Zdechł i nie chce zapalic, brak iskry...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Zdechł i nie chce zapalic, brak iskry...

Post autor: chosen » pn kwie 21, 2008 16:32

no wlasnie problem ten juz mnie kiedys nawiedził, ale zawsze jakos za jakis czas samochodzik odpalał. Wczoraj go odpaliłem zaczynał mi przy dodawaniu gazu przerywac jadac na biegu ....

na niskich obrorach niby nic nie bylo, ale jak wciskalem gaz to szarpał...aaz wkoncu ZDECHŁ i ni cholery nie chcial zapalić, ani na PB, ani LPG. i W tym momencie przestała tez chodzic pompa benzyny(po tym poznalem ze nie odpali, jak nie chodzi u mnie pompa benzyny tak po przekrecniu kluczyka, to juz wiadomo ze nie odpali) a i jeszcze jedno, wczesniej troszke paliło mi bezpiecznik od pompy paliwa....co jakis czas jak był zimny...

No ale przejdzmy do rzeczy, nie da sie dziada uruchomic, myślałem ze to cewka, ale podmienilem z cewką kolegi, i jest to samo, pompy nei słysze i kreci i nic nie łapie.

Na kabelku czerwonym przy cewce(ale zielonym u kolegi) po przekreceniu kluczyka pojawia sie napięcie, a jak kreci rozrusznikiem to spada chyba ze 2V ale sie mniej wiecej utrzymuje...

Jak mozecie powiedzcie mi gdzie powinna byc tam na pinch masa a gdzie +12 bo moze cos z przewodami, tam są nozki 1 i tam przy niej są dwa piny a przy nózkach 15, są trzy piny...ale tylko dwa podłączone.

Bardzo potrzebuje samochodu, wiec BARDZO bym prosił o szybką pomoc.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn kwie 21, 2008 17:09

3 piny to plus- jedeen fabrycznie wolny
2 piny to sygnal z halla
wloz diode led z opornikiem do 0 i do + na hallu - jak bedziesz krecil powinna migac
jak miga to sprawny hall i wtedy modul zaplonu pewnie uszkodzony

masz tu schemacik
Obrazek



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pn kwie 21, 2008 17:29

hmm jeszcze jedno, po przekręceniu kluczyka na dwóch przewodach idących w jednej kostce do dwóch pinów jest +12 a tam gdzie są 3 piny i idą dwa przewody to po przekreceniu kluczyka w jednym przewodzie jest +12 a w drugim +1V, ale gdy te przewody zaloze na cewke, i przekrece kluczyk to na wsyztskcih trzech pinach jest +12 - to normalne ???/

[ Dodano: 21 Kwi 2008 19:50 ]
Aha, dodam tylko ze z tego co wyszukałem w szukajce to sprawdzałem czy są skoki napięcia meidzy środkowym kabelkiem idącym do halla, (zielonym) a minusem z aku, i co sie okazalo ze nawet jak sie kreci rozrusznikiem to tam nie ma zadnego napięcia ...


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 21, 2008 19:58

sprawdź najpierw czy jest zasilanie halla, na bocznych przewodach po włączeniu zapłonu. Jeśli jest, a na środkowym przewodzie niema wachnięć napięcia to hall do wymiany


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pn kwie 21, 2008 20:09

no więc sprawdzilem i na przekreconym kluczyku tak zeby sie swieciłi kontrolki na bocznych pinach nie ma napięcia.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 21, 2008 20:33

to bieda, hall jest zasilany z ECU, ale spoko, zacznij od sprawdzenia przekaźnika zasilającego ECU, drugi od lewej drugi rząd od dołu. Może to tylko kable. Aha, chyba jasne że napięcie mierzysz po wypięciu wtyczki we wtyczce a nie w hallu

[ Dodano: Pon Kwi 21, 2008 8:34 pm ]
niewłączanie się pompy będzie z tej samej przyczyny, bo jej przekaźnik też bezpośrednio ECU steruje


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pn kwie 21, 2008 20:47

mierzylem po wyjęciu wtyczki takze looz. A jak sprawdzic ten przekaźnik, bo on niby cos tam cyka, jeśli to nr. 32...

A moze cos z masą ?? wlasnie jeszcze sprawdzilem moduł zaplonowy z kolegi takim samym i lipa.

[ Dodano: 21 Kwi 2008 20:54 ]
dotykając palcem on niby cyka, a mam drugi tylko taki zwykł samochody, niby ma tak samo rozmeiszczone piny itd, i schemat na nim taki sam, ale jak go wkladalem jak byl ejszcze dobry ten co mam to on nie pykał.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 21, 2008 21:02

ożesz podać numerki tych pinów? Zwykle cewka przekaźnika to jest 85 i 86 a styki robocze 30 i 87


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn kwie 21, 2008 21:10

Pawel Marek poddal ci zly przekaznik
sterowanie kompa ECU to przekaznik w gniezdzie 3 czyli gorny rzad 3 od lewej
wypnij kostke od ECU i sprawdz napiecie na kostce po wlaczeniu zaplonu
powinno byc 12v pomiedzy 13-14 i 19-14
14 to +12V
13 i 19 masa
jak jest to sprawdz ciaglosc prrzewodow pomiedzy hallem i ECU oraz ECU i modulem
sprawdz tez napiecie na module czyli na pinach 1 i 2 po wlaczeniu zaplonu

[ Dodano: 21 Kwi 2008 21:12 ]
jak chcesz sprawdzic ten przekaznik to podlacz go pod akumulator pod 85 i 86 a na tych pozostalych dwoch sprawdz miernikiem czy jest przejscie



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 21, 2008 21:12

agrala pisze:Pawel Marek poddal ci zly przekaznik
oj tak sorki już drugi raz w tych dniach mi sie pomyliło, ech.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pn kwie 21, 2008 21:14

ja wiedzialem o ktory chodzi i tak takze loz.
W wiec tak, podam najpeiur nr. przekaznika 357 906 381, a teraz tak, miedzy 30 a 87 jest ten pstryczek do załączania a miedzy 86 a 85 jest cewka połączona przez rezystor bodajże.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 21, 2008 21:17

dokładnie, więc włącz zapłon i mierz czy jest napięcie między dziurkami na piny 86 i 86. Potem sprawdź sam przekaźnik. podanie napięciea na 85 i 86 ma spowodować zwarcie pinów 30 i 87


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn kwie 21, 2008 21:25

zdarza sie
dobrze ze inni czytaja i tez probuja pomoc



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pn kwie 21, 2008 21:25

no wlasnie, podłączaliśmy pod 85 i 86 + i - z aku, przekaxnik tykał, ale na nozkach 30 i 87 nie było zadnego napięcia.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 262 gości