Strona 1 z 1

ABF sie przegrzewa!!!

: wt kwie 22, 2008 19:19
autor: Buczek21
Problem dotyczy silnika abf,jak cos :grin:
Dzisiaj miałem niezłego zonka :grrr:
Pojechałem na "placyk" z moja panną,zeby sobie poćwiczyła na manewry przed egzaminem na prawko.Pojezdziła z 15 minut,i ciul.....Temp. cieczy na 110 stopni,i mrugająca lampka :grrr: Jak dla mnie cos jest nie tak.Rozumiem jak by to sie stało jak temp otoczenia by była 30 stpni,a nie teraz jak w porywach jest 5 stopni....
Mam pare pytań:
Co moze byc nie tak?!?!?!?!?! :chytry: Płyn w zbiorniczku przed wszystkim był miedzy min. a max...Tak ze tak jak pownno byc.
Jak zgasiłem silnik od razu pod maske....
-Węże idace do chłodnicy(dolny i górny) pełne-podciśnieniem,tak ze na moje oko odpada termostat.Bo Jak by termostat przycieło,to w wezy idacym do chłodnicy od termostatu powinno nie byc cisnienia.Jak sie myle,to niech mnie ktos poprawi!!
-Gdzie jest zawór odpowietrzajacy układ??W korku zbiorniczka wyrównawczego??
-Gdzie są czujniki temp.Jeden na 100% po lewej stronie chłodnicy,a gdzie jest drugi???Gdzie w głowicy/bloku go szukac??
-Wiatrak działa.Bo jak go wpiąłem na "krótko" pod akumulator to kreci jak szalony!!!Tak dojechałem do domu.W czasie jazdy temp,nie była wieksza niz 80 stopni.

Moim zdanie cos jest nie tak z włączaniem wiatraka chłodnicy.Bo działa na 100%,ale sie nie włącza pod wpływem wzrostu temp.cieczy!! Co steruje momentem właczenia??Komp,czy jakis czujnik???Gdzie szukac problemu???
Z gory dzieki za odpowiedz. :okej:

: wt kwie 22, 2008 19:30
autor: zodiak
Możliwe że padł ten czujnik w chłodnicy (po stronie kierowcy) ale sprawdź bezpieczniki.
Nie pamiętam dokładnie ale chyba jak padnie bezpiecznik od wentylatora to nie ma też klaksonu bo są na jednym bezpieczniku (ale nie pamiętam dokładnie).

: wt kwie 22, 2008 19:31
autor: jawel
Buczek21 pisze:Moim zdanie cos jest nie tak z włączaniem wiatraka chłodnicy.Bo działa na 100%,ale sie nie włącza pod wpływem wzrostu temp.cieczy!! Co steruje momentem właczenia??Komp,czy jakis czujnik???Gdzie szukac problemu???
Z gory dzieki za odpowiedz. :okej:
tu możesz mieć racje . Włącznik powinien być w chłodnicy i to on najprawdopodobniej nawala choć może to być również termostat, pisałeś o tym ,że węże były pełne ale jaką miały temperaturę tego nie napisałeś. Przy otwartym termostacie oba węże od chłodnicy powinny mieć mniej więcej jednakową temperature

: wt kwie 22, 2008 19:31
autor: zodiak
Sprawdziłem, jest to faktycznie wspólny bezpiecznik (numer 13).

: wt kwie 22, 2008 20:01
autor: Buczek21
zodiak,
Faktycznie zapomniałem o "głupim" bezpieczniku. :grin:
jawel,
Wężę miały ta samą temp...Płyn przechodził przez chłodnice,nie kisił sie w samym bloku.
Co do czujnika,da sie do wymienic bez spuszczania płynu??Czy trzeba spuscic..wymienic,odpowietrzyc układ..??

: wt kwie 22, 2008 20:09
autor: jawel
Co do czujnika,da sie do wymienic bez spuszczania płynu??
Przy odrobinie sprytu da się ale trochę płynu zawsze się wyleje. Choć nie wiem jaki jest dostęp do czujnika w twoim aucie. Jeśli jest tam trochę miejsca możesz spróbować tylko rób to na zimnym silniku