukcji), posprawdzaj wszystko moze ktos to wczesniej zle poskladal