Strona 1 z 1

Jak wymienic swiece? (kolektor plastykowy) utrodniony dostep

: sob kwie 19, 2008 13:18
autor: speede
Witam, przymierzam sie do wymiany swiec w silniku 1,6 SR 102 KM+LPg. Zauwazylem ze jest trudny dostep bo jest ten kolektor plastykowy i nie wiem czy wogole da sie wymienic bez rozbierania kolektora.9czego nie chcialbym robic) Co nalezaloby zrobi zeby ulatwic sobie wymiane?, czy rozkrecac ten kolektor czy tez probowac innymi sposobami. Moze ktos z Was robil to prosze o fotki lub instruktarz. dzieki i pozdrawiam

: sob kwie 19, 2008 18:21
autor: RAFI-R19
jak masz odpowiednie narzedzia to zrobisz bez wyciagania korektora ale jest troche dubania,a jak masz tylko zwykly klucz to musisz sciagnac korektor no i nowe oringi :bigok:

: ndz kwie 20, 2008 17:38
autor: speede
witam, mam klucze do swiec lamane oraz proste i inne potrzebne klucze, tylko zastanawiam sie jak do tego sie dobrac, nie wiem czy lamancem nie uszkodze czegos. Nie bardzo chce sie wyciagac ten kolektorcz uwagi ze jest to plastyk. Czy kluczem lamanym z przedluzkami uda mi sie odkrecic swiece? A jesli kolektor rozkrecac to czy caly trzeba czy tez jego polowke wystarczy + te oringi. Dzieki za rade.

: ndz kwie 20, 2008 18:27
autor: Pablitto
Jako totalny laik sam w 20 min. wymieniłem świece. Podjechałem do znajomego mechanika, dął mi klucz plus kombinerki, powiedział gdzie są świece i do dzieła.. Tez mam silnik 1.6 SR + lpg sekwencja. Ściągasz te osłony plastikowe, wyciągasz po kolei kable z świec, wykręcasz łamańcem, potem wyciągasz świece i wkładasz nową. Rób po kolei żeby nie pomylić kabli.. Dodam, że znacznie bardziej by mi ułatwiło prace, jak bym miał te specjalne szczypce do wyciągania/wkładania świec, a tak musiałem się namęczyć trochę. Chyba że masz inną instalację lpg, u mnie jakoś poszło.

: pn kwie 21, 2008 08:49
autor: speede
czesc, nie wiem czy masz taki sam kolektor co u mnie, (zalaczam rysunki) nie wiem ale w 20 min to nie ma szans zeby swieczki wyjac. U mnie siedza one pod kolektorem (zaznaczylem na czerwono) i 2 srodskowe to nie mam pojecia jak wyjac, je nawet slabo widac. Jesli rozbiore kolektor to jakies uszczelki trzeba wymieniac? Chyba ze uda mi sie bez wyjmowania kolektora. Cewki rowniez nie widac, jest zabudowana jakims urzadzeniem pneumatycznym ktore blokuje widok. Ale utrapienie z tymi swiecami w tym modelu 1,6 sr. Doczytalem sie ze trzeba stosowac swiece BERu long life i przewody BEru. Czy beda to odpowiednie ze wzgledu na trudna dojscie do swiec i raczej rzadko wymieniane. Obrazek Obrazek

: pn kwie 21, 2008 09:07
autor: Pablitto
Ja mam auto z 2000r, 74kW. Jak to wygląda to musiał bym sprawdzić zdejmując te plastykowe osłony. Co do świec, to ja jak wyjąłem swoje, to były NGK (i takie też włożyłem zamiennie, tyle że bez loga VW/audi :-). U mnie Etka podaje niemal takie same rysunki. Ale jak pamiętam, to do świec z brzegów jest łatwiejszy dostęp, a do tych "w środku" gorszy" .Aha, co do świec, to NGK są niby ori zamiennikami. Co do przewodów to nie wiem, sprawdzali mi kiedyś i ponoć są ok, więc nie zmieniałem.
A na swoich świecach na gazie przejechałem już ze 35tys, może lepiej, puki co nie zmieniam do czasu aż n ie zacznie się coś dziać. Wcześniej jak wymieniłem, odniosłem wrażenie że spalanie się zwiększyło (stare świece były jeszcze całkiem niezłe, ale nie wiem ile przejechały, na gazie jakieś 20tys.)