Zdechł i nie chce zapalic, brak iskry...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Zdechł i nie chce zapalic, brak iskry...
no wlasnie problem ten juz mnie kiedys nawiedził, ale zawsze jakos za jakis czas samochodzik odpalał. Wczoraj go odpaliłem zaczynał mi przy dodawaniu gazu przerywac jadac na biegu ....
na niskich obrorach niby nic nie bylo, ale jak wciskalem gaz to szarpał...aaz wkoncu ZDECHŁ i ni cholery nie chcial zapalić, ani na PB, ani LPG. i W tym momencie przestała tez chodzic pompa benzyny(po tym poznalem ze nie odpali, jak nie chodzi u mnie pompa benzyny tak po przekrecniu kluczyka, to juz wiadomo ze nie odpali) a i jeszcze jedno, wczesniej troszke paliło mi bezpiecznik od pompy paliwa....co jakis czas jak był zimny...
No ale przejdzmy do rzeczy, nie da sie dziada uruchomic, myślałem ze to cewka, ale podmienilem z cewką kolegi, i jest to samo, pompy nei słysze i kreci i nic nie łapie.
Na kabelku czerwonym przy cewce(ale zielonym u kolegi) po przekreceniu kluczyka pojawia sie napięcie, a jak kreci rozrusznikiem to spada chyba ze 2V ale sie mniej wiecej utrzymuje...
Jak mozecie powiedzcie mi gdzie powinna byc tam na pinch masa a gdzie +12 bo moze cos z przewodami, tam są nozki 1 i tam przy niej są dwa piny a przy nózkach 15, są trzy piny...ale tylko dwa podłączone.
Bardzo potrzebuje samochodu, wiec BARDZO bym prosił o szybką pomoc.
na niskich obrorach niby nic nie bylo, ale jak wciskalem gaz to szarpał...aaz wkoncu ZDECHŁ i ni cholery nie chcial zapalić, ani na PB, ani LPG. i W tym momencie przestała tez chodzic pompa benzyny(po tym poznalem ze nie odpali, jak nie chodzi u mnie pompa benzyny tak po przekrecniu kluczyka, to juz wiadomo ze nie odpali) a i jeszcze jedno, wczesniej troszke paliło mi bezpiecznik od pompy paliwa....co jakis czas jak był zimny...
No ale przejdzmy do rzeczy, nie da sie dziada uruchomic, myślałem ze to cewka, ale podmienilem z cewką kolegi, i jest to samo, pompy nei słysze i kreci i nic nie łapie.
Na kabelku czerwonym przy cewce(ale zielonym u kolegi) po przekreceniu kluczyka pojawia sie napięcie, a jak kreci rozrusznikiem to spada chyba ze 2V ale sie mniej wiecej utrzymuje...
Jak mozecie powiedzcie mi gdzie powinna byc tam na pinch masa a gdzie +12 bo moze cos z przewodami, tam są nozki 1 i tam przy niej są dwa piny a przy nózkach 15, są trzy piny...ale tylko dwa podłączone.
Bardzo potrzebuje samochodu, wiec BARDZO bym prosił o szybką pomoc.
hmm jeszcze jedno, po przekręceniu kluczyka na dwóch przewodach idących w jednej kostce do dwóch pinów jest +12 a tam gdzie są 3 piny i idą dwa przewody to po przekreceniu kluczyka w jednym przewodzie jest +12 a w drugim +1V, ale gdy te przewody zaloze na cewke, i przekrece kluczyk to na wsyztskcih trzech pinach jest +12 - to normalne ???/
[ Dodano: 21 Kwi 2008 19:50 ]
Aha, dodam tylko ze z tego co wyszukałem w szukajce to sprawdzałem czy są skoki napięcia meidzy środkowym kabelkiem idącym do halla, (zielonym) a minusem z aku, i co sie okazalo ze nawet jak sie kreci rozrusznikiem to tam nie ma zadnego napięcia ...
