Strona 1 z 3

Wycieka mi plyn chłodniczy. Gdzies jest przeciek.

: pn kwie 21, 2008 15:12
autor: MediaX
Witam was. Chcę was zapytać o zdanie.
Od nie całego tygodnia ucieka mi płyn z pojemnika wyrównawczego od chłodnicy.
We wtorek zauważyłem swiecącą kontrolkę od płynu chłodniczego i postanowiłem dolać, tak uczyniłem. W środę patrzę znów się świeci...co jest!? Dolałem do MAX.W czwartek patrze znów nie ma ;( ręce mi opadły. Ale cóż wymieniłem zbiorniczek na nowy i jestem HAPPY :D. No cóż w piątek zawał znów kontrolka się pali....gdzieś jest perfidny przeciek...tylko gdzie wszędzie sucho. Już chyba z 4 litry zmarnowałem płynu.
Dziś byłem u zaprzyjaźnionego mechanika i powiedział, że też nie wie co jest, wszędzie sucho nie widzi żadnych objaw. Powiedział, zasugerował po tym jak zauważył, że w zbiorniczku odbija bulbonkami(powietrzem), że to mogła paść uszczelka na głowicy :(


Chciałbym zapytać was o zdanie...może ktoś miał podobny przypadek i mógłby stwierdzić co u mnie się dzieje. Będę wdzięczny.

: pn kwie 21, 2008 15:21
autor: leoncio
sprawdz czy nie masz mokrego dywanika w srodku w aucie moze nagrzewnica padla odkrec korek z oleju i zobacz czy jest czysty czy nie ma na nim "sera" wtedy uszczelka

: pn kwie 21, 2008 15:28
autor: MediaX
leoncio,
sprawdz czy nie masz mokrego dywanika w srodku w aucie moze nagrzewnica padla odkrec korek z oleju i zobacz czy jest czysty czy nie ma na nim "sera" wtedy uszczelka
sorki zapomniałem dodać, mechanik sprawdzał pod dywanikami u pasażera i kierowcy - sucho
odkręcił korek na moich oczach i w porządku kolor, żadnej piany białego nalotu nic

: pn kwie 21, 2008 17:22
autor: Kisiel
bardzo mozliwe ze padnieta uszczelka lub w najgorszym wypadku blok silnika, ale tego nie bierz na razie pod uwage, ogolnie wycieki plynu ciezko jest zlokalizowac bo od razu paruja, ja tez sporo walczylem z uciekajacym plynem, wymienilem obydwa krocce plastikowe (ten glowny z przodu glowicy, w ktorym siedzi czujnik temperatury i ten z boku glowicy z prawej strony) zobacz czy tam nie masz zaciekow, druga sprawa to zobacz przy obudowie temostatu, tez lubi tam wyciekac
u mnie problem ustal po wymianie korka, bo robil mi sie zaciek na zbiorniczku,bo zaworek w korku puszczal plyn przy niskim cisnieniu

samochod dymi Ci lekko na niebiesko??? jelsi tak to znaczy ze spala plyn, czyli uszczelka pod glowica

ogolnie ejst sposob na zlokalizowanie wyciekow, jest taki specjalny plyn fluorescencyjny (dolewa sie go do plynu) i po rozgrzaniu silnika widac w ciemnosci gdzie jest wyciek
zaraz Ci znajde fotoporade i wkleje

: pn kwie 21, 2008 17:39
autor: MediaX
Kisiel,
samochod dymi Ci lekko na niebiesko???
hmm nie... jak jadę, i luknę w lusterko to czasem jak powieje wiatr to daje takim dymem hmmm jak w zimę odpalisz samochód.

posprawdzam te przewody obok głowicy i przy termostacie ale niech mi powie ktoś gdzie jest termostat? :crazy:

hmm ja obstawiam termostat.... wymienię termostat bo to groszowa sprawa i zobaczę....
bo wymieniłem zbiorniczek ale stary był dobry :) nakrętka jest dobra nie przepuszcza

: pn kwie 21, 2008 17:48
autor: wolfzan
Ja miałem identyczną sytuację tylko do tego wysiadło mi ogrzewanie w aucie i pompa wody. Wymiana uszczelki, nowa pompa wody, termostat robocizna - tylko 700 zł....

: pn kwie 21, 2008 18:00
autor: Kisiel
MediaX pisze:ale niech mi powie ktoś gdzie jest termostat?
jaki silnik masz??
nie wymieniaj od razu termostatu, zobacz tylko czy przy nim nie ma wyciekow, czy po rozgrzaniu do tych 90 stopni nie jest mokra obudowa

[ Dodano: 21 Kwi 2008 18:00 ]
obiecana fotoporada http://vw2.info/vwforum/kody/dwojka.html

: pn kwie 21, 2008 18:00
autor: MediaX
hmm pompę wymieniałem ostatnio pasek klinowy i rolkę napinacza to to jest ok :)

: pn kwie 21, 2008 19:23
autor: Fenrir
ja mam podobnie ucieka płyn ... problemem jest plastikowy króciec a dokładnie ta część przykręcana do bloku silnika...poruszaj nią i zobacz czy spod kołnierza nie wypływa płyn;] u mnie wyciekało ok 1l / tydzień !!! koszt wymiany to ok 30-40 zeta na ok pół roku bo te plastikowe ustrojstowo co jakiś czas znowu sie rozszczelnia ;/

: pn kwie 21, 2008 20:23
autor: MediaX
Fenrir,
u mnie wyciekało ok 1l / tydzień !!!
heh u mnie litr na dobę jak nie szybciej :(

: pn kwie 21, 2008 23:21
autor: Kisiel
MediaX, napisz jaki masz silnik to Ci powiem gdzie masz termostat

swoja droga litr to baardzo duzo, poszukac musisz dokladnie wyciekow

: pn kwie 21, 2008 23:24
autor: MediaX
Silnik 1.6 benzyna zagazowany.... termostat znalazłem :) tzn tato mi pokazał gdzie to jest i nie ma przy nim wycieków....

Ale zauważyłem coś takiego.... górna rura od chłodnicy się nagrzewa i jest ciepła aż gorąca a rura na dole ta co idzie do chłodnicy jest zupełnie zimna

: pn kwie 21, 2008 23:28
autor: vwarek
MediaX pisze:górna rura od chłodnicy się nagrzewa i jest ciepła aż gorąca a rura na dole ta co idzie do chłodnicy jest zupełnie zimna
Wygląda jakby się termostat nie otwierał.

: pn kwie 21, 2008 23:30
autor: Kisiel
MediaX pisze:Ale zauważyłem coś takiego.... górna rura od chłodnicy się nagrzewa i jest ciepła aż gorąca a rura na dole ta co idzie do chłodnicy jest zupełnie zimna
dolna rura powinna sie robic ciepla przy okolo 87 stopniach (w zaleznosci od termostatu), termostat sie wtedy otwiera i puszcza plyn na duzy obieg przez chlodnice,
przy dzisiejszych temperaturac po okolo 10-15 minutach jazdy po miescie powinien juz sie termostat otworzyc i dolna rura powinna byc ciepla, jelsi tak sie nie dzieje termostat do wymiany
po takim czasie jaka temperatura pokazywana jest na liczniku???