Strona 1 z 2

Poprawne ustawienie rozrządu

: czw kwie 17, 2008 21:58
autor: boyka
Witam, chciałem spytać jak sprawdzić czy górne kółko wałka rozrządu jest poprawnie ustawione, ponieważ podczas gdy zdjęty był pasek mój brat urwis przekręcił mi koło zębate główne na wałku rozrządu :hehe: . I nie wiem czy nie jest zmienione o 360stopni. Jak najszybciej sprawdzić czy jest wporządku czy jest przekręcone?

: czw kwie 17, 2008 22:01
autor: Paweł Marek
boyka pisze:I nie wiem czy nie jest zmienione o 360stopni. Jak najszybciej sprawdzić czy jest wporządku czy jest przekręcone?
może użyjesz wyszukiwarki z dołu strony, temat był milion razy opisywany i obrazki też są

: czw kwie 17, 2008 22:05
autor: boyka
Paweł Marek Jeżeli bym znalazł w wyszukiwarce to bym tu nie pisał. Wpisywałem ustawienie rozrządu i nie było. Może z pomocną dłonią podeślesz link :bigok:

: pt kwie 18, 2008 09:15
autor: T.O.B.I.

: pt kwie 18, 2008 14:39
autor: boyka
To ja wiem jak ustawić rozrząd po znakach. Ale możliwe że jest przesunięte górne koło o 360stopni i też będzie na znakach wszystko wporzadku. Jak szybko sprawdzić dokładnie czy jest wporzadku bo moze byc otwarty zawor ssacy albo wydechowy, czy cos takiego bo juz nie pamietam. Cos takiego że szedł pierwszy cylinder do góry a na kole zamachowym powinien byc znaczek cos takiego.... NIe pamietam dokładnie. Ten kto wie powinien sie domyślić o co mi chodzi. Z góry dzięki za pomoc koledzy

: pt kwie 18, 2008 14:53
autor: T.O.B.I.
jak jest o 360 stopni obrocony to tak jak by nie byl obrucony, a pozatym nie da inaczej zalozyc pasuje tylko w jednej pozycji

: pt kwie 18, 2008 23:20
autor: jackyz
Napisz oznaczenie silnika.

: pn kwie 21, 2008 20:34
autor: boyka
Witaj, moj silnik to 1.6 AEA. I nie jest dokładnie tak jak napisał TOBI. Ponieważ jest to duża różnica. Ponieważ przy jednym obrocie cos tam sie dzieje a przy drugim cos innego. Dokładnie nie pamiętam, ale gdzieś na forum o tym czytałem. Pomoże ktoś?

: pn kwie 21, 2008 20:39
autor: Paweł Marek
pomydilo ci się, chodzi o jeden lub dwa obroty wału korbowego a nie wałka rozrządu, wał kręci się 2 razy szybciej dlatego po jegoniekontroilowanym obróceniu bez opaska trzeba mu ustawić pierwszy cylinder na OT

: pn kwie 21, 2008 21:39
autor: guti
boyka, ale ze o co chodzi? znaków na kole nie masz ? ustawiasz na znaki i to wszystko , ustawiasz znak na zamachowym kole na zero, koło zebate na znaki , zapłon (palec ) na pierwszy cylinder . A jezeli chce Ci sie bardiejs szukac to spradz czy połowa kata zawartego miedzy krzywkami pierwszego cylindra jest prostopadłe do płaszczyzny głowicy , to tak jakbys znaków nie mogł znalezc,

[ Dodano: Pon Kwi 21, 2008 9:41 pm ]
obrót wałka rozrzadu o 360 stopni to jedynym efektem jest to ze walek jest w tym samym połozeniu jak poprzednio :D

: pn kwie 21, 2008 22:46
autor: boyka
Przepraszam koledzy chodzilo mi dokladnie o wał korbowy nie wiem co mnie naszło :crazy:

A teraz pytanie. Czy obrócenie o jedno koło nie tak wału korbowego może mieć jakieś konsekwencje? Np zamulenie silnika?

: pn kwie 21, 2008 22:51
autor: Paweł Marek
nie odpali.

: pn kwie 21, 2008 22:53
autor: guti
boyka, nie sadze, jezeli ustawisz wszystko na znaki to bedzie ok. jezeli koło zrobiło 360 st to znaczy ze pierwszy tłok jest w gorze jak poprzednio ( jezeli chodzi od znako do znaku) przeciez jak ustawiasz rozrzad to przeciez nie wiesz o ile przestawiles koło , czy o 360 czy 720 wzgledem tego zerowego , ustawaisz wszystko na znaki i smiga, czo czwarty obról walem znaki pokrywaja sie i to wszystko :)

: pn kwie 21, 2008 22:54
autor: boyka
No jak nie odpali jak robiłem jedno koło palił potem nastepne i też palił :hmm: