Strona 1 z 2

Szarpanie silnika

: ndz kwie 20, 2008 11:43
autor: Damian-jg
Witam
VW Golf III 1,9 tdi
Problem jest nastepujacy. podczas jazdy wystepuje szarpanie silnika w przedziale obrotów 1200-1800. Wszystkie poduszki wymienione. Szarpanie ustaje w momecie właczenia sie turbinki.
Jaki może byc powód??
Z góry dzieki za odpowiedzi.

: ndz kwie 20, 2008 11:54
autor: Gitner
1. Turbina pracuje caly czas od najnizszych obrotow jak tylko silnik wlaczysz, wiec nie ma czegos takiego jak wlaczanie turbo
2. Wpisz w wyszukiwarke nastawnik i poczytaj
3. U mnie bylo np za duzo powietrza w wezach paliwowych, padniety oring na filtrze paliwa i zaciagal powietrze i wtedy szarpal, po wymianie problem znikl.

: ndz kwie 20, 2008 12:07
autor: Damian-jg
W tym modelu turbina pracuje od 2000 lub cos w okolicy. Jezeli miałby powietzre w paliwe szarpal by cały czas. O nastawniku poczytam

: ndz kwie 20, 2008 12:10
autor: Gitner
Damian-jg pisze:W tym modelu turbina pracuje od 2000 lub cos w okolicy.
No taaak nie bede sie klocil..
Damian-jg pisze:Jezeli miałby powietzre w paliwe szarpal by cały czas.
No taaaak... u mnie akurat szarpal tylko w ok 2tys obr i nie zawsze, co jakis czas
Damian-jg pisze:O nastawniku poczytam
Warto

: ndz kwie 20, 2008 12:14
autor: damcio151
Damian-jg pisze:W tym modelu turbina pracuje od 2000 lub cos w okolicy
tzn. co ... turbo ciągle stoi wg Ciebie i dopiero przy 2000 obr. nagle wkręca się na duże obroty i pompuje :?:
Damian-jg pisze:Jezeli miałby powietzre w paliwe szarpal by cały czas.
mylisz się ...

: ndz kwie 20, 2008 14:51
autor: Damian-jg
To jest wersja 90KM. Nie TD ale TDI. Z intercoolerem. Jak ciągle pracuje to ciekawe dlaczego dostaje kopa dopiero jak słychać jak sie turbinka załącza. Dopiero tak od 2000 obrotów.
Ale ok. Sprawdze układ paliwowy i wymienie wszystkie uszczelki i oringi.

: ndz kwie 20, 2008 15:37
autor: Gitner
Damian-jg pisze:To jest wersja 90KM. Nie TD ale TDI. Z intercoolerem.
Wiesz co... piszesz do nas jakbysmy wygladali na niedorozwinietych :goof:

: ndz kwie 20, 2008 16:11
autor: Damian-jg
Ja po prostu dokładniej opisałem silnik. Bo w moim profilu jest co innego. :pub:

: ndz kwie 20, 2008 21:32
autor: damcio151
Damian-jg pisze:Jak ciągle pracuje to ciekawe dlaczego dostaje kopa dopiero jak słychać jak sie turbinka załącza. Dopiero tak od 2000 obrotów.
ponieważ pompuje najwięcej :?: to nie jest wiatrak elektryczny , który załącza komputer tylko turbina napędzana spalinami ... czyli pracuje cały czas , a to , że auto ciągnie dopiero powyżej 2000 obr. to już jest sprawa tego ile turbina dmuchnie ... a pracować pracuje , cały czas , czyli od odpalenia silnika wirnik ciągle się obraca , raz wolniej raz szybciej
Damian-jg pisze:To jest wersja 90KM. Nie TD ale TDI. Z intercoolerem
TD też miały IC ... w MK2 , a to czym się różni TDI od TD poczytaj na forum ;) zupełnie inny silnik

: pn kwie 21, 2008 20:37
autor: Damian-jg
Zostal wymieniony filtr paliwa. Na przezroczystych przewodach idacych do pompy nie widac aby szlo powietrze paliwo jest czyste. Usterka nadal wystepuje.

: pn kwie 21, 2008 20:52
autor: damcio151
Damian-jg, miałem to samo ... wyjmij wtyczkę od impulsatora na skrzyni i sprawdź czy dalej szarpie ( nie będziesz widział prędkości ) jeżeli ustanie to nastawnik do czyszczenia , jeżeli po czyszczeniu dalej będzie lipa to odłącz czujnik na pedale sprzęgła i tak jeździj ... odłączyłem w weekend i powiem , że nie ta jazda ...

: śr kwie 23, 2008 16:06
autor: czarekkow1
I jak z tym nastawnikiem??teraz jest ok?bo ja w swoim golfie mam identyczne objawy.

: śr kwie 23, 2008 16:11
autor: damcio151
czarekkow1 pisze:I jak z tym nastawnikiem??teraz jest ok?
nie wiem do kogo było skierowane to pytanie ... jeżeli do mnie to jazda po wyczyszczeniu nastawnika była ok , ale do czasu ... kolejne próby czyszczenia również pomagały , ale tylko na chwilę , więc dzięki pomocy i radą vossa odłączyłem czujnik na pedale sprzęgła i trzęsiawki poniżej 2000 obr nie ma


auto przyspiesza teraz płynnie na każdym biegu

: śr kwie 23, 2008 18:50
autor: Damian-jg
Odłączenie impulsatora nie pomogło. Jutro odłącze czujnik przy pedale sprzęgła. Aha zapomnialem napisac ze to szarpanie wystepuje tylko na 4 i 5 biegu.