[ Dodano: 21 Kwi 2008 19:50 ]
Aha, dodam tylko ze z tego co wyszukałem w szukajce to sprawdzałem czy są skoki napięcia meidzy środkowym kabelkiem idącym do halla, (zielonym) a minusem z aku, i co sie okazalo ze nawet jak sie kreci rozrusznikiem to tam nie ma zadnego napięcia ...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
sprawdź najpierw czy jest zasilanie halla, na bocznych przewodach po włączeniu zapłonu. Jeśli jest, a na środkowym przewodzie niema wachnięć napięcia to hall do wymiany
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
to bieda, hall jest zasilany z ECU, ale spoko, zacznij od sprawdzenia przekaźnika zasilającego ECU, drugi od lewej drugi rząd od dołu. Może to tylko kable. Aha, chyba jasne że napięcie mierzysz po wypięciu wtyczki we wtyczce a nie w hallu
[ Dodano: Pon Kwi 21, 2008 8:34 pm ]
niewłączanie się pompy będzie z tej samej przyczyny, bo jej przekaźnik też bezpośrednio ECU steruje
[ Dodano: Pon Kwi 21, 2008 8:34 pm ]
niewłączanie się pompy będzie z tej samej przyczyny, bo jej przekaźnik też bezpośrednio ECU steruje
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
mierzylem po wyjęciu wtyczki takze looz. A jak sprawdzic ten przekaźnik, bo on niby cos tam cyka, jeśli to nr. 32...
A moze cos z masą ?? wlasnie jeszcze sprawdzilem moduł zaplonowy z kolegi takim samym i lipa.
[ Dodano: 21 Kwi 2008 20:54 ]
dotykając palcem on niby cyka, a mam drugi tylko taki zwykł samochody, niby ma tak samo rozmeiszczone piny itd, i schemat na nim taki sam, ale jak go wkladalem jak byl ejszcze dobry ten co mam to on nie pykał.
A moze cos z masą ?? wlasnie jeszcze sprawdzilem moduł zaplonowy z kolegi takim samym i lipa.
[ Dodano: 21 Kwi 2008 20:54 ]
dotykając palcem on niby cyka, a mam drugi tylko taki zwykł samochody, niby ma tak samo rozmeiszczone piny itd, i schemat na nim taki sam, ale jak go wkladalem jak byl ejszcze dobry ten co mam to on nie pykał.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Pawel Marek poddal ci zly przekaznik
sterowanie kompa ECU to przekaznik w gniezdzie 3 czyli gorny rzad 3 od lewej
wypnij kostke od ECU i sprawdz napiecie na kostce po wlaczeniu zaplonu
powinno byc 12v pomiedzy 13-14 i 19-14
14 to +12V
13 i 19 masa
jak jest to sprawdz ciaglosc prrzewodow pomiedzy hallem i ECU oraz ECU i modulem
sprawdz tez napiecie na module czyli na pinach 1 i 2 po wlaczeniu zaplonu
[ Dodano: 21 Kwi 2008 21:12 ]
jak chcesz sprawdzic ten przekaznik to podlacz go pod akumulator pod 85 i 86 a na tych pozostalych dwoch sprawdz miernikiem czy jest przejscie
sterowanie kompa ECU to przekaznik w gniezdzie 3 czyli gorny rzad 3 od lewej
wypnij kostke od ECU i sprawdz napiecie na kostce po wlaczeniu zaplonu
powinno byc 12v pomiedzy 13-14 i 19-14
14 to +12V
13 i 19 masa
jak jest to sprawdz ciaglosc prrzewodow pomiedzy hallem i ECU oraz ECU i modulem
sprawdz tez napiecie na module czyli na pinach 1 i 2 po wlaczeniu zaplonu
[ Dodano: 21 Kwi 2008 21:12 ]
jak chcesz sprawdzic ten przekaznik to podlacz go pod akumulator pod 85 i 86 a na tych pozostalych dwoch sprawdz miernikiem czy jest przejscie
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
dokładnie, więc włącz zapłon i mierz czy jest napięcie między dziurkami na piny 86 i 86. Potem sprawdź sam przekaźnik. podanie napięciea na 85 i 86 ma spowodować zwarcie pinów 30 i 87
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 262 gości